Aktualności 4 marca 2024

Już wszystko jasne! Znamy najlepszą “dziesiątkę” rankingu TOP50 Kobiet!

Iga Świątek została zwyciężczynią Rankingu TOP50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym. Drugie miejsce zajęła Anna Lewandowska, trzecia była Ewa Chodakowska. W Dniu Kobiet przedstawiamy najlepszą dziesiątkę naszego zestawienia!

Portal SportMarketing.pl docenił 50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym. Nagrodzone zostały obecne i byłe zawodniczki, które świetnie radzą sobie na nowej drodze, a także panie, które zasiadają na wysokich stanowiskach w organizacjach sportowych, firmach zaangażowanych w branżę sportową lub pracują w mediach. Główną ideą było wyróżnienie kobiet osiągających sukcesy na niwie sportowej i biznesowej, odpowiedzialne za projekty sponsoringowe, społeczne i medialne, czy też działające na rzecz rozwoju i promocji sportu zawodowego i amatorskiego. Partnerami Merytorycznymi rankingu są Stowarzyszenie Sport Biznes Polska oraz firma Sponsoring Insight. Ideę wyróżnienia najbardziej aktywnych kobiet rozwijających biznes sportowy jako oficjalny partner rankingu wspiera również marka InPost – jeden z najbardziej zaangażowanych brandów w marketingu sportowym w Polsce.

  1. Katarzyna Ziobro

Prezeska Zarządu klubu 1 KS Ślęza Wrocław. Koszykarsko-piłkarska sekcja stale się rozwija. Koszykarki grają w ORLEN Basket Lidze, z kolei piłkarze od lat są czołową siłą trzeciej ligi. Na wrocławskich Kłokoczycach mocno stawiają na swoją akademię. Rozwój klubu to duża zasługa prezeski Katarzyny Ziobro. Była jedną z inicjatorek powstania balonu nad pełnowymiarowym boiskiem, a także budowy nowej hali, która została oddana do użytku w 2023 roku. Myślisz Ślęza Wrocław, mówisz Katarzyna Ziobro.

  1. Magdalena Sekuła

Prezeska Zarządu Spółki Hala Gdańsk-Sopot, operatora ERGO ARENY. Od 2004 roku, pracując w Wydziale Inwestycji Urzędu Miasta Sopotu, uczestniczyła w inwestycji, jaką była budowa hali widowiskowo-sportowej na granicy Gdańska i Sopotu – ERGO ARENA. Prezeską zarządu jest od marca 2010 roku. ERGO ARENA jest przykładem bardzo skutecznej komercjalizacji. Swoje mecze rozgrywa w niej siatkarski Trefl Gdańsk i koszykarski Trefl Sopot. Na przestrzeni lat na scenie trójmiejskiej hali odbyło się wiele kultowych koncertów. Wystąpili m.in. Ozzy Osbourne, Sting, Lady Gaga, 30 Seconds to Mars, Judas Priest, Hans Zimmer, Chris Botti, Michael Buble, Dave Matthews Band oraz wielu innych znanych artystów. Co ciekawe, w zeszłym roku hala gościła rekordową liczbę grup z trójmiejskich szkół średnich i uczelni wyższych, dla których organizowano dedykowane warsztaty nt. funkcjonowania sprzętu audio-video czy informatyki w obiekcie.

  1. Monika Płaczkowska

Jest jednym z największych ekspertów w branży marketingu w polskim sporcie. W karierze zawodowej pełniła funkcję General Sponsorship and Marketing Manager w spółce handlowej LV BET Zakłady Bukmacherskie. Była także nauczycielką akademicką na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach, a aktualnie pracuje jako Partnerships Sales Director w agencji marketingu Sportfive. Jest szefową wszystkich partnerstw Sportfive w Polsce i zarządza całym zespołem sprzedażowym w polskim oddziale firmy. Monika Płaczkowska jest też zaangażowana w proces zarządzania i sprzedaży pakietów do stref hospitality na UEFA EURO 2024.

  1. Aleksandra Marciniak

Obecnie pełni funkcję Partnerships Sales Director Projekt Warszawa w agencji SPORTFIVE, gdzie odpowiada za strategiczną współpracę z klubem siatkarskim Projekt Warszawa w zakresie pozyskiwania i obsługi sponsorów klubu. Wcześniej pracowała jako Head of Sales & Partnerships w Polskiej Lidze Esportowej. Związana była też z Havas Media Group, gdzie jako Head of Havas Sports & Entertainment i realizowała projekty niestandardowe w ramach agencji. Pracę zawodową zaczynała jako dziennikarka sportowa, a następnie ekspert PR w Biurze Prasowym Canal+ i specjalistka ds. eventów w Polish Sport Promotion. Od lat związana ze sportem, prowadzi szkolenia z organizacji i promocji imprez sportowych, występuje na licznych konferencjach. Na swoim koncie ma realizację projektów niestandardowych z zakresu PR, marketingu sportowego, eventów czy współpracy z influencerami. Jest jedną z założycielek Sport Biznes Polska, w 2022 roku była przewodniczącą stowarzyszenia.

  1. Monika Listkiewicz

Dyrektorka ds. Relacji Zewnętrznych w Związek Piłki Ręcznej w Polsce. Ponadto należy do struktur Zarządu EHF ds. Piłki Ręcznej Kobiet. Od 2021 roku sprawuje funkcję członka Rady Europejskiej Federacji Piłki Ręcznej. W październiku zeszłego roku dostąpiła zaszczytu pełnienia funkcji Przewodniczącej Komisji Edukacji Olimpijskiej.

