Z kraju 19 sierpnia 2013

Poznański turniej w promocji

Agencja reklamowa about ad oraz agencja interaktywna Trol InterMedia zjednoczyły siły, aby wspólnie promować turniej Homeless World Cup 2013.

Zakończone 18 sierpnia rozgrywki to międzynarodowy projekt, którego głównym celem jest pomoc osobom bezdomnym i uzależnionym, a piłka nożna pełni tutaj rolę środka terapeutycznego. Mistrzostwa to nie tylko ważne wydarzenie sportowe, ale także społeczne, ponieważ zwracają uwagę na problem bezdomności na świecie oraz obalają krzywdzące stereotypy. Polska po raz pierwszy została gospodarzem tego turnieju, była to jednocześnie pierwsza impreza piłkarska rangi mistrzostw świata rozgrywana w naszym kraju.

Agencje about ad oraz Trol InterMedia podjęły się promocji imprezy na zasadach pro bono. Całość działań promocyjnych prowadzona była w porozumieniu ze Stowarzyszeniem „Reprezentacja Polski Bezdomnych” oraz Homeless World Cup Foundation.

Do zadań agencji about ad w pierwszym etapie należała pomoc w poszukiwaniu sponsorów imprezy. Następnie about ad zajęła się opracowaniem KV turnieju oraz wszelkich projektów graficznych, a także wzięła udział w tworzeniu materiałów prasowych oraz realizacji działań z zakresu PR. Agencja Trol InterMedia, we współpracy ze Studio Pigeon, opracowała animację promującą turniej. Oprócz tego agencja Trol InterMedia zajęła się produkcją polskiej strony internetowej Mistrzostw oraz całością komunikacji w mediach społecznościowych.

Doroczny turniej finałowy Homeless World Cup to uwieńczenie wysiłku dziesiątek organizacji charytatywnych, rozsianych po całym świecie, które zajmują się pracą z bezdomnymi i uzależnionymi. Piłka nożna jest dla tych ludzi drogą do lepszego jutra i powrotu do normalności. Z drugiej strony, turniej ma wpłynąć na zmianę postaw społecznych i postrzegania osób bezdomnych. Boisko jest areną zmagań o lepsze jutro oraz o zmianę swojego wizerunku. Jednocześnie silna pozostaje symbolika uliczna i nawiązania do sztuki miejskiej. Homeless World Cup to turniej piłki ulicznej, ze specyficzną charakterystyką i własnymi zasadami. Podczas Mistrzostw ludzie ulicy walczą nie tylko z przeciwnikiem, ale przede wszystkim z własnymi słabościami i niepowodzeniami.

Kampania promocyjna objęła komunikację na nośnikach outdoorowych (bilbordy, citylighty, plakaty), oraz na nośnikach niestandardowych (guerrilla marketing), promocję w mediach społecznościowych oraz działania PR.