Przejdź do treści
Tło nagłówka
SportMarketing.pl

Newsletter

Zapisz się na nasz newsletter, aby być na bieżąco z najnowszymi trendami i analizami w marketingu sportowym.

Dziękujemy za zapisanie się do newslettera!

Marketing
Media
Sponsoring sportu
Finanse
Wywiady
Rankingi
Cykle
Wszystkie artykuły Cykle
Kobiety | Sport | Biznes
Rzecznicy Prasowi
Sport i Pieniądze
Zawód: Dziennikarz Sportowy
Eventy
Ogłoszenia
Wszystkie artykuły Ogłoszenia
Wolontariat
Praca
Marketing
Media
Sponsoring sportu
Finanse
Wywiady
Rankingi
Cykle
Kobiety | Sport | Biznes
Rzecznicy Prasowi
Sport i Pieniądze
Zawód: Dziennikarz Sportowy
Eventy
Ogłoszenia
Wolontariat
Praca
Z kraju
Z kraju Odświeżony herb ŁKS zostaje na dłużej
08.07.2019 13:10

Odświeżony herb ŁKS zostaje na dłużej

W sezonie 2018/19 ŁKS Łódź uczcił 110. lecie istnienia odświeżonym herbem, który łączył w sobie wersje historyczną i obecną.

Bartosz Burzyński
Udostępnij
Odświeżony herb ŁKS zostaje na dłużej


Została ona przyjęta nadspodziewanie dobrze, a jej prosta i unowocześniona forma sprawdziła się w wielu materiałach. Władze klubu uznały, że warto ją zatem zostawić i teraz będzie pełnić ona funkcję oficjalnego logotypu, który będzie wykorzystywany na stronach oraz wszystkich innych materiałach informacyjnych. Herb klubu, w postaci „starej” przeplatanki, pozostanie przy tym bez zmian.

"Dlaczego właśnie teraz nastąpiła wspomniana zmiana? Projekt „ŁKS od nowa” trwa już kilka dobrych lat, ale to powrót do ekstraklasy wydawał nam się najbardziej odpowiednim momentem na wprowadzenie nowego znaku. Przez dziesięciolecia przeplatanka zmieniała swoją formę, dlatego z okazji powrotu do ligowej elity postanowiliśmy wreszcie uporządkować tę kwestię na długie lata. Chcemy, aby ŁKS był kojarzony jako klub nowoczesny, profesjonalny, a do tego taki, który nie boi się nowych wyzwań oraz innowacji – wydaje nam się, że nowy znak pokazuje, że można to doskonale połączyć. W końcu nowa przeplatanka inspirowana jest historyczną. Zmiana wynika też z funkcjonalności, bo nowa przeplatanka została zaprojektowana tak, aby wpisywała się we wszystko, co odbywa się z myślą o dalszym rozwoju ŁKS-u" – czytamy w komunikacie prasowym.

Za zmianami stoi Jakub Malicki, który od ponad 15 lat zajmuje się grafiką użytkową, a od 8 lat prowadzi własne studio projektowe. Co więcej, nazwisko Malickiego najbardziej rozpoznawalne jest właśnie za sprawą brandingu sportowego – nie może być jednak inaczej, jeśli dotychczas współpracowało się już z ponad 100 organizacjami sportowymi. A tak jest właśnie w przypadku projektanta odświeżonej przeplatanki. – Lubię pracować przy projektach związanych ze sportem, bo sport ma cechy, które bardzo cenię w życiu: wymaga pasji i twardego charakteru – tłumaczy Malicki. – Oprócz realizacji sportowych, wśród których znajdziecie projekty m.in. dla PZPN-u, Polskiego Związku Tenisa, PGNiG Superligi, Związku Piłki Ręcznej w Polsce, Ekstraklasy SA, Wisły Kraków czy Lecha Poznań, współpracowałem także z firmami z branży IT, transportowymi, spożywczymi oraz start-up’ami – dodaje.