  1. Katarzyna Świerczewska

Pełni funkcję starszej kierowniczki marketingu sportowego w koncernie odzieżowym Adidas na Europę Wschodnią. Chwalona jest za budowanie pozytywnego wizerunku firmy. Ponadto utrzymuje doskonały kontakt z wieloma sportowcami, co sprawia, że współpraca na linii Adidas – sportowcy uprawiający różne dyscypliny, stoi na najwyższym poziomie. W 2023 roku została doceniona na arenie europejskiej za wybitne zasługi i dostała nagrodę Superstar w kategorii courage, czyli odwaga. Adidas od niedawna jest partnerem Polskiego Komitetu Olimpijskiego, ubiera również aktualnych piłkarskich mistrzów Polski – zespół Rakowa Częstochowa.

  1. Oliwia Szpigiel

Chief Marketing Officer w XTB – globalny fintech, oferujący dostęp do światowych rynków finansowych poprzez platformę inwestycyjną online i aplikację mobilną. W zeszłym roku XTB ogłosił start kampanii marketingowej na 12 rynkach, w tym polskim. Nowe spoty przenoszą widzów do Uniwersum XTB, czyli miejsca, gdzie każdy inwestor znajdzie dla siebie odpowiedni produkt. Oliwia Szpigiel czuwa nad powodzeniem kampanii reklamowych. Ambasadorami marki XTB są m.in. Mads Mikkelsen, Jose Mourinho, Joanna Jędrzejczyk, Iker Casillas i Conor McGregor, firma sponsoruje m.in. KSW, a także Kanał Sportowy i Kanał Zero.

  1. Justyna Gdowska

W sierpniu zeszłego roku została dyrektorką marketingu i PR w Trefl S.A. Wcześniej przez lata pełniła funkcję kierowniczki marketingu i komunikacji oraz rzeczniczki prasowej Trefla Gdańsk. Odpowiadała m.in. za projekty, które miały na celu zwiększanie frekwencji na meczach siatkarskiego klubu z Gdańska. W przeszłości pracowała w biurze prasowym Lecha Poznań, była wykładowcą akademickim w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu. Obecnie Justyna Gdowska jest członkiem zarządu Trefl SA oraz członek Wydziału Marketingu Polskiego Związku Piłki Siatkowej na kadencję 2021-2025. Trefl od lat mocno angażuje się w sport, a marketingowe dokonania siatkarskiej i koszykarskiej drużyny są mocno chwalone w środowisku.

  1. Agnieszka Kobus-Zawojska

Utytułowana wioślarka – srebrna i brązowa medalistka igrzysk olimpijskich, mistrzyni świata i Europy. Jest przykładem na to, jak sportowiec może odnaleźć się w swojej „drugiej drodze”. Otwarcie opowiadała o swojej walce z depresją. – Da się zdobyć medal olimpijski, przyjmując antydepresanty – mówiła w jednym z wywiadów. Obecnie pracuje jako dziennikarka radiowa. Współprowadzi “Magazyn Sportowy” w Radiu dla Ciebie. Inspiruje i często walczy o dobre imię kobiet. Wraz z mężem Maciejem Zawojskim prowadzi Akademię Wioślarską. Często angażuje się w akcje charytatywne, a w kwietniu 2024 roku premierę mieć będzie jej książka.

  1. Agnieszka Szymańska

Kierowniczka Zespołu Marketingu Sportowego PKO Banku Polskiego. Mocno angażuje się w działania sportowe. Szczególnie wspiera wiele inicjatyw związanych z bieganiem, odpowiada za program “PKO Biegajmy Razem”. Jak sama mówi, jest szczęściarą, bo może zawodowo zajmować się tym, co bardzo lubi, czyli sportem. Od ponad dekady regularnie biega. I choć sport uprawia dla przyjemności, to w “biegowym CV” ma liczne półmaratony, maratony, a nawet ultramaratony górskie.

  1. Paulina Chylewska

Prezenterka oraz dziennikarka telewizyjna, z ponad dwudziestoletnim stażem w Telewizji Polskiej, a obecnie od siedmiu lat związana z Telewizją Polsat. Specjalizuje się w prowadzeniu programów i widowisk, głównie o tematyce sportowej, choć nie ogranicza się jedynie do tego obszaru. Jej portfolio obejmuje nie tylko rolę prowadzącej programy sportowe, lecz również konferansjerki podczas gal, koncertów, festiwali, eventów i konferencji. Regularnie prowadziła studio przy meczach Ligi Mistrzów. Od ponad dekady aktywnie działa na rynku szkoleń z autoprezentacji i wystąpień publicznych. Jest inicjatorką i partnerką zarządzającą w firmie Chylewska&Co. Ponadto prowadzi warsztaty dotyczące pracy przed kamerą na Uniwersytecie Warszawskim oraz Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy.

