Z kraju 10 grudnia 2015

Legia jak Lech

Przy okazji ostatniego meczu fazy grupowej Ligi Europy UEFA piłkarze Legii Warszawa zagrają w charytatywnych koszulkach meczowych.


W miejscu logo sponsora głównego, firmy bukmacherskiej Fortuna, pojawi się symbol Fundacji Legii.

– Decydujący mecz rundy grupowej europejskich pucharów z tak renomowanym zespołem jak Napoli to doskonała okazja do nagłośnienia naszych działań – powiedziała Anna Mioduska, prezes Fundacji Legii.

– Jesteśmy organizacją prorodzinną. Współtworzymy możliwości dla lepszego rozwoju rodzin z całej Polski w zakresie zdrowia, edukacji, kultury oraz oczywiście sportu. Zależy nam na niwelowaniu barier dla dobrego, godnego życia. Będąc częścią jednego z najbardziej utytułowanych i największych klubów sportowych w Polsce, czujemy się zobowiązani do świadomego pomagania innym. Razem z naszymi kibicami, pracownikami, sponsorami, wolontariuszami oraz wszystkimi ludźmi dobrej woli angażujemy się w projekty, które sprawiają, że świat naszych podopiecznych i ich rodzin jest lepszym i ciekawszym miejscem. Bardzo doceniamy gest Fortuny, sponsora głównego Legii Warszawa, bez którego ta akcja nie byłaby możliwa – dodała.

– Włoskie prawo nie dopuszcza reklam działalności bukmacherskiej na koszulkach grających tam zespołów, nawet jeżeli sponsor działa legalnie w kraju macierzystym. Fortuna, jako firma od zawsze kładąca nacisk na respektowanie regulacji prawnych, chce w pełni uszanować panujące we Włoszech zasady. Dlatego wyszliśmy z inicjatywą jednorazowego przekazania najważniejszej powierzchni na stroju "Wojskowych" Fundacji Legii. Jesteśmy przy tym zaszczyceni możliwością promowania tak szczytnego celu, do której wspierania gorąco zachęcamy – skomentował Ales Dobes, dyrektor generalny Fortuny.

Koszulki po meczu otrzymają certyfikat i zostaną przekazane na aukcje charytatywną.

Przypomnijmy, iż w lipcu, przy okazji meczu z FC Basel, podobne działania podjął Lech Poznań i jego sponsor, firma STS.