Z kraju 29 lipca 2016

PGNiG Superliga na nowo

Od sezonu 2016/17 PGNiG Superliga mężczyzn będzie zawodowa. To oznacza nie tylko zmiany strukturalne, ale i wizerunkowe.


Przewodnim hasłem rozgrywek będzie „Silni razem”. Poznaliśmy również nowe logo. Ale to dopiero początek.

– Nowe logo rozgrywek nawiązuje do idei, które towarzyszą nam przy tworzeniu ligi zawodowej: jedność, fair play, wspólnota celów. Postanowiliśmy zmienić wizerunek, aby dać sygnał, że chcemy wspólnie stworzyć najlepsze rozgrywki piłki ręcznej na świecie – powiedział prezes PGNiG Superligi, Łukasz Gontarek.

W lidze wystartuje czternaście z szesnastu walczących o licencje zespołów. Będą to: Vive Tauron Kielce, Orlen Wisła Płock, KS Azoty Puławy, MMTS Kwidzyn, Górnik Zabrze, KPR RC Legionowo, Zagłębie Lubin, Chrobry Głogów, Gwardia Opole i Pogoń Szczecin, Meble Wójcik Elbląg i Piotrkowianin Piotrków Trybunalski oraz PGE Stal Mielec i Wybrzeże Gdańsk.

Przypomnijmy, iż aby zostać akcjonariuszem PGNiG Superligi klubu musiały spełnić kryteria sportowe i finansowe. Jednym z nich było przedstawienie budżetu na poziomie co najmniej 1,5 miliona złotych.

Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo zapewni wpływy na poziomie 18 milionów złotych w ciągu trzech lat.

Dla klubów przygotowana będzie także spójna koncepcja marketingowa. – Mowa o ujednoliceniu powierzchni reklamowych, czytelnym obrandowaniu hal czy przyziemnych sprawach jak oficjalny napój rozgrywek – powiedziała dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PGNiG Superligi, Katarzyna Jędrachowicz.

Liga będzie podzielona na dwie grupy. Rozgrywki doczekają się też specjalnych wydarzeń. Na przykład w lutym 2017 roku odbędzie się Weekend Gwiazd. Po sezonie odbędzie się z kolei Gala PGNiG Superligi.