Legia Warszawa najbardziej medialnym klubem w Polsce
Firma PRESS-SERVICE Monitoring Mediów opublikowała kolejne badanie na temat medialności polskich klubów piłkarskich oraz najpopularniejszych zawodników. Pośród zespołów bezkonkurencyjna była Legia, pośród graczy – Robert Lewandowski. „Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, […]
Firma PRESS-SERVICE Monitoring Mediów opublikowała kolejne badanie na temat medialności polskich klubów piłkarskich oraz najpopularniejszych zawodników. Pośród zespołów bezkonkurencyjna była Legia, pośród graczy – Robert Lewandowski.
„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com, Instagram.com, Wykop.pl) .
Legia bezkonkurencyjna
Spośród klubów PKO Ekstraklasy w lipcu, jak również w całym roku, bezkonkurencyjna była Legia. Nowi mistrzowie Polski wygrali klasyfikację w ostatnim miesiącu rozgrywek i… we wszystkich poprzednich. W lipcu kolejno za jej plecami znalazły się Lech, Cracovia oraz Lechia.
W kontekście całego sezonu czołówka wyglądała następująco: Legia Warszawa, Lech Poznań, Śląsk Wrocław, Cracovia i Wisła Kraków. Autorzy badania zwrócili uwagę, że trzecia drużyna Ekstraklasy, Piast Gliwice, zajęła dopiero 11. miejsce w zestawieniu całorocznym.

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w lipcu 2020 (prasa i wybrane strony internetowe)
I liga dla Stali Mielec
Analogicznie jak w najwyższej klasie rozgrywkowej, tytuł najbardziej medialnej drużyny Fortuna 1. Ligi w lipcu oraz w całym sezonie przypadł zwycięzcy – Stali Mielec.
W całym sezonie drugą najbardziej medialną ekipą okazał się Radomiak Radom, a trzecią Zagłębie Sosnowiec. Pozostałe ekipy, które wywalczyły awans do PKO Ekstraklasy -Podbeskidzie Bielsko-Biała i Warta Poznań zajęły odpowiednio piątą i szóstą lokatę.
zajęły odpowiednio piąte 
Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuny 1. ligi w lipcu 2020 (prasa i wybrane strony internetowe)
Lewy, Lewy, Lewy
Jeśli chodzi o sportowców, to media zdecydowanie najwięcej miejsca na swoich łamach w lipcu poświęciły Robertowi Lewandowskiemu. Kapitan reprezentacji Polski był wspomniany w 2309 publikacjach. To więcej niż łączny wynik trzech kolejnych osób w zestawieniu: Arkadiusza Milika, Wojciecha Szczęsnego oraz Radosława Majeckiego.
źródło: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
Miłosz Marek
Więcej Z kraju
Zmarł prezes firmy Drutex. Był zaangażowany w polski i zagraniczny sport
W wieku 75 lat zmarł Leszek Gierszewski, założyciel i prezes spółki Drutex, która zyskała uznanie w stolarce okienno-drzwiowej. Dzięki temu, że firma wyrobiła sobie markę nie tylko Polsce, ale też za granicą Gierszewski był jednym z najbogatszych ludzi w naszym kraju. Inwestował także w sport, realizując ambitne projekty.