Z kraju 15 lipca 2014

Ile zarobiła TVP na mundialu?

Piłkarskie mistrzostwa świata w Brazylii dobiegły końca, zatem można podsumować ile pieniędzy uzyskała Telewizja Polska z reklam.

Jak informuje w swoim raporcie Nielsen Audience Measurement, średnia oglądalność mundialu na antenie Jedynki szacowana jest na poziomie 3,358 miliona widzów. W Dwójce ta wartość to 2,559 milionów. Tym samym średnia wyniosła ponad 2,95 miliona telewidzów. 
 
Największą częścią widowni stanowili mężczyźni – 66 procent. Warto także dodać, iż 47,3 procent kibiców to widzowie w wieku 50 lat i więcej.
 
Najlepszą oglądalność odnotował mecz Niemcy – Argentyna, który obejrzało na TVP1 i TVP Sport średnio prawie 10,5 miliona widzów.
 
Natomiast łączne wpływy z reklam TVP1, TVP2 i TVP Sport wyniosły ponad 153 miliony złotych. Największe kwoty na reklamy wydały Carlsberg, Grupa Żywiec i Kompania Piwowarska. Warto jednak pamiętać, że są to kwoty netto, bez uwzględnienia rabatów.
 
Nikt jednak nie ukrywa, że TVP nie zarobiła na mistrzostwach. Spółka nie zamierza jednak ujawniać, ile straciła na mundialu.