Z kraju 20 czerwca 2013

Ekstraklasa po rebrandingu

Nowy sezon ligowy to nie tylko zreformowane rozgrywki, ale także nowa identyfikacja wizualna Ekstraklasy SA i prowadzonej przez nią T-Mobile Ekstraklasy.

Prace nad nową identyfikacją wizualną Ekstraklasy trwały od ponad pół roku. Wybrano ją spośród kilku równolegle opracowywanych koncepcji.

– Konsekwentnie budujemy świat marki Ekstraklasy. Chcemy nieustannie wzmacniać tę markę. Istotnym krokiem w realizacji tej strategii jest opracowanie nowej identyfikacji wizualnej spółki i rozgrywek, która znajdzie swoje znaczące akcenty między innymi w odświeżonych grafikach telewizyjnych oraz w zupełnie nowym serwisie Ekstraklasa.org, który wystartuje przed rozpoczęciem sezonu – zapowiada Bogusław Biszof, Prezes Zarządu Ekstraklasy SA.

Wraz z początkiem nowego sezonu nowe znaki Ekstraklasy pojawią się między innymi na: koszulkach wszystkich ligowych piłkarzy, stadionowych bandach reklamowych i ściankach do wywiadów.  Nowa identyfikacja wizualna została przygotowana przez agencję Brand Nature Access (BNA).

– Nowe logo i system identyfikacji Ekstraklasy jest elementem profesjonalizacji marki polskiej Ekstraklasy. Rebranding od strony wizualnej wprowadza nowe silne logo i wyrazisty system identyfikacji. Podkreśla "klubowość" rozgrywek, metaforyzuje ją w znaku sferą piłki z łatek, które jak poszczególne Kluby Ekstraklasy składają się na całą elitę polskiej piłki nożnej. – mówi Wojciech Mierowski, Creative Director w agencji BNA.