Z kraju 1 lipca 2014

Najbardziej zauważalny sponsor

Według badania Sponsoring Monitor instytutu ARC Rynek i Opinia aktywność sponsoringowa marek Orange i Orlen jest najbardziej zauważana przez odbiorców.

Okres badania obejmuje czas od stycznia do kwietnia tego roku. Obydwie marki są w czołówce najbardziej aktywnych sponsoringowo marek w sporcie i kulturze. 
 
W klasyfikacji ogólnej najaktywniejszych sponsorów Orange wskazało 23 procent respondentów. Na dalszych lokatach znalazły się: Orlen (21%), Biedronka (18%), Plus (16%), Coca-Cola (14%).
 
Do najaktywniejszych sponsorów sportu należą: Adidas (23%), Orlen (17%), Nike (16%), Coca-Cola (15%), Orange (15%). 
 
– Marki angażujące się w sponsoring sportowy coraz częściej koncentrują się na jednej dyscyplinie, czasami wręcz na jednym wydarzeniu lub drużynie. Dzięki takiej strategii marki, które jeszcze kilka lat temu w ogóle niemal nie istniały w świecie sportu, teraz są w pierwszej piątce najaktywniejszych sponsorów. Takim przykładem jest choćby Biedronka – skomentował wyniki badania Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.