Polsat dobrze zarobił?
Jak wyliczył Starcom (Publicis Media), Polsat zarobił netto na reklamach przy okazji czwartkowej rywalizacji 5,8 miliona złotych. Z kolei Telewizja Polska mogła liczyć na 3,2 miliona.
Oczywiście ma to związek z rekordową oglądalnością (TUTAJ).
– Taka duża różnica wynika między innymi, z faktu, że Polsat rozpoczął swoje studio przed meczem o 20:11. TVP w tym czasie nadawała jeszcze Wiadomości Sportowe i Prognozę Pogody. Spoty emitowane przy tych programach ograniczyły możliwości emisji większej liczby reklam przed meczem. Dodatkowo studio meczowe w TVP1 pomiędzy I a II połową meczu, ograniczyło możliwość emisji większej ilości spotów. Te dwa elementy zmniejszyły potencjalny zysk TVP o około 400 tys. zł – analizuje Paweł Bronisz, senior multiscreen manager w SMG Polska.
– Z punktu widzenia reklamodawcy lepszym wyborem wydaje się być Telewizja Polska. Mniejsza liczba reklam to lepsze zapamiętanie komunikatu płynącego ze spotu. Kolejnym istotnym czynnikiem jest różnica w oglądalnościach pomiędzy stacjami. TVP miała średnio ponad 1,2 mln widzów więcej. Wyższe były też oglądalności bloków reklamowych. Przy porównywalnej cenie za spot TVP1 może się pochwalić niższym kosztem dotarcia do 1 proc. grupy celowej, a to jeden z najistotniejszych parametrów na jaki zwracają uwagę reklamodawcy – dodał Bronisz.
Największe wydatki, bez uwzględnienia rabatów, poniósł Play. Na dalszych miejsca uplasowały się Plus, Orange oraz T-Mobile.