  1. Aleksandra Mirosław

Zawodniczka uprawiająca wspinaczkę sportową, specjalizująca się we wspinaczce na czas. Dwukrotna mistrzyni świata w tej konkurencji (2018, 2019), trzykrotna mistrzyni świata juniorów (2009, 2011 i 2013). Uczestniczka Letnich Igrzysk Olimpijskich w Tokio 2020. Aktualna rekordzistka świata we wspinaczce na szybkość z czasem 6.24s. Współpracuje z ORLEN Team, Master Media, a także jest ambasadorka marki LOTTO, która należy do Totalizatora Sportowego. Ponadto w połowie lutego tego została ambasadorką marki Plusssz. Zawodowo jest szeregową w Centralnym Wojskowym Zespole Sportowym. Aleksandra Mirosław jest dużą polską medalową nadzieją na Igrzyska Olimpijskie w Paryżu.

  1. Aldona Marciniak

Dziennikarka zajmująca się przede wszystkim sportami motorowymi – głównie Formułą 1. Na co dzień związana z “Przeglądem Sportowym”, Onet.pl i Viaplay. Ponadto prowadzi swój kanał na Youtube o motosporcie. Od kilku lat prowadzi prestiżową Galę Mistrzów Sportu organizowaną przez najstarszy sportowy dziennik w naszym kraju. Wraz z Andrzejem Borowczykiem koordynowała ceremonię prezentacji nowego bolidu Alfy Romeo Racing Orlen. Takie wydarzenie pierwszy raz w historii odbyło się w Polsce. Dodatkowo aktywnie działa w mediach społecznościowych. Tylko na platformie „X” ma ponad 47 tysięcy obserwujących.

37. Katarzyna Kopeć-Ziemczyk

Z branżą sportową związana od ponad dekady. Wcześniej jako dziennikarka telewizyjna i rzeczniczka ministra sportu. Ekspertka komunikacji, menadżerka PR i sportu. Doktor nauk społecznych UW. OD 2021 roku w roli szefowej komunikacji współpracuje z Polską Agencją Antydopingową, dla której m.in. współtworzyła od podstaw projekt „Biegam z czystą przyjemnością”. W 2023 roku w ramach akcji zebrano blisko 50 tys. złotych na stypendia dla młodych sportowych. Łącznie w trzech edycjach na cele charytatywne przekazano blisko 130 tys. złotych. Nagradzana w konkursach branżowych i PR-owych tj. PR Wings czy Złote Spinacze. POLADA pod jej wodzą wyznacza kierunki relacji z mediami i cyklicznie organizuje warsztaty antydopingowe dla środowiska dziennikarskiego.

  1. Magdalena Szczukiewicz

Była piłkarka ręczna m.in. Łysogór Kielce, a od ponad pół roku jest prezesem Industrii Kielce. Za jej kadencji w Hali Legionów otworzono Muzeum Historii Klubu ze stolicy województwa świętokrzyskiego. W pracy i życiu przyświecają jej dwie zasady – pracowitość i szacunek. Obejmując kielecki klub z prawie ośmiomilionowym długiem udowodniła, że nie boi się wyzwań. Finansowa i organizacyjna sytuacja hegemona z Kielc jest już zdecydowanie lepsza. Również dzięki aktywnym działaniom Magdaleny Szczukiewicz.

  1. Aleksandra Kalinowska

Pod koniec zeszłego roku objęła stanowisko dyrektora ds. komunikacji i marketingu w Legia Warszawa. W stołecznym klubie pracuje od maja 2022 roku. Wcześniej pełniła funkcję managera ds. komunikacji i marketingu. Przez 3,5 roku pracowała w PKO BP. Była odpowiedzialna za projekt sponsorski banku we współpracy z Ekstraklasą. Pracowała przy takich projektach, jak finansowe Q&A z piłkarzami Legii, a także “Kanapa Kibica”, który był i do tej pory jest szansą na oglądanie meczów przez kibica ze specjalnej kanapy tuż obok boiska. Stołeczny klub był w 2023 roku wielokrotnie chwalony za różnorakie akcje marketingowe. Rozpoczął współpracę z Too Good To Go, organizował spotkania z piłkarzami, Mikołajki, projekt Legia Park, subskrypcję na mecze, akcję „Wszyscy do Wioseł” i mocno zaangażował się w sekcję kobiet. W dużej mierze dzięki pracy działu marketingu stadion przy ul. Łazienkowskiej regularnie wypełnia się w komplecie.

  1. Jagna Gołębiewska-Żmijewska

Od lutego 2020 roku pełni funkcję menedżera ds. komunikacji i partnerstw w teamie RL9. Jest odpowiedzialna za wizerunek jednego z najlepszych polskich piłkarzy w historii. Ceniona ekspertka od PR-u i marketingu sportowego. W przeszłości współpracowała z Polskim Związkiem Piłki Nożnej oraz Unią Europejskich Związków Piłkarskich (UEFA). Była też managerem ds. organizacyjnych i akredytacji przy Euro 2016 piłkarzy ręcznych w Polsce, odpowiadała również za organizację imprez w Związku Piłki Ręcznej, a także z powodzeniem pracowała w Polskim Związku Pływackim. Robert Lewandowski w 2023 roku nawiązał współpracę z marką STORM, został ambasadorem marki Oanda, a także mocno rozwinął własną markę „RL9” w 4F.

