Z kraju 17 października 2016

Lokomotywa przed stadionem

Oficjalna prezentacja parowozu Ty51-183 za nami. Historyczny, 60-letni symbol Lecha Poznań od teraz jest już dostępny dla każdego na Stacji Bułgarska.


Na plac przed INEA Stadionem przed meczem Lech – Wisła przyszło kilka tysięcy kibiców, by wspólnie uczestniczyć w chrzcie lokomotywy.

– Dzisiejsze wydarzenie jest przepełnione symboliką – mówił prezes klubu, Karol Klimczak. – To historia samego parowozu Ty51-183 i tradycja prawie 95-letniego Lecha. 60 lat po zdarzeniach Poznańskiego Czerwca i dokładnie tyle samo od momentu wybudowania lokomotywy w zakładach Cegielskiego, ta trafia na Bułgarską.

– Z tego miejsca należy podziękować wszystkim zaangażowanym w całą inicjatywę, sponsorowi marce Lech Pils, pozostałym partnerom i firmom, których działania doprowadziły do tego, że od teraz każdy kibic Kolejorza, mieszkaniec Poznania, Wielkopolski i każdy nasz gość może podziwiać ten wspaniały symbol Lecha – podsumował Klimczak.

W uroczystej ceremonii uczestniczył były maszynista lokomotywy, Zbigniew Dzielędziak. Dwukrotnie pojawił się na scenie, a tuż po oficjalnej prezentacji parowozu i chrzcie bojowym wszedł na niego i ze wzniesionym w górę szalem „Kolejorza” odśpiewał razem ze wszystkimi zgromadzonymi hymn klubu.

– Właśnie takie wydarzenia cementują wszystkich wokół wspólnej idei – tłumaczyła Karolina Kulinek-Łatka, dyrektor marki Lech Pils. – Właśnie dlatego wiedzieliśmy, że Lech Poznań i marka Lech Pils, jako dwa symbole Wielkopolski, powinny zrealizować ten projekt razem. To było ogromne przedsięwzięcie pod względem organizacyjnym, dziś dające nam powody do wielkiej dumy i monumentalny symbol na długie lata.

Przedmeczowe spotkanie zakończyło się poczęstunkiem tortu przygotowanego przez poznańskiego cukiernika, Piotra Koperskiego. Ważące ponad 200 kilogramów dzieło powstawało 3 dni. Tort miał wygląd lokomotywy.

W projekt „Stawiamy Legendę na Stacji Bułgarska” zaangażowani byli: sponsor marka Lech Pils, a także Stowarzyszenie Kibiców Lecha Poznań, Fundacja PKP, PKP Cargo, Fabryka Pojazdów Szynowych im. Hipolita Cegielskiego, oraz firmy: Universal Transport, Usługi Dźwigowe Lewandowska, Toma-Bud, Lankwitzer Polska, Tracz Architekci, Mechanical, Biuro Inżynierskie Michał Balas, Elpa Paweł Daszkiewicz, Buika Kru.