Z kraju 13 września 2013

Liga Europy na Facebooku

48 drużyn, które w obecnym sezonie rozegrają swoje mecze w ramach fazy grupowej Ligi Europy zgromadziło łącznie 6 739 100 fanów na Facebooku.

 \"\"Najpopularniejszą drużyną został zespół występujący na co dzień w angielskiej Premier League – Tottenham Hotspur, który w momencie badania posiadał 2 249 731 fanów. Drugie miejsce w zestawieniu zajął francuski Olympique Lyon –odpowiednio 843 730 „Lubię to” swojego FanPage’a. Na podium znalazł się również turecki Trabzonspor – (526 848 polubień profilu), który swoim wynikiem potwierdza tezę o wysokiej popularności i powszechności mediów społecznościowych w tym kraju.

 
Badanie profili zespołów zostało przeprowadzone w ramach monitoringu mediów społecznościowych wykonywanego przez narzędzie PentagonSocialTrack. Z pośród wszystkich uczestników fazy grupowej LE UEFA najmniej popularnym okazał się kazachski klub Szachtior Karaganda, którego profil polubiło tylko 291 osób.
 
W dolnej części rankingu dominują kluby ze wschodniej części kontynentu m.in. Rosji, Bułgarii, Mołdawii czy Ukrainy, w których Facebook nie jest tak bardzo popularny jak chociażby w Europie Środkowej.
 
Legia Warszawa zajęła wysokie, szóste miejsce – ustępując jedynie zespołomz czołowych lig europejskich. Drużyna z Warszawy wyprzedziła m.in. takie marki jak PSV, Sevilla FC, Eintracht Frankfurt czy S.S. Lazio.
 
W czołówce zestawienia znalazłaby się również dwójka polskich zespołów, która nie zakwalifikowała się do fazy grupowej. Lech Poznań zebrał 289 893 fanów, co odpowiada 7 miejscu. WKS Śląsk Wrocław, którego profil polubiło 79 106 osób znalazłby się na 19 miejscu – pomiędzy Realem Betis a Fiorentiną. Trzeci polski zespół biorący udział w kwalifikacjach – Piast Gliwice posiadał 7 057 „Lubię to”
i zostałby sklasyfikowany w dolnej części rankingu.