  1. Monika Borzdyńska

Rozpoczęła pracę na PGE Narodowym w 2016 roku, jako Zastępca Dyrektora ds. Komunikacji i Promocji; potem została rzecznikiem prasowym oraz powierzono jej stanowisko Dyrektora ds. Komunikacji, Promocji i Marketingu. Od 2021 r. jest członkiem zarządu operatora stadionu. Pracuje jako wykładowca akademicki m.in. na Uniwersytecie Warszawskim i w Uczelni Łazarskiego. Specjalizuje się w budowie strategii komunikacyjnych i marketingowych, zarządzaniu komunikacją kryzysową, kształtowaniu społecznej odpowiedzialności biznesu oraz wprowadzaniu standardów etyki biznesu w przedsiębiorstwach. Tylko w 2023 roku na PGE Narodowym odbyły się m.in. gala KSW, żużlowe Grand Prix, finał piłkarskiego Pucharu Polski, mecze reprezentacji i rekordowe pod względem frekwencji koncerty.

  1. Justyna Tomczyk

Członek zarządu spółki OTCF, właściciela marki 4F, a także dyrektor kolekcji. Z firmą związana jest od wielu lat na różnych stanowiskach i wielu szczeblach zarządzania. Można powiedzieć, że jej rola w OTCF rosła wraz ze wzrostem znaczenia marki 4F w Polsce i w Europie, więc sukces to także jej zasługa. W stroje 4F ubierają się m.in. polscy koszykarze, a także kilka klubów PKO BP Ekstraklasy. Firma nawiązała też współpracę z wieloma komitetami olimpijskimi w Europie. Jest również mocno zaangażowana w działania fundacji 4F Pomaga. Marka 4F ubiera ekstraklasowe kluby: Koronę Kielce, Stal Mielec i Piasta Gliwice, wszystkie drużyny koszykarskiej Orlen Basket Ligi Kobiet i Mężczyzn, koszykarską reprezentację Polski, siatkarskie drużyny z Radomia i Kędzierzyna-Koźla, Polski Związek Narciarski, Polski Związek Lekkiej Atletyki, Polski Związek Biathlonu, Polski Związek Łyżwiarstwa Szybkiego…

  1. Mariola Soczyńska

Dyrektor Wydziału Sportu i Rekreacji Urzędu Miasta Torunia. Współpracuje przy organizacji imprez sportowych rangi krajowej i międzynarodowej, m.in. finałowe zawody Grand Prix na żużlu, czy też lekkoatletyczny ORLEN Copernicus Cup, dzięki którym miasto Mikołaja Kopernika jest promowane także poza granicami naszego kraju. Jest także odpowiedzialna za pozyskiwanie zewnętrznych środków finansowych (z funduszy unijnych oraz programów rządowych) na realizowane przez miasto inwestycje sportowe. Legitymuje się ponad 27-letnim stażem pracy z dużymi sukcesami w sporcie.

  1. Aida Bella

Jak sama mówi – sport ma w swoim DNA. Przez 12 lat była reprezentantką Polski w short tracku. Jest brązową medalistką mistrzostw Europy z 2013 roku oraz multimedalistką mistrzostw Polski. Na koncie ma również wiele rekordów kraju i startów na arenie międzynarodowej. Sport profesjonalny był dla niej nie tylko źródłem wielu sukcesów, lecz także preludium do kariery w obszarze komunikacji, gdzie na co dzień nadal wykorzystuje wiele cech sportowca. Ukończyła studia Executive MBA w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie i podyplomowe studia na kierunku Marketing Sportu. Posiada wieloletnie doświadczenie w komunikacji z mediami oraz komunikacji korporacyjnej i PR.

Od blisko ośmiu lat łączy dwie funkcje: dyrektora Departamentu Komunikacji Korporacyjnej oraz rzecznika prasowego w Totalizatorze Sportowym. Praca w firmie, która jest filarem polskiego sportu, idealnie rezonuje z jej nieprzemijającym zamiłowaniem do kultury fizycznej. Od ponad dekady gościnnie komentuje zmagania w short tracku transmitowane na różnych sportowych antenach. W 2023 roku została wyróżniona w plebiscycie Liderów Sport Biznes Polska w kategorii Sponsorzy Sportu za wkład w rozwój polskiego sportu.

  1. Małgorzata Mańka-Szulik

Prezydent Zabrza od 2006 roku. Pięć lat później miasto przejęło 52 procent udziałów w Górniku Zabrze. Od tego czasu jest jedną z najważniejszych osób w klubie. Można powiedzieć, że rządzi nim twardą ręką. O różnicach zdań z prezydent miasta opowiadał w jednym z wywiadów Lukas Podolski. Małgorzata Mańka-Szulik potrafiła też zwolnić trenera i prezesa klubu. Kontrowersyjna, charyzmatyczna i w dużej mierze odpowiadająca za sport w Zabrzu. Za jej kadencji gruntowanie został zmodernizowany stadion im. Ernesta Pola, a w ostatnim roku rozpoczęto budowę ostatniej trybuny.

  1. Agnieszka Syczewska

Jedna z najbardziej znanych kobiet w polskim futbolu. W świecie zdominowanym przez mężczyzn wyrobiła sobie tak mocną pozycję, że przez wiele lat była wiceprezesem i prezesem Jagiellonii Białystok, a później także wiceprezesem Lechii Gdańsk.  Od kwietnia 2023 roku jest radcą prawnym w biurze Sekretarza Generalnego Polskiego Związku Piłki Nożnej. W ostatnim czasie odpowiadała m.in. za opracowanie i wdrożenie Polityki Bezpieczeństwa PZPN i strategii zrównoważonego rozwoju piłki nożnej w Polsce. Jest radcą prawnym, ukończyła też studia MBA w Szkole Głównej Handlowej. Zawodowo od zawsze związana z piłką nożną. Od lat jest bliską współpracowniczką i doradczynią prezesa Cezarego Kuleszy.

