Z kraju 14 marca 2019

Kto otrzymał Nagrody Biznesu Sportowego?

Nagrody Biznesu Sportowego zostały wręczone już po raz 15! Kto wyróżnił się najbardziej w 2018 roku w branży marketingu sportowego?


13 marca 2019 roku w Centrum Olimpijskim PKOl odbyła się XV Gala Sportu i Biznesu, podczas której ogłoszono zwycięzców prestiżowych Statuetek DEMES za rok 2018. Uroczystość odbyła się w ramach konferencji Forum Sportu i Biznesu SPORTBIZ, będącej najważniejszym wydarzeniem integrującym świat sportu i biznesu w Polsce.

Nagrodami zostały uhonorowane osoby, firmy, organizacje i projekty, które w szczególnym stopniu przyczyniły się do rozwoju polskiego sportu, a także miały największy wpływ na budowanie relacji między sportem a biznesem. Statuetki wręczono w 14 kategoriach, zwycięzców dwunastu kategorii wyłoniła Kapituła Statuetek, w której skład wchodzą wybitni specjaliści zajmujący się marketingiem sportowym, przedstawiciele świata nauki i mediów. W kategorii SuperDEMES i DEMES Zagraniczny nagrody specjalne przyznał organizator.

Po raz drugi z rzędu Statuetkę DEMES w kategorii Sportowy Wizerunek otrzymał reprezentant Polski i czterokrotny olimpijczyk, Kamil Stoch. Kapituła Statuetek przy ocenie brała pod uwagę czynniki takie, jak osobowość, sukcesy sportowe, medialność i promocja, a także jakość sponsoringu. Rozpatrując kandydatury pod tym kątem, rok 2018 zdecydowanie należał do polskiego skoczka, który oprócz osiągania sukcesów sportowych równie skutecznie buduje swój wizerunek i współpracę ze sponsorami. Kapituła Statuetek doceniła również markę 4F, należącą do spółki OTCF, która została nagrodzona w kategorii Sponsor Sportu. Firma ta ma kluczowe znaczenie dla rozwoju sportu, będzie sponsorem 7 narodowych reprezentacji podczas letnich Igrzysk Olimpijskich w Tokio 2020, angażuje się w międzynarodowe imprezy sportowe, współpracuje z federacjami sportowymi, ale też wspiera młodych zawodników.

W kategorii Organizacja Sportowa, której partnerem była firma Joma, zwyciężył Polski Komitet Paraolimpijski, który promowanie idei ruchu paraolimpijskiego łączy z nowoczesnymi formami promocji, stając się atrakcyjnym partnerem biznesowym. Statuetkę DEMES dla najlepszego Obiektu Sportowego otrzymał Stadion Śląski w Chorzowie. Natomiast Paweł Wilkowicz zwyciężył w kategorii Osobowość Mediów, której partnerem został BGŻ BNP Paribas.

Wydarzeniem Sportowym 2018 roku ogłoszono Enea IRONMAN 70.3 Gdynia. Ocena tej kategorii opierała się na takich elementach jak ranga sportowa imprezy, promocja i marketing czy współpraca ze sponsorami. Wydarzenie w Gdyni to jedyne zawody IRONMAN 70.3 w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. W doskonały sposób łączą one promowanie sportu, akcje charytatywne i nawiązywanie relacji sponsoringowych.

Kapituła Nagród Biznesu Sportowego zdecydowała, że w świecie mediów społecznościowych najlepiej odnajduje się LOTTO Ekstraklasa, natomiast Video Sportowe 2018 roku to dzieło Amp Futbol Polska – „Droga do marzeń”.

Podobnie jak Kamil Stoch, również Grupa LOTOS może pochwalić się kolejną już Statuetką DEMES. Produkcja „Razem Tworzymy Naj” została wybrana najlepszą Kampanią Marketingową.

W kategorii Aktywne Społeczeństwo Nagrodę Biznesu Sportowego otrzymała Fundacja Orły Sportu za projekt Lokalny Animator Sportu. W branży e-sportowej sukcesem podczas tegorocznej Gali może poszczycić się firma ESL Polska. Ostatnia kategoria to tegoroczna nowość – Sportowe Miasto. Według Kapituły Statuetek na ten tytuł w największym stopniu zasłużyło miasto Poznań.

Organizator XV Gali Sportu i Biznesu, firma SportWin, przyznała również Nagrody Biznesu Sportowego w dwóch kategoriach specjalnych. SuperDEMESa w imieniu telewizji Polsat Sport odebrał Marian Kmita, natomiast DEMES Zagraniczny przyznany został brytyjskiej agencji EXTREME, która jest liderem na rynku marketingu sportów ekstremalnych.

Oto pełna lista zdobywców Nagród Biznesu Sportowego – Statuetek DEMES za rok 2018:

Sportowy Wizerunek – Kamil Stoch
Sponsor Sportu – 4F
Organizacja Sportowa – Polski Komitet Paraolimpijski
Obiekt Sportowy – Stadion Śląski w Chorzowie
Wydarzenie Sportowe – Enea IRONMAN 70.3 Gdynia
Osobowość Mediów – Paweł Wilkowicz
Aktywne Społeczeństwo – Fundacja Orły Sportu – Lokalny Animator Sportu
Kampania Marketingowa – Grupa LOTOS „Razem Tworzymy Naj”
Video Sportowe – Amp Futbol Polska „Droga do marzeń”
Social Media – LOTTO Ekstraklasa
e-Sport – ESL Polska
Sportowe Miasto – Poznań

Kategorie specjalne:

SuperDEMES – Polsat Sport
DEMES Zagraniczny – EXTREME