Z kraju 25 lipca 2017

Gdyński IRONMAN = dużo atrakcji

W dniach 4-6 sierpnia Gdynia po raz kolejny gościć będzie międzynarodowe zawody triathlonowe Enea IRONMAN 70.3 Gdynia powered by Herbalife.


Do startu przygotowuje się około 4 tysięcy zawodników z całego świata, których wspierać będzie kilkadziesiąt tysięcy kibiców. Organizatorzy wraz z władzami miasta przygotowali dla mieszkańców szereg atrakcji oraz kampanię informacyjną.

– Wiemy, że czasowe zamknięcie ulic może być uciążliwe, jednak staramy się, by wszyscy gdynianie byli dobrze poinformowani o ewentualnych utrudnieniach i proponowanych objazdach. W tym roku szczególny nacisk kładziemy na komunikację z mieszkańcami – mówi Michał Drelich, dyrektor zawodów. – Chcemy, by IRONMAN był świętem całego miasta i jego mieszkańców. Dlatego poza kampanią informacyjną przygotowaliśmy też, jak co roku, wiele atrakcji na weekend 4-6 sierpnia w postaci punktów kibicowania, pikników , a także bezpłatnych pokazów filmowych w ramach kina letniego na Plaży Miejskiej – dodaje.

Niebawem do mieszkańców Gdyni i powiatu wejherowskiego, za pośrednictwem Poczty Polskiej, rozesłany zostanie Poradnik Kibica. Broszura w nakładzie 125 000 egzemplarzy trafi do skrzynek pocztowych zarówno osób prywatnych, jak i firm. W Poradniku Kibica zamieszczona będzie mapa tras wyścigu i informacje o godzinach wyłączenia poszczególnych dróg w dniach 5 i 6 sierpnia. Dodatkowo dla mieszkańców dzielnic Witomino oraz Chwarzno-Wiczlino organizator przygotowuje ulotki informacyjne, które trafią do osiedlowych sklepów i punktów usługowych.

Od 29 lipca, wzdłuż trasy rowerowej i biegowej zawodów, na słupach umieszczone zostaną żółte tablice informujące i przypominające o utrudnieniach w ruchu. Takich tablic organizator powiesi ponad trzysta. Od 31 lipca w komunikacji miejskiej w Gdyni pojawią się plakaty zapowiadające imprezę. Tego samego dnia na wybranych ulicach w centrum miasta wywieszone zostaną flagi reklamowe. Dzięki współpracy z korporacją Mytaxi flagi z logo Imprezy zostaną umieszczone także na ponad 170 taksówkach na terenie całego Trójmiasta w okresie od 2 do 6 sierpnia.

W tym roku Enea IRONMAN 70.3 Gdynia powered by Herbalife otrzymał status Waze Global Event Partner. Oznacza to, że każdy użytkownik aplikacji Waze, znajdujący się wzdłuż trasy, otrzyma w sobotę i niedzielę powiadomienie o utrudnieniach w ruchu na swój telefon (o ile będzie miał włączoną lokalizację i internet). Dodatkowo w nawigacjach opartych na mapach Google’a trasa dojazdu w miejsce docelowe zostanie wyznaczona z uwzględnieniem objazdu trasy.

W tygodniu poprzedzającym imprezę organizator przeprowadzi geotargetowaną kampanię w mediach społecznościowych (Facebook), której zadaniem będzie poinformowanie mieszkańców Gdyni i powiatu wejherowskiego o utrudnieniach w ruchu.

W dniach zawodów na wybranych gdyńskich skrzyżowaniach pojawią się specjalnie przeszkoleni stewardzi, którzy będą informować mieszkańców o możliwych objazdach i pomagać w rozwiązywaniu trudnych sytuacji.

KUMULACJA ATRAKCJI

Jednak Enea IRONMAN 70.3 Gdynia powered by Herbalife oznacza nie tylko utrudnienia w ruchu, ale także – a może przede wszystkim – wiele atrakcji dla mieszkańców.

W ramach Kina Letniego z Vectra VoD na Plaży Śródmieście w Gdyni od 3 do 5 sierpnia odbędą się bezpłatne pokazy filmowe. 3 sierpnia będzie można obejrzeć „Piknik z niedźwiedziami” z Robertem Redfordem w roli głównej. Dzień później zapraszamy na film „Strategia Mistrza”, który opowiada historię Lance’a Armstronga. A w sobotę „Where are my friends”, czyli lekka komedia z Zaciem Efronem w roli głównej.

Od piątku do niedzieli na Plaży Śródmieście w Gdyni będą działały gdyński Kącik Malucha oraz Strefa Rodzinna, a w nich masa bezpłatnych atrakcji przygotowanych przez Miasto Gdynię, spółkę Enea oraz Herbalife. Na Skwerze Kościuszki swoje produkty i usługi będzie prezentować ponad 50 wystawców, będzie też strefa kibica przygotowana przez Gdyńskie Centrum Sportu.

Dużą dawkę pozytywnych emocji będzie można zażyć na jednym z 10 punktów kibicowania wzdłuż trasy biegowej Enea IRONMAN 70.3 Gdynia powered by Herbalife. Ponadto Gdyńskie Centrum Sportu wraz z organizatorem zorganizuje piknik rodzinny dla mieszkańców dzielnicy Chwarzno-Wiczlino.