Z kraju 24 października 2020

AliExpress nowym sponsorem Lecha Poznań

autor: Miłosz Marek
AliExpress, globalny lider handlu internetowego, został nowym sponsorem Lecha Poznań. Umowa potrwa do końca czerwca 2021 roku, z możliwością przedłużenia. Chińska firma nie jest znana z zaangażowania w marketing sportowy, dlatego partnerstwo jest szczególnie warte odnotowania. Dla marki AliExpress to pierwsza tego typu umowa.

Z korzyścią dla kibiców

Logo AliExpress będzie prezentowane na spodenkach zawodników pierwszego zespołu Lecha Poznań, a reklamy sponsora umieszczane będą na stadionie podczas meczów ligowych. Dodatkowo AliExpress przygotował dla kibiców Lecha specjalne kody rabatowe, dzięki którym 100 mln dostępnych na platformie produktów będzie mogło zostać zakupionych po jeszcze niższych cenach. Szczegóły tej promocji będą podane wkrótce.

– AliExpress to jedna z najszybciej rozwijających się w Polsce marek “lifestyl” oraz e-commerce, atrakcyjna dla fanów Lecha. Rozmowy z AliExpress rozpoczęły się na długo przed tym, gdy zdobyliśmy wicemistrzostwo Polski oraz zakwalifikowaliśmy się do fazy grupowej Ligii Europy. Jest to potwierdzenie, że nasz klub jest silnym brandem. Kluczowa okazała się nasza reputacja nie tylko na polskim, ale i europejskim rynku. Miłym dodatkiem do współpracy są wynegocjowane dla naszych kibiców korzystne warunki zakupów na platformie – mówi Karol Klimczak, prezes zarządu KKS Lech Poznań.

Ważne partnerstwo

Wybór Lecha i polskiego rynku jest kolejnym dowodem zaangażowania platformy na rzecz polskich klientów. Dla AliExpress partnerstwo z poznańskim klubem to ważny krok na rynku marketingu sportowego.

O ile dla samej marki pierwsza tego typu umowa, to grupa nią zarządzająca (Alibaba Group) ma już doświadczenia z tej dziedziny, co słusznie zauważyła Monika Płaczkowska.

– Polska jest jednym z naszych wiodących rynków w Europie, a piłka nożna to sport narodowy dla Polaków. Chcemy, aby współpraca z Lechem Poznań symbolizowała nasze zaangażowanie na polskim rynku. Lech to ambitny zespół, zaangażowany w rozwój młodzieży i reprezentujący Polskę w tegorocznej Lidze Europy – podkreślił Gary Topp, prezes AliExpress na Europę Środkowo-Wschodnią.

Pierwszy mecz Lecha Poznań, podczas którego zawodnicy pojawią się z logo AliExpress na spodenkach, odbędzie się 25 października przeciwko Cracovii. Strój sportowy z logotypem nowego partnera będzie również używany przez cały sezon podczas rozgrywek Ligi Europy, w których udział bierze Lech Poznań.

źródło: informacja prasowa
źródło grafiki: lechpoznan.pl