Z kraju 10 września 2020

Warta Poznań opublikowała “Plan rozwoju 2020-2023”

autor: Miłosz Marek

Beniaminek PKO BP Ekstraklasy myśli o przyszłości. Warta Poznań stworzyła plan rozwoju na najbliższe trzy lata. Klub ze stolicy Wielkopolski uczciwie podsumował swoje wady, zalety oraz szanse oraz sformułował kierunek w jakim chce podążać.

Lepsze czasy

– Będę dążył do budowy silnej poznańskiej marki, która wykracza poza sport i angażuje społeczność miasta i regionu. Proponuję Wam włączenie się w ten ekscytujący projekt. Chcemy doprowadzić do zmiany myślenia o roli klubu piłkarskiego. W dobie, kiedy wszystko kręci się wokół kosmicznie wysokich budżetów i osiąganiu wyników niemal za wszelką cenę, proponujemy inną – ludzką – skalę patrzenia na futbol – od takich słów Bartłomieja Farjaszewskiego, właściciela Warty Poznań, rozpoczyna się nowo powstały plan rozwoju, który określa kierunek, w jakim ma zmierzać klub.

Dwukrotni mistrzowie Polski określili swoje silne i słabe strony. Do atutów należy między innymi historia, rodzinna atmosfera, bezpieczeństwo i neutralne stosunki z innymi drużynami. W raporcie mowa o wizerunku klubu przyjacielskiego oraz budzącego sympatię. Pośród minusów wymienia się niedobory infrastrukturalna, standardy pracy w fazie rozwoju czy brak siedziby z prawdziwego zdarzenia.

Warta swoich szans upatruje między innymi w obecnym wyniku sportowym, braku negatywnych emocji wokół klubu czy kształtowaniem się nowej organizacji. Zagrożeniem zaś jest wizerunek “klubu po przejściach” z niedostateczną liczbą pracowników, która nie może grać na własnym stadionie.

Pełen raport dostępny jest w tym miejscu.