Z kraju 30 czerwca 2015

Hołowczyc zaryczy dla życia

Kierowca rajdowy, Krzysztof Hołowczyc, został ambasadorem programu odpowiedzialności społecznej „Zarycz dla życia”, który startuje na początku lipca.


Głównym założeniem kampanii jest kreacja bezpiecznych zachowań związanych z prowadzeniem samochodu. Przede wszystkim ma zwracać uwagę na problem prowadzenia pod wpływem alkoholu.

Hołowczyc będzie nominować osoby, które zaryczą naśladując dźwięk silnika. Poparcie dla akcji zgłosili między innymi Robert Lewandowski, Wojciech Szczęsny i Rafał Sonik.

Ryki będą nagrywane przez hostessy i hostów na imprezach motorowych, choćby na nadchodzącym Rajdzie Polski w Mikołajkach.

Działania związane są z wyzwaniem rzuconym przez kierowców Williams Martini Racing Team (Felippe Massa, Valteri Bottas, Susie Wolff), a także Bena Collinsa (były Stig w programie „Top Gear”) Europie Wschodniej. Chodzi o zebranie 150 tysięcy ryków imitujących dźwięk silnika Formuły 1.

Partnerzy kampanii muszą to zrobić w trakcie 100 dni. Nagrodą jest 120 tysięcy dolarów dla lokalnych fundacji wspierających świadomość odpowiedzialnej jazdy.

W Polsce 150 tysięcy złotych miałoby trafić do Fundacji Krzysztofa Hołowczyca.

Partnerami akcji są Williams Martini Racing i Certen, producent alkomatów.