Polska piłka ciągle w cenie
Potencjał marketingowy firm związanych z polską piłką nie jest zagrożony. Negatywne informacje na temat bójek kibiców, korupcji, czy opóźnień nie wpływają na opinię fanów.

Prawie 86% doniesień prasowych na tematy piłkarskie to informacje o charakterze neutralnym, a pozostałe 12% to opinie negatywne. Mimo prawie czterokrotnej przewagi nad tymi pozytywnymi, polska piłka ciągle ma się dobrze w działalności marketingowej.
– Tak długo jak neutralny przekaz będzie dominował w prasowych doniesieniach z boisk polskich lig piłkarskich, tak długo wizerunek sponsorów nie będzie zagrożony. Wynik lub relacja z meczu bowiem same z siebie generują emocje wśród kibiców. Marketing sportowy opiera się na silnych emocjach sportowych rozgrywek, tworząc nierozerwalną więź między klubem i jego sponsorem oraz kibicami. Negatywne informacje w prasie, wpływające na ogólny wizerunek piłki, nie powinny zachwiać tego procesu – twierdzą pracownicy Ciszewski Marketing Sportowy, które przeprowadzało badanie rynku.
Zdaniem ekspertów firmy, najkorzystniejszym sektorem polskiej piłki do inwestowania są rozgrywki Ekstraklasy oraz nazwy poszczególnych drużyn w niej występujących i niższych lig.

Redakcja Sport Marketing
Więcej Z kraju
Prezes Miedzi Legnica: „Akademia Piłkarska to nasze oczko w głowie” [WYWIAD]
Tomasz Brusiło, prezes występującej w Betclic 1. Lidze Miedzi Legnica, w rozmowie ze SportMarketing.pl przedstawia strategię sponsoringową klubu z Dolnego Śląska. Przybliża przedsięwzięcia marketingowe i zwraca uwagę na to, jak istotną rolę w rozwoju sportowym zespołu odgrywa klubowa akademia.![Prezes Miedzi Legnica: „Akademia Piłkarska to nasze oczko w głowie” [WYWIAD]](https://www.sportmarketing.pl/content/uploads/2025/04/Tomasz_Brusilo_fot_B_Hamanowicz_miedzlegnica_eu-1024x682.jpg)



