Z kraju 30 września 2014

Powerade zmienia się

Zwiększone potrzeby organizmu, który poddawany jest intensywnemu treningowi, skłoniły markę Powerade do wprowadzenia na rynek większego opakowania.


W drugiej połowie września na półkach sklepowych pojawi się nowa butelka popularnego napoju izotonicznego o pojemności 0,7 litra.

Wg ostatnich badań Eurobarometru* prawie połowa Polaków uprawia sport, ale tylko 5% robi to regularnie. 28% naszych rodaków trenuje często. Oznacza to wzrost o 3% w stosunku do roku 2009. Kilka lat temu w popularnych maratonach biegło 1000 osób, dziś na starcie najbardziej popularnych biegów w Polsce staje kilka, a nawet kilkanaście tysięcy uczestników. Jednak wciąż dzieli nas duży dystans do Skandynawii, gdzie aż 55% Szwedów i 53% Finów deklaruje częste uprawianie sportu.

Podczas treningów wraz z potem tracimy wodę i elektrolity. Dlatego też po 60 minutach umiarkowanego wysiłku zaczynamy odczuwać dyskomfort. W trakcie każdej godziny treningu tracimy około jednego litra wody oraz 3 gramy elektrolitów. Przy intensywnym wysiłku straty są nawet 2-3 razy większe.

Robert Korzeniowski, ambasador marki Powerade w Polsce, radzi: – Aby utrzymać wydolność organizmu podczas treningu powinniśmy przyjmować napoje izotoniczne co 15-20 min w porcjach 120-180 ml. Czyli na 90 minut treningu potrzebujemy około 700 ml napoju izotonicznego. Na tym nie koniec. Wodę oraz elektrolity warto uzupełniać również po wysiłku. Narodowe Stowarzyszenie Trenerów w USA radzi, żeby każdy wypocony litr pokryć 1,3 – 1,5 litra płynów w ciągu dwóch godzin od zakończenia ćwiczeń.

Warto przypomnieć, że marka Powerade obecna na polskim rynku od 13 lat, zapracowała sobie na opinię najbardziej rozpoznawalnego** i najlepiej ocenianego produktu segmentu napojów sportowych w Polsce***. Polscy konsumenci znają markę Powerade i doceniają jej wysoką jakość, dostępność oraz skuteczność w uzupełnianiu elektrolitów.

Napój Powerade w nowym większym opakowaniu dostępny będzie w 4 znanych już konsumentom smakach: Mountain Blast, Orange, Lemon oraz Cherry i zastąpi dotychczasowe półlitrowe opakowanie. Większa o 40% butelka nie oznacza jednak wyższej ceny dla konsumentów!

Powerade będzie kosztował mniej niż obecnie. Sugerowana cena jaka pojawi się na półkach sklepowych wyniesie 3,59 PLN za napój.

* Na podstawie wyników badań TNS Opinion & Social, grudzień 2013.
**Na podstawie wyników badań Millward Brown 2014.
*** Na podstawie wyników badań TNS 2014