  1. Joanna Jędrzejczyk

Bogata kariera w mieszanych sztukach walki zapewniła jej rozpoznawalność w różnych zakątkach świata. Na 30-lecie UFC została wybrana przez jeden z branżowych portali do grona najlepszych zawodników tej organizacji. Swoją rozpoznawalność wykorzystuje m.in. do promocji sportu, ale też i aktywności fizycznej dzieci i młodzieży w ramach Fundacji JJ Stars Foundation. Mocno aktywna w mediach społecznościowych, niezwykle ceniona w środowisku sportów walki. Przez wiele lat była jedną z najlepszych sportsmenek w naszym kraju. Jest pierwszą Polką, która stała się ambasadorką marki World of Tanks Blitz, co ma doskonale odzwierciedlać jej siłę oraz energię. Joanna Jędrzejczyk w 2023 roku stała się też twarzą bukmachera eToto.

  1. Ewa Swoboda

Najszybsza polska sprinterka, wicemistrzyni Europy w sztafecie z 2022 roku, ale triumfy święci też w hali (złote i srebrne medale w mistrzostwach Starego Kontynentu). W zeszłym roku zajęła szóste miejsce w mistrzostwach świata na stadionie, co przy tak dużej konkurencji sprinterek z USA czy Jamajki jest olbrzymim osiągnięciem. Swoboda jest też osobowością medialną i wie, jak dbać o popularność: wyrazisty makijaż, jaskrawo pomalowane paznokcie, liczne tatuaże i szeroki uśmiech należą do jej znaków rozpoznawczych. Znakomicie czuje się przed kamerami, jest jedną z ulubionych sportsmenek Polaków. W 2023 roku została ambasadorką CUPRA Studio Lellek Gliwice

  1. Maja Włoszczowska

Twarda kobieta, której niestraszne są wystające korzenie, błoto i skały, czyli wszystko to, co jest solą wyścigów MTB. Najwybitniejsza polska zawodniczka w ostatnich latach była wielokrotną medalistką mistrzostw świata i Europy. Zdobyła też dwa olimpijskie srebra w Pekinie i Rio de Janeiro. Występowała w programach telewizyjnych i w trakcie bogatej kariery znalazła jeszcze czas, żeby ukończyć matematykę finansową i ubezpieczeniową na Politechnice Wrocławskiej. Obecnie jest członkinią Komisji Zawodniczej Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego, gdzie reprezentuje zawodników z całego świata sportowego. W 2023 wygrała Tour de Pologne Amatorów. Drugą zawodniczkę wyprzedziła o ponad… 11 minut. Działa na rzecz promocji kolarstwa, aktywności fizycznej i zdrowego stylu życia.

  1. Ewa Pajor

Pewnie nieraz słyszała porównania do Roberta Lewandowskiego, ale trudno, żeby było inaczej, skoro jest najlepszą polską piłkarką, strzeliła najwięcej goli dla reprezentacji, była nominowana do Złotej Piłki, a do tego swoją karierę od wielu lat buduje w Niemczech (w VfL Wolfsburg). Tam zdobywa tytuły mistrzowskie, puchary Niemiec i nagrody indywidualne. Jej przykład może być inspiracją dla młodych dziewczyn, których coraz więcej w naszym kraju przychodzi na treningi piłkarskie. Sama Ewa Pajor pomaga w budowaniu popularności kobiecej piłki nożnej, organizując turnieje. Jest ambasadorką Pucharu Tymbarku.

  1. Luiza Złotkowska

Polska nie jest potęgą w sportach zimowych i nie ma wielu multimedalistów olimpijskich, ale Luiza Złotkowska jest w tym wąskim gronie. Stawała na podium w 2010 r. w Vancouver (brąz) i cztery lata później w Soczi (srebro) w biegu drużynowym w łyżwiarstwie szybkim. To nie zamyka listy jej sukcesów, na której warto wymienić także medale mistrzostw świata. Po zakończeniu kariery zawodniczej dba o czysty sport jako przewodnicząca Komitetu Zawodniczego Polskiej Agencji Antydopingowej (POLADA) i m.in. promuje akcję „Biegam z czystą przyjemnością”. Pracuje także na rzecz PKOl, gdzie odpowiada za realizację programu zajmującego się wsparciem dwutorowych karier zawodników oraz jest członkinią Komisji Zawodniczej. Aktywnie działa w mediach. Jest ekspertką TVP Sport.

  1. Renata Kaznowska

Jako zastępca Prezydenta m.st. Warszawy odpowiada w stolicy za sport, więc zależy od niej bardzo dużo, choćby tworzenie „sportowej” części budżetu. Dodatkowo w mieście ciągle coś się dzieje, do tego trzeba dbać o dzielnicowe Ośrodki Sportu i Rekreacji, nie zapominając jednocześnie o sporcie profesjonalnym. Każdy ma swoje potrzeby: kluby koszykarskie i siatkarskie czekają na halę z prawdziwego zdarzenia, a Polonia Warszawa na nowy stadion. Kaznowska jest mocno zaangażowana w sportowe życie największego miasta w naszym kraju. W 2023 roku Warszawa przedstawiła konkretny plan modernizacji obiektów Skry oraz budowy hali sportowej dla drużyn koszykarskich i siatkarskich.

  1. Beata Piontek

W Polskiej Lidze Siatkówki odpowiada za projekty marketingowe i sponsorskie, organizację imprez, więc można powiedzieć, że dba o to, by w polskim narodowo-sportowym klejnocie panował dobrobyt. W ostatnich latach Polska organizowała wiele prestiżowych turniejów z mistrzostwami świata, Europy i finałami Ligi Narodów. Beata Piontek miała przy nich swój znaczący udział. Obecnie pracuje przy ligowych i pucharowych rozgrywkach.

  1. Katarzyna Gawlik

Od wielu lat związana z branżą bukmacherską, obecnie Dyrektor Marketingu Superbet Polska, a od czerwca 2023 r. także członek zarządu spółki. Odpowiada za budowanie rozpoznawalności marki Superbet poprzez działania brandowe. Zaangażowanie sponsoringowe bukmachera w polski sport rośnie z roku na rok. Sporym echem odbiła się kampania z udziałem Jerzego Dudka, Sławomira Peszki i Tomasza Smokowskiego. Superbet zastąpił też konkurenta z branży jako sponsor na koszulkach Lecha Poznań. Jeden z liderów branży współpracuje jeszcze m.in. z Polskim Związkiem Narciarskim, Kanałem Sportowym, Górnikiem Zabrze, GKS Tychy, Poland Darts Masters. Superbet otrzymał aż sześć nagród w plebiscycie portalu LegalniBukmacherzy.pl i był mocno chwalony za działania marketingowe w ubiegłym roku. Katarzyna Gawlik w 2023 odebrała również statuetkę Lidera Sport Biznes Polska.

  1. Natalia Kaczmarek

Jedna z najlepszych polskich lekkoatletek. Jest już mistrzynią olimpijską w sztafecie mieszanej i wicemistrzynią w sztafecie kobiet z Tokio, a w Paryżu celuje w kolejne medale. Śmiało można ją nazwać najlepszą polską specjalistką na dystansie 400 m od czasów Ireny Szewińskiej. W zeszłym roku na Diamentowej Lidze w Chorzowie osiągnęła niebotyczny wynik 49,48 s. Jest ambasadorką marki New Balance, Olimp Sport Nutrition i MB Motors. Staje się czołową postacią na światowej scenie lekkoatletycznej.

  1. Paula Wolecka

Budowanie wizerunku Igi Świątek, utrzymywanie relacji z mediami najlepszej polskiej tenisistki, a do tego tworzenie projektów wizerunkowych wspólnie ze sponsorami nie jest łatwym zadaniem. Paula Wolecka zajmuje się tym od lutego 2021 roku. Ktoś powie, że Świątek jest medialnym samograjem, ale to nie jest prawdą, bo przecież zapytania medialne trzeba starannie selekcjonować. Świątek jest też pod ciągłą “medialną obserwacją”, więc specjalistka od PR i komunikacji ma pełne ręce roboty. Swoje doświadczenie wykorzystuje też jako wykładowczyni akademicka na Uniwersytecie SWPS. Jest bardzo chwalona za swoją pracę. W 2023 roku była też zaangażowana w pozyskanie nowych partnerów biznesowych Świątek. To, że o najlepszej tenisistce na świecie mówi się jedynie dobrze, w dużej mierze jest zasługą Pauli Woleckiej.

  1. Aleksandra Jagieło

Jedna z najlepszych siatkarek drużyny „Złotek” Andrzeja Niemczyka. Po zakończeniu kariery sportowej płynnie przeszła do roli pani prezes BKS BOSTIK ZGO Bielsko-Biała. Jak sama wspominała w rozmowie ze SportMarketing.pl na początku nie było łatwo odnaleźć się w męskim świecie, ale poradziła sobie znakomicie. Jest członkinią zarządu PZPS i przewodniczącą Komisji Siatkówki Kobiecej. To ona pomogła wskazać Stefano Lavariniego na selekcjonera reprezentacji kobiet, a Włoch odwdzięczył się znakomitą pracą i pomógł odbudować pozycję polskich siatkarek na świecie, w tym wywalczyć awans na igrzyska olimpijskie po długiej przerwie.

  1. Elżbieta Filipiak 

Pierwsza właścicielka klubu z PKO BP Ekstraklasy. Żona wieloletniego prezesa Cracovii, Janusza Filipiaka. W trudnym dla siebie momencie przejęła dowodzenie w klubie i nie bała się podjąć kluczowych decyzji personalnych. Pracę w klubie zakończyły osoby, które przez lata były kluczowymi doradcami jej męża. Wybór nowego prezesa i szereg innych zmian został przyjęty pozytywnie wśród kibiców, co skutkuje poprawiającą się frekwencją i ciepłymi komentarzami ze strony wymagających fanów.  Jest współzałożycielką, akcjonariuszem i Przewodniczącą Rady Nadzorczej Comarch S.A., Prezesem Zarządu Grupy EFI S.A. i spółek powiązanych oraz właścicielką Restauracji Wierzynek.

