Alina Sikora: Iga jest naturalna we wszystkim, co robi [WYWIAD]
Iga Świątek zwyciężyła w rankingu TOP50 Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym. O tym, jak ważne jest docenianie roli pań w świecie sportowym i o tym, jak najlepsza polska tenisistka dobiera aktywności marketingowe oraz medialne opowiada nam Alina Sikora, Partnership Manager w teamie Igi Świątek.

Zobacz wyniki Rankingu TOP50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym:
Łukasz Majchrzyk, SportMarketing.pl: Wśród wielu wyróżnień dla Igi Świątek jest i zwycięstw rankingu TOP50 Kobiet w Polskim Sporcie, przyznane przez redakcję Sportmarketing.pl. Można ustawić gdzieś obok pucharów za zwycięstwa w turniejach Wielkiego Szlema.
Alina Sikora, Partnership Manager Igi Świątek: – Znalezienie się przez Igę na czele tak cudownego towarzystwa jest dla nas powodem do ogromnej radości. Iga i pozostałe kobiety z naszego teamu jesteśmy wdzięczne, że istnieje wyróżnienie, które wskazuje na bardzo dużą siłę i wpływ kobiet na wszystko, co się dzieje w sporcie, i w społeczeństwie. Panie, które znalazły się w rankingu TOP50 są bardzo często zaangażowane społecznie i w działalność charytatywną. Na pewno ta nagroda znajdzie swoje ważne miejsce w gablocie wszystkich nagród, obok tych najważniejszych, bo doceniamy wszystkich, którzy eksponują wpływ kobiet na to, co się dzieje w Polsce i na świecie.
To kobiece porozumienie wykorzystujecie w codziennej pracy?
– Umiemy wspierać siebie nawzajem, mamy w sobie pokłady empatii i możemy spojrzeć na różne sprawy w trochę odmienny sposób niż mężczyźni. Bardzo to doceniamy, że mamy w teamie taki mieszany skład, a to połączenie ma pozytywny wpływ na naszą pracę, bo pozwala łączyć różne perspektywy.
To chyba sama przyjemność móc pracować z dziewczyną, która nie tylko jest świetnym sportowcem, ale też wielkim talentem PR-owym i marketingowym?
– Iga jest całkowicie naturalna i ma pewien rodzaj charyzmy we wszystkim, co robi. Stara się dobierać partnerów i aktywności medialne w ten sposób, żeby one w pełni wychodziły z jej zainteresowań i z tego, jakie ma wartości. Dzięki temu to, co robi w mediach, nie jest dla niej w żaden sposób trudne i wychodzi naturalnie i profesjonalnie jednocześnie. Wiele osób rzeczywiście bardzo to docenia.
Nie tylko postać numer 1, ale też uśmiech numer 1 w polskim sporcie?
– Iga jest bardzo pozytywną osobą, która generuje dużo dobrych emocji nie tylko na korcie, ale też w sferze prywatnej, poprzez to, jak się komunikuje, jak prowadzi interakcje ze swoimi fanami, lubi żartować, czasem ironizować, docenia śmieszne sytuacje i zabawne memy. To na pewno!
Połączmy uśmiech z biznesem. Do sukcesów, ale i do pozytywnych postaci sponsorzy się garną, a tutaj mamy wszystko połączone w jednej osobie?
– To, co Iga wnosi, to bardzo pozytywny duch, ale też duże zaangażowanie we wszystko, co robi. Jest bardzo otwarta i pozytywna, nie tylko przy działaniach sponsorskich, ale też w prywatnym życiu, kiedy nie ma kamer i aparatów. Naturalność, dbałość o otoczenie i empatia to jej cechy charakteru. Iga, chociaż głównie koncentruje się na sporcie, co jest zrozumiałe, to jednocześnie znajduje przestrzeń, żeby interesować się tym, co się dzieje wokół niej i rozwijać się na wielu płaszczyznach.

Łukasz Majchrzyk
Więcej Wywiady
Skandaliczne zachowanie kibiców Legii Warszawa. Mamy stanowisko PZPN
"Po zakończeniu meczu mój mąż i małoletni syn zostali brutalnie pobici przez pięcioosobową grupę sympatyków Legii - w tym kobietę - w rejonie Mostu Poniatowskiego" – napisał jeden z kibiców obecnych na finale Pucharu Polski na PGE Narodowym. Nie milkną echa tego spotkania...
![Prezes Miedzi Legnica: „Akademia Piłkarska to nasze oczko w głowie” [WYWIAD]](https://www.sportmarketing.pl/content/uploads/2025/04/Tomasz_Brusilo_fot_B_Hamanowicz_miedzlegnica_eu-768x511.jpg)
![Dominik Senkowski: największe sukcesy naszych najlepszych tenisistek zapoczątkowali
ich rodzice [WYWIAD]](https://www.sportmarketing.pl/content/uploads/2025/04/D.-Senkowski-ksiazka-768x402.jpg)

![„Górnik Łęczna to spółka akcyjna, stowarzyszenie i fundacja. Chcemy połączyć te podmioty” [WYWIAD]](https://www.sportmarketing.pl/content/uploads/2025/04/lop-768x511.jpeg)