Z kraju 9 sierpnia 2014

Ile wart był finał w TVP?

Pentagon Research przedstawił wartość finału piłkarskich mistrzostw świata w polskiej telewizji. Szacuje się, że jest to kwota 43 milionów złotych.

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Pentagon Research, podczas meczu finałowego Niemcy – Argentyna, który w Polsce obejrzało niemal 10,5 miliona widzów, wyeksponowano w sposób efektywny 29 marek. Rekordzista –  Adidas, był widoczny na wizji przez 1074 sekundy. 
 
Wartość czasu tych ekspozycji w kanale TVP1 oszacowano na 4,4 miliony złotych. Na kolejnych, pozycjach ex aequo uplasowały się marki CASTROL (2,18 mln zł),  VISA (2,14 mln zł), Budweiser (2,12 mln zł), McDonald’s (2,11 mln zł), Fly Emirates (2,08 mln zł).
  
Także logo FIFA  w różnych konfiguracjach, pojawiło się łącznie 117 razy, osiągając wartość 4,8 miliona złotych. Ekspozycje na bandach stanowiły ponad 89 procent, łącznej  wartości wygenerowanej  w  meczu.  Dzięki  dogrywce  marki  osiągnęły  łącznie  o  11  milionów  złotych  więcej.  
 
Przykładowo, wartość Adidasa uzyskana w dogrywce wyniosła 1,1 miliona złotych.
 
Badanie przeprowadzono bezpośrednio po meczu w systemie Pentagon Sponsor Track. Wyceny mediowej dokonano m.in. w oparciu o pomiar długości ekspozycji oraz widownię meczu.