  1. Małgorzata Lubczyńska

Już blisko dwie dekady związana z firmą Blachy Pruszyński, gdzie jest dyrektorką do spraw marketingu. W swojej pracy chce, by marka była rozpoznawalna i ceniona nie tylko ze względu na produkty, ale także jako partner i przyjaciel sportu. Środowisko widzi efekty jej pracy, czego efektem jest między innymi tytuł Lidera Sport Biznes Polska 2023. Firma Blachy Pruszyński od lat jest jednym z największych sponsorów polskiej siatkówki, a Lubczyńska odpowiada za najważniejsze marketingowe działania i akcje. Od lat w różnoraki sposób wspiera sporty walki, a także legendę polskiego sportu – Mariusza Pudzianowskiego

  1. Agnieszka Radwańska

Ze zdaniem najlepszej polskiej tenisistki sprzed ery Igi Świątek nadal liczą się eksperci, dziennikarze i działacze. Często komentuje bieżące wydarzenia z tenisowego świata i cieszy się życiem na sportowej emeryturze. Ma spółkę Debeltaut AR, za pośrednictwem której od kilku lat prowadzi hotel w centrum Krakowa. W Aga Tenis Apartments znajduje się dziesięć luksusowych apartamentów, a każdy z nich przypomina miasto, w którym wygrała turniej. W 2023 roku wystąpiła m.in. w turnieju legend Wimbledonu, była też kapitanem reprezentacji w United Cup. W wolnych chwilach regularnie grywa w padla. Cały czas mocno promuje polski sport i swoją ukochaną dyscyplinę.

  1. Edyta Szymańska

Jako project manager odpowiada w Polkomtelu (Plus) za obszar działania przy okazji aktywacji marki w związku ze sponsoringiem siatkówki i współpracą z PKOl. Manager z ponad 20-letnim doświadczeniem w tworzeniu strategii i egzekucji sponsoringu sportowego, kulturalnego, edukacyjnego oraz marketingu i public relations w branży telekomunikacyjnej. W 2023 roku Plus stał się oficjalnym sponsorem Polskiego Komitetu Olimpijskiego. Jest też sponsorem tytularnym stadionu Polsat Plus Arena Gdańsk.

  1. Otylia Jędrzejczak

Wiceprezeska PKOl, Prezeska Polskiego Związku Pływackiego oraz własnej fundacji, która funkcjonuje coraz prężniej i ma edukować i aktywować młodzież. W 2023 roku razem z zespołem zorganizowała kolejny Otylia Swim Tour, Otylia Swim Cup oraz kontynuowała działała przy autorskich programach Mistrzynie w Szkołach oraz Śniadanie Mistrzyń. Złota medalistka igrzysk olimpijskich robi wiele, aby wychować kolejne pokolenia polskich medalistek i medalistów. Angażuje się w wiele akcji charytatywnych i regularnie pomaga potrzebującym.

  1. Małgorzata Borkowska 

Konsultantka do spraw praw mediowych przy Ekstraklasie SA, jest odpowiedzialna za sprzedaż krajowych i międzynarodowych praw mediowych do rozgrywek PKO BP Ekstraklasy, jak i kompleksowy rozwój biznesu. Ponad 20 lat doświadczenia zawodowego w branży praw medialnych i własności intelektualnej. Specjalizuje się w sporcie (piłka nożna, piłka ręczna, MMA) i rozrywce (międzynarodowa dystrybucja filmów).

  1. Anna Szuszkiewicz

Dyrektor Departamentu Marketingu B2B i Sponsoringu w Grupie Wirtualna Polska, która wśród swoich stron skupia lidera polskiej sieci w kategorii sport – portal WP Sportowe Fakty. W Grupie WP sport gości też coraz częściej w WP Pilot, gdzie między innymi Futsal Ekstraklasa jest ważną składową oferty.

  1. Monika Pyrek

Medalistka lekkoatletycznych mistrzostw świata była jedną z pierwszych sportswoman, które po karierze zajęły się prowadzeniem własnej fundacji, dzięki czemu może pochwalić się sporym doświadczeniem w tej kwestii. Jej organizacja przygotowała między innymi alternatywne lekcje WF i dedykowaną do tego e-platformę, organizuje obozy dla dzieci i przygotowała fundusz stypendialny.

  1. Izabela Karolczyk-Szafrańska

Członkini zarządu i Chief Marketing & ESG Officer InPost. Firma nieustannie rozwija się na rynku sponsoringu sportu i ma za sobą przełomowy czas. Przed laty rozpoczęła od wsparcia indywidualnego lekkoatletów, następnie zdecydowała się na współpracę z piłkarską reprezentacją Polski. W ostatnich 12 miesiącach zdecydowała się także na ciekawe międzynarodowe partnerstwa. InPost został sponsorem klubu z Premier League – Newcastle United oraz partnerem najpopularniejszego wyścigu kolarskiego świata – Tour de France. Z miesiąca na miesiąc sport odgrywa coraz ważniejszą rolę w strategii firmy.

  1. Aleksandra Chalimoniuk

W swoim bogatym CV ma wysokie stanowiska w wielu uznanych firmach, którym pomagała w sprawach komunikacji. Ostatnie dwa i pół roku spędziła w OCTF, gdzie była dyrektorem PR znanej marki odzieżowej 4F. Jej doświadczenie i kompetencje od niedawna pomagają administracji rządowej. Po zmianie na stanowisku Ministra Sportu została szefową biura komunikacji w Ministerstwie Sportu i Turystyki oraz jego rzeczniczką prasową.

  1. Agata Pniewska

Stoi na czele biura sponsoringu ORLEN. Ma kluczowe zdanie jako dyrektor wykonawczy ds. sponsoringu największego sponsora polskiego sportu. To za jej kadencji ORLEN zajął 30. miejsce w gronie 100 najbardziej rozpoznawalnych sponsorów Formuły 1 oraz swoim wsparciem strategicznym objął 9 z 10 największych związków sportowych w Polsce. W swoich wypowiedziach i działaniach Agata Pniewska podkreśla konieczność rozwoju sportu wśród młodzieży, co przekłada się na ponad 300 tys. dzieci objętych programami realizowanymi przez ORLEN.

