Z kraju
Gorzej niż rok wcześniej, ale i tak dobrze
09.06.2018 17:54
Gorzej niż rok wcześniej, ale i tak dobrze
Pentagon Sponsor Track wycenił wartość wystąpienia marek sponsorów podczas wydarzeń sportowych transmitowanych przez stacje telewizyjne w ubiegłym roku.
Według badania wartość ta wynosi 4,3 miliarda złotych. Oznacza to, że w ubiegłym roku wartość sponsoringu sportowego w telewizji zmalała w stosunku do 2016 roku o 0,6 mld zł. Mimo wszystko, to drugi najwyższy wynik biorąc pod uwagę ostatnie kilkanaście lat.
W podziale na dyscypliny bezsprzecznie prowadzi piłka nożna, warta 1,7 mld zł. Dalej jest siatkówka mężczyzn – 825,9 mln i skoki narciarskie – 823,8 mln. W dalszej kolejności uplasowały się żużel, kolarstwo szosowe, siatkówka kobiet, sztuki walki, boks, lekkoatletyka i piłka ręczna mężczyzn.
Wpływ na poszczególne wyniki miały dobre występy polskich sportowców i polskich drużyn – mowa zarówno o sukcesach Kamila Stocha, jak i całej kadry narodowej skoczków narciarskich. Istotne są też duże imprezy organizowane w Polsce – jak Tour de Pologne.
W zestawieniu grup telewizyjnych pod względem wartości mediowej sponsorów liderem jest Grupa Polsat (ponad połowa udziałów). Dalej jest Telewizja Polska (32%), Canal+ (10%), Eurosport (4%) i TVN (3%).
Najwięcej na sponsoringu zyskała Grupa Lotos, PKN Orlen i Plus (Polkomtel).
Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.
Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.