17.06.2025 13:14

Legia Warszawa i Wisła Kraków najbardziej medialnymi drużynami maja. Zapraszamy do zestawienia IMM „Piłka w grze”

W maju odbyły się cztery ostatnie kolejki rozgrywek ligowych, w których aż trzy drużyny PKO BP Ekstraklasy miały szansę na zdobycie mistrzostwa, natomiast w Betlic 1. Lidze dwa kluby rywalizowały ze sobą o fotel lidera. Ostatnie pojedynki były bardzo emocjonujące – w social mediach padały rekordowe liczby komentarzy pod przedmeczowymi zapowiedziami oraz przy okazji pomeczowych analiz.

Robert Lewandowski of FC Barcelona during the La Liga match between FC Barcelona and Real Sociedad played at Spotify Camp Nou Stadium on May 20, 2023 in Barcelona, Spain. (Photo by Sergio Ruiz / pressinphoto / Sipa USA))
2023.05.20 Barcelona
pilka nozna liga hiszpanska
FC Barcelona - Real Sociedad
Foto Sergio Ruiz / PRESSIN/SIPA USA/PressFocus

!!! POLAND ONLY !!!
Autor zdjęcia: PressFocus

W ubiegłym miesiącu zakończyły się także zagraniczne rozgrywki klubowe i tym samym nasz kataloński duet – Robert Lewandowski i Wojciech Szczęsny – został mistrzem Hiszpanii. Ta sztuka nie udała się Piotrowi Zielińskiemu i Nicoli Zalewskiemu, którzy w barwach Interu Mediolan musieli uznać wyższość Napoli. W rankingu medialności IMM to właśnie wspomniana wyżej czwórka piłkarzy zajmuje czołowe miejsca.

Legia Warszawa – lider medialnego zestawienia „Piłka w grze” spośród drużyn PKO BP Ekstraklasy – dość wcześnie wyłączył się z walki o mistrzostwo kraju, ale mimo tego przyszły sezon rozpoczyna od kwalifikacji do Ligi Europy.  Stało się to dzięki wygranemu finałowi Pucharu Polski z Pogonią Szczecin. Od tego pojedynku rozpoczęły się majowe emocje związane z końcówką sezonu, a piłkarze warszawskiej Legii, po zwycięstwie 4:3, mogli świętować kolejny tytuł na PGE Narodowym. To zapewniło im udział w rozgrywkach międzynarodowych, ponieważ ligę skończyli na piątym miejscu.

Walka o ostatni stopień podium

Portowcy po przegranym finale do końca walczyli z Jagiellonią Białystok o trzecie miejsce PKO BP Ekstraklasy, ale to im się nie udało i zajęli lokatę tuż za podium. Natomiast udział w finale Pucharu Polski w głównej mierze przyczynił się do tego, iż to Pogoń Szczecin zajęła trzecie miejsce w rankingu medialności, a Jagiellonia uplasowała się na czwartym miejscu w zestawieniu IMM.

Lech Poznań zajął drugie miejsce pod względem medialnym, ale triumfował jako zwycięzca tegorocznej edycji PKO BP Ekstraklasy. Drużyna z Wielkopolski zapewniła sobie tytuł, pokonując Piast Gliwice 1:0 przed własną publicznością, a więc świętowanie przy ulicy Bułgarskiej rozpoczęło tuż po ostatnim gwizdku sędziego. Wówczas tytuł był już pewny, ponieważ przed rozpoczęciem meczu Kolejorz miał punkt przewagi nad Rakowem Częstochowa. Media sportowe w zdecydowanej większości zgodnie twierdziły, iż była to najrówniej grająca drużyna na przestrzeni całego sezonu i w pełni zasłużenie sięgnęła po tytuł Mistrza Polski.

Czołową piątkę rankingu medialności IMM zamknął Śląsk Wrocław, który mimo podjęcia próby utrzymania się w lidze ostatecznie musiał uznać wyższość m.in. Zagłębia Lubin i Lechii Gdańsk przez co nadchodzący sezon rozpocznie w 1. Lidze. Kolejne miejsca zajęły odpowiednio: Raków Częstochowa, Widzew Łódź, Korona Kielce, Piast Gliwice i Cracovia.

