Rankingi 28 maja 2014

Kto najbardziej chodliwym piłkarzem?

Eksperci zajmujący się marketingiem sportowym z Repucom przygotowali listę najlepszych pod względem marketingowym piłkarzy świata.

Badanie przeprowadzono z wykorzystaniem czynnika Celebrity DBI, który mierzy postrzeganie 6500 ludzi na trzynastu rynkach międzynarodowych. Reasumując, reprezentują oni poglądy ponad 1,5 miliarda osób.

W taki sposób powstała lista dziesięciu zawodników, którzy cechują się największą wartością marketingową. Innymi słowy, są najbardziej chodliwym, piłkarskim towarem.

10.
Thierry Henry (New York Red Bulls, Francja) / współczynnik DBI: 57,56 / globalna świadomość: 51,62% / Facebook: 16 milionów / Twitter: 300 tysięcy

 

9.

Zlatan Ibrahimović (Paris Saint-Germain, Szwecja) / 59,07 / 55,81% / 15 milionów / milion

 

8.

Iker Casillas (Real Madryt, Hiszpania) / 59,09 / 49,43% / 18 milionów / milion

 

7.

Neymar (FC Barcelona, Brazylia) / 59,36 / 53,33% / 22 miliony / 11 milionów

 

6.

Andres Iniesta (FC Barcelona, Hiszpania) / 59,47 / 52,82% / 20 milionów / 9 milionów

 

5.

Wayne Rooney (Manchester United, Anglia) / 59,47 / 55,82% / 20 milionów / 9 milionów

 

4.

Fernando Torres (Chelsea FC, Hiszpania) / 62,69 / 59,64% / 3 miliony / 2 miliony

 

3.

Gerard Pique (FC Barcelona, Hiszpania) / 62,90 / 58,08% / 12 milionów / 8 milionów

 

2.

Lionel Messi (FC Barcelona, Argentyna) / 75,87 / 76,07% / 57 milionów / 2 miliony (nieaktywne)

 

1.

Cristiano Ronaldo (Real Madryt, Portugalia) / 79,49 / 83,87% / 82 miliony / 26 milionów