– Po 7 latach ŁKS wraca do Ekstraklasy, a wraz awansem sportowym, w klubie postanowili osiągnąć progres wizerunkowy. We współpracy z władzami ŁKS, odświeżyliśmy historyczny symbol łodzian – kultową „przeplatankę” – inspirując się wzorem, który widniał na koszulach drużyny już w pierwszej dekadzie XX wieku. Warto pamiętać, że jest to jeden z najstarszych symboli w polskim sporcie – przez dziesięciolecia monogram „ŁKS” ulegał jedynie kosmetycznym zmianom, takim jak rysunek poszczególnych liter, kąt nachylenia kreski diakrytycznej czy kształt tarczy – mówi Jakub Malicki, twórca branżowego portalu polskielogo.net i autor projektu „jubileuszowej” przeplatanki. – Jakość wykonania „przeplatanki” jest tutaj także ilustracją epoki, w której była rysowana – od prostych przedwojennych kompozycji literniczych, po anarchię graficzną na przełomie wieków – która utrudniała określenie, jak dokładnie powinien wyglądać symbol ŁKS. Ale w XXI wieku profesjonalny klub sportowy powinien posiadać ustandaryzowaną wersję swojego emblematu oraz jego specyfikację techniczną w formie księgi znaku, zawierającą m.in. określone proporcje i warianty znaku, definicje kolorów oraz ustaloną rodzinę fontów. W Łodzi pokazali, że chcą zbudować nowoczesny klub, oparty na historycznych fundamentach, a ja dziękuję władzom klubu za możliwość uczestnictwa w tym projekcie. 

ekstraklasa herb lkslodz logo logotyp pilkanozna polska
Udostępnij
Bartosz Burzyński

Bartosz Burzyński

Więcej Z kraju

Aktualności

Były reprezentant Polski zrezygnował z zakupu Zagłębia Sosnowiec

Marek Koźmiński, który od pewnego czasu rozważał zakup Zagłębia Sosnowiec, niespodziewanie oświadczył, że nie zamierza dłużej starać się o pakiet kontrolny klubu. Redakcja Sport Marketing
2018.09.06 Bolonia
 Pilka nozna, Liga Narodow sezon 2018/2019Konferencja i trening przed meczem
N/z Marek Kozminski
Foto Marcin Karczewski / PressFocus

2018.09.06 
Football Nations League season 2018/2019Konferencja i trening przed meczem
N/z Marek Kozminski
Foto Marcin Karczewski / PressFocus
(240125) -- MILWAUKEE, Jan. 25, 2024 (Xinhua) -- Milwaukee Bucks forward Bobby Portis (R) competes during the NBA regular season game between Milwaukee Bucks and Cleveland Cavaliers in Milwaukee, the United States, Jan. 24, 2024. (Photo by Joel Lerner/Xinhua)

2024.01.24 Milwaukee
koszykowka mezczyzn , amerykanska liga koszykowki NBA
Milwaukee Bucks - Cleveland Cavaliers
Foto Joel Lerner/Xinhua/PressFocus

!!! POLAND ONLY !!!
Media Znany dziennikarz wraca do komentowania NBA w… TV Republika Redakcja Sport Marketing
Dziennikarz Meczyków zadebiutował w Eleven
Media Dziennikarz Meczyków zadebiutował w Eleven Redakcja Sport Marketing
Puchar Świata w Wiśle w Eurosporcie 1, HBO Max i Playerze
Eventy Puchar Świata w Wiśle w Eurosporcie 1, HBO Max i Playerze Redakcja Sport Marketing
Górnik Zabrze kultywuje barbórkowe tradycje
Z kraju Górnik Zabrze kultywuje barbórkowe tradycje Redakcja Sport Marketing
SportMarketing.pl

Mapa strony

Ogłoszenia

SportMarketing

Autorzy

Interplay Futbol News Zzapołowy Gramgrubo.pl

Polityka Prywatności
Polityka Cookies
Kontakt

2025 © Sport Marketing. Wszystkie prawa zastrzeżone.

Zarządzaj swoją prywatnością

Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.

Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.

Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Statystyka

Marketing

Funkcje
Zawsze aktywne

Zawsze aktywne
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj {vendor_count} dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}