Z kraju 28 listopada 2016

PZPN wyróżniony przez UEFA

Polski Związek Piłki Nożnej został wyróżniony przez UEFA na prestiżowej gali UEFA Kiss Marketing Awards 2016, która odbyła się w Grecji.


Polska federacja została zwycięzcą w kategorii „Best Commercial Partnership" za swój autorski program licencyjny, związany ze stworzeniem kolekcji gadżetów dla kibiców reprezentacji Polski.

Spośród 85 aplikacji UEFA wyselekcjonowała po trzy najlepsze projekty w każdej z pięciu kategorii. W kategorii „Best Commercial Partnership" do ścisłego finału, oprócz PZPN, nominowane zostały Holandia i Azerbejdżan. Zwycięzcą została polska federacja.

W jury zasiedli wybitni specjaliści: partner zarządzający Lothar Bohm Associates LTD Adrian Goldthorpe, dyrektor zarządzający AKQA Sam Kelly i mgr rozwoju biznesu AKQA James Annis, szef marketingu i innowacji PepsiCO Mark Kirkham, profesor marketingu na Uniwersytecie w Dublinie Tony Meenaghan oraz kierownik drużyny kobiecego Bayernu Monachium Bianca Rech.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z otrzymania tej prestiżowej nagrody. To wyróżnienie doskonale pokazuje, jak dobrze Polski Związek Piłki Nożnej współpracuje z partnerami komercyjnymi. Poprzez swój autorski program licencyjny PZPN nie tylko promuje polską piłkę i reprezentację narodową, ale także potrafi realizować swoje cele biznesowe – powiedział Maciej Sawicki, sekretarz generalny PZPN.

Pełna lista zwycięzców:

Best Brand Activation
Zwycięzca: Portugalska Federacja Piłkarska (FPF) – ‘We Are Not 11, We Are 11 Million’

Best Fan Engagement Campaign
Zwycięzca: Irlandzka Federacja Piłkarska (IFA) – ‘Dare to Dream’

Best Commercial Partnership
Zwycięzca: Polski Związek Piłki Nożnej (PZPN) – ‘PZPN Licensing Programme’

Best Grassroots Marketing Campaign
Zwycięzca: Fińska Federacja Piłkarska (SPL-FBF) – ‘Using FRM to Grow Participation’

Best Women’s Football Marketing Campaign
Zwycięzca: Angielska Federacja Piłkarska (FA) – ‘A League Of Our Own’