Z kraju 1 czerwca 2018

LOTTO Ekstraklasa: jaka była oglądalność?

Poznaliśmy wyniki oglądalność meczów LOTTO Ekstraklasy w sezonie 2017/18. Spotkania były transmitowane przez kanały nc+ oraz Eurosportu.


Jak informuje serwis WirtualneMedia.pl, średnia oglądalność wszystkich pokazanych w płatnej telewizji spotkań wyniosła 106,1 tysiąca widzów. To stanowi 0,90 procenta udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 1 procent w grupie 16-49.

Mecze dostępne na kanałach nc+ oglądało średnio 99,8 tysiąca sympatyków piłki nożnej (odpowiednio 0,83 proc. i 0,93 proc. udziału). Nie ma także większych zmian względem sezonu 2016/17. Wówczas średnia wynosiła 101,3, a udziały 0,83 proc. i 0,94 proc.

Eurosport, który pokazywał dwa mecze w kolejce, jeden piątkowy i jeden poniedziałkowych, może pochwalić się średnią 127,1 tysiąca osób (1,11 proc. i 1,25 proc). Warto zarazem dodać, że w poprzednim sezonie średnia widownia wyniosła 145,7 tys. osób (odpowiednio 1,21 proc. i 1,30 proc.).

W nc+ najchętniej oglądanym meczem było spotkanie Lecha Poznań z Legią Warszawa z 1 października. Średnio oglądało je w Canal+ 262,8 tysiąca osób (2,09 proc. i 2,66 proc.). W Eurosporcie na pierwszej lokacie uplasowało się spotkanie Bruk-Bet Termalica Nieciecza -Wisła Kraków z 27 listopada. Zanotowało widownię 235,1 tysiąca widzów (1,68 proc. i 1,71 proc. udziału) i było transmitowane w Eurosporcie 1.