Które marki zyskały na Rio 2016?
Przypomnijmy, iż oficjalnymi sponsorami imprezy były Coca-Cola, McDonald’s, Samsung, P&G, Visa, Panasonic, Bridgestone, Atos, Omega, GE i Dow. Polski Komitet Olimpijski wspierały z kolei Kulczyk Investments, Lotto, Orlen, Tyskie, Żabka, Tauron, Peugeot oraz 4F.
26 procent respondentów nie było w stanie spontanicznie wskazać żadnej z tych marek. Najwyżej, wśród sponsorów Rio 2016, znalazła się Coca-Cola (25%), Visa (13%) i McDonald’s (11%).
W przypadku badania wspomaganej znajomości sponsorów Najlepszy wynik zanotowały Coca-Cola (57%), Visa (41%), McDonald’s (39%).
Interesującym jest fakt, że respondenci wymieniali też Mastercard (22%) oraz Pepsi (21%), czyli konkurentów sponsorów igrzysk.
W przypadku sponsorów Polaków respondenci mieli mniejszy problem. Orlen w przypadku spontanicznej znajomości rozpoznawalny był przez 23 procent, a wspomaganej przez 48 procent. W przypadku innych brandów też nie wyglądało to źle: 4F (20%, 41%), Żabka (19%, 41%), Lotto (15%, 36%), Tyskie (12%, 32%), Tauron (8%, 23%), Kulczyk Investments (7%, 21%), Peugeot (5%, 14%).
W przypadku kampanii najbardziej kojarzoną była „Polska biało-czerwoni” Orlenu (50% wskazań). Na dalszych miejscach „Mały wielki sponsor” Żabki (43%) i „Dziękuję Ci, mam. Z dumą wspieramy mamy” P&G (43%).
Badanie przeprowadzono w dniach 22-26 sierpnia metodą CAWI na próbie 836 osób w wieku 15-55 lat.