13.09.2016 16:44

Ekstraklasa angażuje się

Kluby piłkarskie grające w Lotto Ekstraklasie włączyły się oficjalnie w kampanię Ministerstwa Zdrowia „Zgoda na życie”, która promuje w Polsce ideę transplantologii.

Ekstraklasa angażuje się

Na wszystkich meczach 9. kolejki rozgrywek kibice zobaczą powstały w ramach tej współpracy spot oraz będą mogli otrzymać oświadczenie woli w barwach swojego klubu.

„Kibice, zawodnicy… wszyscy gramy w jednej drużynie. Jesteśmy jak jeden organizm. Kiedy jeden z nas opuszcza boisko, ktoś inny wchodzi do gry” – ta właśnie myśl przewodnia towarzyszyła twórcom spotu promującego akcję.

Obecnie w Polsce na Krajowej Liście Oczekujących na Przeszczepienie znajduje się 1681 osób. Do końca sierpnia br. przeszczepiono jedynie 948 narządów – to mniej niż w analogicznym okresie w latach ubiegłych.

– Jako Ekstraklasa staramy się angażować w różnorodne projekty społeczne – włączenie się w kampanię "Zgoda na życie" wszystkich 16 klubów pokazuje, jak uniwersalnym i istotnym tematem jest dawstwo narządów” – powiedział Maksymilian Michalczak, manager ds. komunikacji Ekstraklasy

– W ramach promowania idei transplantologii kluby zachęcają kibiców na swoich profilach na Facebooku do wypełnienia internetowego oświadczenia woli (deklaracja.zgodanazycie.pl) oraz obejrzenia spotu akcji. Oprócz tego na wszystkich meczach tej kolejki obecni będą wolontariusze kampanii, rozdający sprofilowane pod kątem każdego klubu oświadczenia woli – dodał.

W ramach piłkarskiej odsłony kampanii, dzieci po przeszczepie, będące pod opieką Fundacji For Life, Fundacji Śląskiego Centrum Chorób Serca w Zabrzu oraz Fundacji AD-RENalina, będą również eskortować piłkarzy na boisko w trakcie niedzielnego meczu Legii Warszawa z KGHM Zagłębiem Lubin. Promocja idei transplantologii przez kluby będzie kontynuowana również po zakończeniu 9. kolejki Lotto Ekstraklasy – w kasach biletowych kibice będą mogli otrzymać oświadczenia woli.

 

Udostępnij
Bartosz Burzyński

Bartosz Burzyński