09.12.2024 14:29

ESG w innych dyscyplinach sportu. „Warto czynić dobro”

Podczas konferencji Goal for Sustainability pojawili się też przedstawiciele innych dyscyplin sportowych. Marek Plawgo i Katarzyna Kopeć-Ziemczyk dyskutowali o tym, jak wdrażany jest zrównoważony rozwój w środowisku lekkiej atletyki oraz czystego sportu. Portal „SportMarketing.pl” jest patronem medialnym tego wydarzenia.

ESG w innych dyscyplinach sportu. "Warto czynić dobro"

Memoriał Kamili Skolimowskiej został wybrany najlepszą imprezą lekkoatletyczną w 2024 roku. Kibice na Stadionie Śląskim są świadkami nie tylko sportowej rywalizacji, lecz również wielu innych inicjatyw związanych z ESG.

Mieliśmy mnóstwo działań zrównoważonego rozwoju, ale trochę tego nie zauważyliśmy. Dostaliśmy polecenie od World Athletics, aby przygotować raport odnośnie ekologii i działań ludzkich.  W 2009 roku zmarła Kamila Skolimowska i duża część osób organizujących, dobrze zna Kamilę. Ona była katalizatorem działań związanych z integracją osób z niepełnosprawnościami. Przez to jest nam łatwiej rozpędzać machinę związaną ze strategią, jaką realizujemy. Długa droga przed nami, zaczynamy używać tych definicji, wcześniej robiliśmy pewne rzeczy, bo tak czuliśmy. Zawsze w programie zawodów mieliśmy integrację osób z niepełnosprawnościami – powiedział Marek Plawgo, dyrektor do spraw komunikacji w Memoriale Kamili Skolimowskiej.

Prezes Dolnośląskiego Związku Lekkiej Atletyki wspomniał też o „drugiej stronie medalu”. – Organizacja tak wielkiego wydarzenia niesie za sobą pewne ślady. Oczy całego świata skierowane są na nas i chcemy dawać przykłady. W raporcie przedstawiliśmy m.in. wybór lokalnych dostawców czy politykę zatrudnienia. Mieliśmy do zrealizowania aż 64 punkty. Największym wyzwaniem jest budżet. Moglibyśmy nieco obniżyć poziom ekologii, ale za tym idą finanse. Zamiast dziesięciu normalnych samochodów, potrzebowalibyśmy 30 elektrycznych. Kibice jednak chcą rekordów świata i jak najlepszego poziomu sportowego – dodał Plawgo.

CZYTAJ TEŻ: PZPN opowiedział o strategii ESG. „Środki finansowe nie zawsze są konieczne”

POLADA od lat promuje sport na wielu płaszczyznach. Jedną z inicjatyw jest bieg „Biegam z czystą przyjemnością”.  

Znamy raporty, które mówią, że coraz mniej osób uprawia sport. Nam chodzi o to, aby ludzie byli zdrowi fizycznie. Ono łączy się też z psychicznym, o którym coraz więcej mówimy. Chcemy dbać o to, aby sport był czysty i uczciwy. Co roku wspieramy wiele charytatywnych inicjatyw. Przelewaliśmy środki finansowe sportowcom z „niższej półki” na rehabilitację. Współpracowaliśmy z fundacją Moniki Pyrek, fundacją „Graj z głową”. Działamy ze stowarzyszeniem „Nadzieja na Mundial”. Ta organizacja od wielu lat wspiera dzieci z domów dziecka. W tym roku pomogliśmy w zakupie sprzętu sportowego, który trafia bezpośrednio do domów dziecka. Warto robić dobro – mówiła Katarzyna Kopeć-Ziemczyk, rzecznik prasowa POLADA.

ZOBACZ TAKŻE: „50 procent osób z niepełnosprawnościami nigdy nie było na meczu piłkarskim”

Prelegentka przyznała, że sportowcy chętnie chcą być ambasadorami organizacji, której głównym celem jest pokazywanie czystego i wolnego od dopingu sportu.

Średnio mamy około 20 ambasadorów z różnych dyscyplin. Od samego początku jest z nami Ewa Pajor, jest Arek Malarz. Muszę wymienić Wojtka Makowskiego, pływaka z niepełnosprawnościami. Wszyscy komunikują o wartościach związanych z czystym sportem. Promują coś, co jest niepoliczalne – podsumowała.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing