Z kraju 7 października 2015

Wi-Fi w końcu na Legii

Kibice uczęszczający na mecze na stadionie Legii Warszawa w końcu będę mogli korzystać z ogólnodostępnej sieci internetu bezprzewodowego.


Sieć została nazwana Fortuna Wi-Fi, a zakończenie prac kończy pierwszy etap działań związanych z budową i wdrożeniem sieci oraz platformy usługowej na obiekcie.

Co ciekawe, z siecią można się połączyć nie tylko na stadionie, ale też na obiektach położonych przy Łazienkowskiej 3: klubowych biurach, sklepie kibica Legia FanStore oraz w stadionowej restauracji.

Infrastruktura WiFi, zaprojektowana w celu zapewnienia wydajnego i niezakłóconego połączenia internetowego dla 31 tysięcy kibiców na stadionie, składa się m.in. z:
• 153 sztuk punktów dostępowych na trybunach stadionu, obszarze biura, sklepu oraz restauracji,
• kilkunastu innych urządzeń, takich jak przełączniki agregacyjne, kontrolery WiFi, routery i system zarządzania Ericsson WiFi Manager,
• 10 kilometrów kabli światłowodowych, sieciowych oraz elektrycznych.

– Osiem miesięcy od momentu podpisania umowy zakończyliśmy pierwszy etap prac wspólnego projektu Legii oraz Ericssona. Jesteśmy dumni, że jako pierwsi w Polsce i jedni z pierwszych w Europie, wdrożyliśmy projekt WiFi na stadionie, umacniając tym samym swoją pozycję lidera przemian w sportowym biznesie. Nasze zadowolenie jest tym większe, że przy projekcie pracujemy z firmą o tak uznanej marce. Zakończyliśmy pierwszy etap prac, ale WiFi na stadionie Legii to jeszcze nie koniec. W najbliższym czasie wdrażane będą kolejne udogodnienia dla kibiców, które uatrakcyjnią im dni meczowe – powiedział wiceprezes zarządu Legii, Jakub Szumielewicz.

– Chciałbym podziękować zarówno Legii, jak i osobom realizującym projekt. Mam nadzieję, że technologia ta dostarczy kibicom przychodzącym na mecze Legii wiele radości – stwierdził na konferencji prasowej prezes zarządu Ericsson w Polsce, Oliver Kanzi.

– To dopiero początek. Wi-Fi dostępne na całym stadionie traktujemy jako podstawę do uruchomienia kolejnych projektów, które będą się podobały i ułatwiały życie kibicom Legii. Zamierzamy rozwijać aplikację mobilną i dodawać do niej stadionowe usługi. Jeszcze w tym roku chcemy wprowadzić w życie opcję, za pomocą której będzie można zamówić jedzenie z punktów cateringowych z dostawą na konkretne krzesełko. W taki sam sposób w przyszłości będzie można zamawiać asortyment z Legia FanStore – dodał dyrektor marketingu Legii, Wiktor Cegła.