Z kraju 15 stycznia 2020

“Plebiscyt Sportowa Książka Roku” trwa w najlepsze

1 stycznia 2020 roku rozpoczęła się kolejna, siódma już edycja "Plebiscytu Sportowa Książka Roku".

Właśnie zbliżamy się do półmetka rywalizacji o tytuły najlepszych książek sportowych, jakie pojawiły się w Polsce w minionym roku kalendarzowym.

Biografie znakomitych polskich i zagranicznych sportowców – Ryszarda Szurkowskiego, Ireny Szewińskiej, Kimiego Raikkonena, Miroslava Klose, historia najsłynniejszego wyścigu Formuły 1, nowy wspaniały świat Tottenhamu, który odszedł, a nawet powieść „Łapy” i futbolowe nauki Pawła Mościckiego. Te i inne tytuły zasłużyły na nominacje, w ramach których wybierane są Sportowe Książki Roku 2019.

Na te i inne tytuły czytelnicy mogą oddawać swój głos przez cały styczeń na stronie www.plebiscyt.sportowaksiazkaroku.pl.

Dodatkowo, jak co roku, w osobnych kategoriach najlepsze książki piłkarskie, biograficzne, historyczne, górskie i motoryzacyjne wybiorą nasi eksperci, związani z rynkiem wydawniczym… i nie tylko. Prócz Krzysztofa Baranowskiego, redaktora naczelnego Sportowej Książki Roku, w tegorocznym jury zasiądą m.in. popularni dziennikarze – Tomasz Smokowski (Polsat), laureat nagrody im. Bohdana Tomaszewskiego podczas tegorocznych Grand Pressów Michał Kołodziejczyk, Jerzy Filipiuk (Dziennik Polski), Leszek Jarosz (TVP Sport), Paweł Czado (Gazeta Wyborcza Katowice), czy Bartek Dobroch (zdobywca zeszłorocznej statuetki Górskiej Sportowej Książki Roku za biografię Andrzeja Hajzera).

Sponsorem głównym wydarzenia i sponsorem tytularnym głosowania czytelników został Alior Bank. Patronami medialnymi wydarzenia są TVP Sport, Retro Futbol, SportMarketing.pl, Historia NBA i Nieobiektywny Kibic.

Aby przypomnieć wszystkim to, co wydarzyło się na rynku w minionym roku, przez cały okres głosowania trwa akcja „Sportowa Książka Dnia”, podczas której powracamy do recenzji 
i materiałów wideo o tych publikacjach, które biorą udział w tegorocznej edycji Plebiscytu. Będziemy w mediach społecznościowych i na YouTubie, pod hasztagami #sportowaksiazkaroku i hasztagiem sponsora – #WyższaKultura.