W ostatnich 12 miesiącach ORLEN podpisał nową, największą w historii polskiego sportu umowę sponsoringową, stając się sponsorem generalnym polskiej piłki nożnej przynajmniej do 2026 roku. Firma zwiększyła swoją obecność w polskim szczypiorniaku, gdzie od sezonu 23/24 ligowe rozgrywki funkcjonują pod nazwą ORLEN Superliga i ORLEN Superliga Kobiet, podobnie jak koszykarskie ORLEN Basket Liga i ORLEN Basket Liga Kobiet

Sportowy ORLEN Team nie odchodzi od swoich korzeni i nadal mocno wiąże się z motorsportem dzięki sukcesom Roberta Kubicy, którego wspierać będzie także w WEC w barwach AF Corse, Bartosza Zmarzlika czy nowej nadziei polskiego motorsportu – Kacpra Sztuki, który po wygraniu włoskiej Formuły 4 przeniósł się kategorię wyżej.

  1. Katarzyna Kieli

Przez wiele lat zarządzała Discovery EMEA i znajdowała się w zarządzie spółki. Od maja 2022 roku jest prezesem całej grupy Warner Bros. Discovery w Polsce. Szefuje między innymi stacji TVN. W skład grupy wchodzą także m.in. stacje Eurosport, które w 2024 roku odegrają ogromną rolę podczas igrzysk olimpijskich. Cała grupa rozumie znaczenie sportu w medialnym ekosystemie i coraz odważniej działa na rynku praw telewizyjnych w tym obszarze.

  1. Edyta Sadowska

Prezeska Canal+ Polska w jednym z wywiadów w ostatnim roku przyznała, że przychodząc do firmy trafiała na kolejny projekt transformacyjny. Kluczem było rozbudowa serwisu streamingowego przy spadającej popularności tradycyjnej telewizji. W sportowym obszarze Canal+ robi wielki postęp, podążając za światowymi trendami – tworząc autorskie seriale ze świata sportu, szukając nowych praw telewizyjnych i zabezpieczając dotyczasowe. Dobrze opakowana tradycyjna gałąź Canal+ w 2023 roku zyskała atrakcyjne dodatki w social media i na platformie streamingowej.

Canal+ to od lat dom piłkarskiej PKO BP Ekstraklasy, ale do DNA stacji na stałe wpisał się także żużel, którego ligowe rozgrywki Canal+ pokaże aż do końca 2028 roku, co zagwarantował sobie niedawną wygraną w przetargu.

  1. Ewa Chodakowska 

Od wielu lat inspiruje Polki do aktywności fizycznej. Potrafi doskonale wykorzystać swoje zasięgi w social mediach i ma liczną grupę fanek w różnych kategoriach wiekowych. Jej programy nadal znajdują rzesze odbiorców. Jako ich autorka w ostatnim roku została jedną z współprowadzących program “Razem odNowa”, który ma pomóc przywrócić świetność wieloletnim związkom. W biznesie postawiła na siebie i własne marki: promuje diety i catering dietetyczny BeDiet,  programy treningowe BeActive, sklep BeBio, BeBIO Cosmetics oraz batony BeRaw. Brała udział w kampanii reklamowej marki Samsung. Na początku 2024 roku po 12 latach zakończyła współpracę z marką Adidas.

  1. Anna Lewandowska 

Konsekwentna i skuteczna w działaniu. Żona Roberta Lewandowskiego zbudowała prawdziwe imperium. Sieć jej biznesów ciągle się powiększa. Lewandowska skutecznie monetyzuje ogromne zasięgi w social mediach (ponad 6 milionów obserwujących na Instagramie), ale nie zapomina, od czego zaczynała. W jej postach nadal ogromną rolę odgrywa promowanie aktywności fizycznej i zdrowego trybu życia, choć umiejętnie łączy to z lifestylem. W biznesie postawiła na marki własne: Foods by Ann, Levann Supplements, Phlov (kosmetyki), Supermenu (catering dietetyczny) czy swoją sztandarową aplikację Diet & Training by Ann. Niebawem zamierza otworzyć centrum treningowe w Barcelonie.

  1. Iga Świątek

Numer jeden światowego tenisa i po raz kolejny zwyciężczyni rankingu najbardziej wpływowych kobiet w polskim biznesie sportowym. Iga Świątek w ostatnich 12 miesiącach kontynuowała pasmo sukcesów na kortach (wygrany m.in. wielkoszlemowy French Open oraz turniej WTA Finals) oraz poza nimi. Podpisała prestiżowe umowy sponsoringowe z LEGO, Visa czy Porsche. Nawiązała także współpracę z firmą Rogera Federera „On”, która dostarcza tenisistce sprzęt sportowy.

Według Forbesa w 2023 roku była najlepiej zarabiającą sportswoman świata. W rankingu wszech czasów jest już na 11. miejscu z dorobkiem 25 milionów dolarów.

Nie boi się zabierać głosu w tematach społecznie ważnych, takich jak dbanie o zdrowie psychiczne. Utrzymywanie wysokiej formy godzi z porywaniem serc kibiców na całym świecie. Godna ambasadorka Polski na całym świecie.