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn PKO BP Ekstraklasy w maju 2025 (prasa i wybrane portale internetowe)

W rankingu medialności drużyn Betclic 1. Ligi niezmiennie liderem jest Wisła Kraków. Drugie miejsce przypadło Ruchowi Chorzów, a podium zamknęła Wisła Płock, która zanotowała spory wzrost dzięki awansowi do PKO BP Ekstraklasy. Drużyna z Krakowa zajęła czwarte miejsce i w barażowym półfinale przegrała z Miedzią Legnica, przez co Biała Gwiazda rozpocznie przyszły sezon ponownie na zapleczu Ekstraklasy. Z kolei klub z Dolnego Śląska dzięki przedostaniu się do finału barażów o awans odnotowała imponujący wzrost medialności. Promocję do wyższej ligi jednakże ostatecznie wywalczyła Wisła Płock, która zajęła trzecie miejsce w zestawieniu IMM i od nowego sezonu będzie grać w najwyższej lidze rozgrywkowej, wraz a Arką Gdynia i Bruk-Bet Termalicą Nieciecza.

Drugą pozycję w rankingu medialności zajął Ruch Chorzów, który ligowe rozgrywki skończył dopiero na 10. miejscu, a przed rozpoczęciem sezonu był typowany w mediach na jednego z faworytów do mistrzostwa. Czołową piątkę zamknął ŁKS Łódź, który tegoroczną edycję skończył także na zaskakująco niskiej pozycji – tuż za drużyną z Chorzowa.

Kolejne miejsca zajęły odpowiednio: Polonia Warszawa, Arka Gdynia, Bruk-Bet Termalica Nieciecza, Stal Rzeszów i Górnik Łęczna.

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Betclic I Ligi w maju 2025 (prasa i wybrane portale internetowe)

Ranking medialności „Piłka w grze” polskich piłkarzy otworzył ponownie duet z FC Barcelony – Robert Lewandowski i Wojciech Szczęsny. Podium zamknął Piotr Zieliński, który wraz z Interem Mediolan walczył do końca sezonu o mistrzostwo Włoch. Zawodnicy Dumy Katalonii sprostali oczekiwaniom i zdobyli Puchar Króla oraz triumfowali w lidze hiszpańskiej. Półfinałowy dwumecz w Lidze Mistrzów między FC Barceloną a Interem Mediolan obfitował w wiele bramek i był prawdziwą ucztą dla oka piłkarskich kibiców. W social mediach często pojawiał się kontekst polskich zawodników, którzy rywalizowali ze sobą o przejście do prestiżowego finału Ligi Mistrzów. W związku z tym kolejna dwójka piłkarzy w zestawieniu IMM to właśnie zawodnicy włoskiego Interu – Piotr Zieliński i Nicola Zalewski. Mediolan najpierw mógł świętować zwycięstwo nad FC Barceloną i przygotowywać się do wielkiego finału z PSG, ale jednocześnie trwała także walka o tytuł mistrza kraju. Ostatecznie jednak Inter najpierw musiał obejść się smakiem Scudetto i przegrał z Napoli o jeden punkt w ligowej tabeli, a następnie ulegli drużynie z Paryża 0:5 w finale Ligi Mistrzów. Czołową piątkę zamknął Jakub Kiwior  – obrońca wicemistrza Anglii, Arsenalu Londyn. Nasz reprezentant zebrał sporo pozytywnych opinii w ostatnich tygodniach i upatruje się w nim filar defensywy kadry Polski.

Kolejne miejsca zajęli odpowiednio: Marcin Bułka, Łukasz Skorupski, Jakub Kamiński, Bartosz Bereszyński, Kacper Urbański i Jakub Kamiński.

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych piłkarzy w maju 2025 (prasa i wybrane portale internetowe)

źródło: Instytut Monitorowania Mediów


Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing