Z kraju 25 marca 2015

Kamil Stoch dogonił Adama Małysza

Z najnowszego raportu Sponsoring Monitor 2015 ARC Rynek i Opinia wynika, że Kamil Stoch rozpoznawalnością dorównał Adamowi Małyszowi.

Przez wiele lat nie udało się to żadnemu sportowcowi. Również Piotr Żyła odnotował bardzo wysoki wynik i uplasował się na drugim miejscu wśród najbardziej znanych polskich sportowców.

Kamil Stoch i Piotr Żyła to jedyni skoczkowie, którzy znaleźli się w pierwszej dziesiątce najbardziej znanych sportowców. Mimo, że pozostali skoczkowie otwierają dopiero trzecią dziesiątkę, to ostatnim sezonie i tak odnotowali duże skoki znajomości wspomaganej:
– Jan Ziobro (44%, 21. miejsce)
– Klemens Murańka i Maciej Kot (42%, 22. miejsce)
– Dawid Kubacki (40%, 24. miejsce)

– Wysokie noty skoczków narciarskich w rankingu najbardziej znanych sportowców są ściśle powiązane z sezonem narciarskim, w trakcie którego było wykonywane badanie. Niemniej jednak, po raz pierwszy od wielu lat Adam Małysz nie jest sam na swojej pierwszej pozycji, a poza tym, mimo wyraźnej przewagi dwóch liderów, po raz pierwszy – dzięki silnej polskiej drużynie skoczków – również inni skoczkowie są widoczni w zestawieniach – powiedział Michał Piechocki z ARC Rynek i Opinia.

Informacja o badaniu
Sponsoring Monitor to największe kompleksowe badanie na temat sponsoringu w sporcie i kulturze w Polsce. Realizowane przez ARC Rynek i Opinia od kilkunastu lat, pozwala na obserwowanie trendów w powyższych obszarach. Metoda badawcza: wywiady telefoniczne (CATI) oraz internetowe (CAWI) z wykorzystaniem ogólnopolskiego panelu ARC Rynek i Opinia – epanel.pl. Rocznie w ramach badania realizowanych jest łącznie ponad 5 tysięcy wywiadów. W okresie 01-02.2015 zrealizowano 617 wywiadów CAWI.