Z kraju 17 marca 2016

Ekstraklasa z MSiT

Ekstraklasa SA oraz Ministerstwo Sportu i Turystyki zawarły strategiczne partnerstwo obowiązujące do 2020 roku.


„Złota jedenastka", bo tak nazwano projekt, obejmie ogólnopolską i międzynarodową współpracę w zakresie szybkiego upowszechnienia sportowego szkolenia dzieci i młodzieży oraz opracowanie wszechstronnej edukacji pozasportowej, pozwalającej na swobodny wybór alternatywnej drogi zawodowej młodych ludzi, już poza czynnym sportem.

Współpraca oznacza 11 działań wspierających przejście od zabawy do zawodowstwa w piłce nożnej, które docelowo staną się fundamentem „Akademii Klasy Ekstra”, czyli wspólnego projektu klubów Ekstraklasy obejmującego piłkarskie szkolenie dzieci i młodzieży w wieku od 3 do 19 lat.
Ministerstwo Sportu i Turystyki objęło honorowym patronatem wszystkie wydarzenia związane z przygotowaniem i wdrożeniem przez kluby Ekstraklasy modelu „Akademii Klasy Ekstra”.

– Projekt „Akademii Klasy Ekstra” znakomicie wpisuje się w strategię Ministerstwa Sportu i Turystyki, której podstawą jest sport dzieci i młodzieży, będący fundamentem do budowy sportu wyczynowego na najwyższym poziomie. Wierzymy, że długofalowe porozumienie z Ekstraklasa S.A. jest ważną chwilą dla polskiego sportu. Doskonale zdajemy sobie sprawę, że dobre zmiany wymagają czasu i cierpliwości, dlatego sporządziliśmy umowę o strategicznym partnerstwie. Sport jest najlepszym wychowawcą, kształtuje charaktery i motywuje do pokonywania codziennych trudności stąd też jego upowszechnianie wśród dzieci i młodzieży powinno być podstawą rozwoju społeczeństwa – przyznał Witold Bańka, szef MSiT.

– Nasza współpraca z Ministerstwem Sportu i Turystyki jest dowodem na to, że posiadamy wspólny cel, jakim jest edukowanie i wychowywanie najmłodszych poprzez upowszechnianie treningu sportowego. Fundamentem tego patronatu jest jego długofalowość, tak silny partner jak Ministerstwo Sportu i Turystyki dostrzega wartość działań Ekstraklasy oraz klubów na rzecz sportowego rozwoju dzieci i młodzieży w Polsce. Kluby piłkarskie coraz częściej odgrywają bardzo ważną rolę w sferze społecznej, wychowując przyszłe pokolenia sportowców, entuzjastów sportu i kibiców. Dzięki patronatowi Ministerstwa Sportu i Turystyki wszelkie przedsięwzięcia związane z edukacją, wychowaniem i rozwojem sportowym dzieci będą prowadzone na jeszcze szerszą skalę i z coraz wyższą jakością – dodał Dariusz Marzec, prezes Ekstraklasy SA.

Poniżej wspomniana „Złota jedenastka”:

ZABAWA Z PIŁKĄ
Upowszechnienie sportowego szkolenia dzieci i młodzieży poprzez budowanie otwartych grup piłkarskich, wspierających nie tylko zawodowe, ale także rekreacyjne współzawodnictwo najmłodszych.

LEPSZA WERSJA SIEBIE
Zbudowanie systemu szkolenia młodzieżowego nastawionego na rozwój indywidualny oraz szkolenia seniorskiego nastawionego na rozwój zespołowy.

SPOKOJNY UMYSŁ
Opracowanie na podstawie sprawdzonych wzorców międzynarodowych efektywnego i pozytywnego treningu fizycznego oraz mentalnego dla dzieci w wieku 3-11 lat oraz młodzieży w wieku 11-19 lat.

POSTAWA Z KLASĄ
Wspólne akcje w szkołach oraz klubach piłkarskich mające na celu kreowanie postaw sportowych oraz gry fair play z udziałem zawodników Ekstraklasy.

MAM TALENT
Ujednolicenie i podwyższenie jakości szkolenia piłkarskiego wśród najmłodszych, mające na celu wzmocnienie tworzonej przez Ministerstwo Sportu i Turystyki Narodowej Bazy Talentów.

MISTRZOWSKI TRENING
Stworzenie całorocznej piłkarskiej bazy treningowej, w tym krytych boisk klubowych dla najmłodszych.

AUTORYTET
Wypracowanie zasad współpracy, dzięki którym trener młodzieży będzie nie tylko mentorem, ale i przyjacielem rozumiejącym atuty i słabe strony zawodnika, wspierającym jego rozwój wewnętrzny.

KADRA MARZEŃ
Ułatwienie ścieżki rozwoju dla najlepszych zawodników, w tym przyszłych reprezentantów piłkarskich Polski poszczególnych kategorii wiekowych.

NIE TYLKO MURAWA
Zapewnienie zawodnikom wszechstronnej edukacji pozasportowej, w tym opracowanie programów wspierających kontynuowanie kariery w innej dyscyplinie sportowej albo poza czynnym sportem.

UKOCHANY KLUB
Zwiększenie liczby kibiców poprzez przywiązanie wychowanków lokalnej społeczności do klubu.

RAMIĘ W RAMIĘ
Wzajemna promocja działań Ligi oraz Ministerstwa Sportu i Turystyki na arenie ogólnopolskiej i międzynarodowej.