Przyszłość platformy Max stanęła pod znakiem zapytania. Sprawcą zamieszania jest Netflix
Zimowe igrzyska olimpijskie będą transmitowane w całej Europie, a platforma HBO Max pojawi się w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Włoszech i innych krajach w przyszłym roku. Jednak przyszłość tej usługi streamingowej pozostaje niepewna, ponieważ Netflix przejął Warner Bros. Discovery.
Warner Bros. Discovery (WBD) potwierdziło, że usługa streamingowa HBO Max zostanie uruchomiona w Wielkiej Brytanii, podobnie będzie w innych krajach europejskich. Od 13 stycznia 2026 roku klienci z Wysp Brytyjskich, a także z Niemiec, Włoch, Austrii, Szwajcarii, Luksemburga i Liechtensteinu, będą mogli wykupić subskrypcję HBO Max, które będzie relacjonować zimowe IO 2026 w Mediolanie i Cortinie.
HBO Max oferuje również TNT Sports, dzięki czemu brytyjscy widzowie będą mogli oglądać mecze Premier League, a także rugby Gallagher Prem, krykieta, turnieje wielkoszlemowe i UFC. TNT Sports będzie dostępny dla brytyjskich widzów po wygaśnięciu umowy licencyjnej Sky na produkcje HBO pod koniec 2025 roku.
Zróżnicowana oferta
Oferta filmowa i telewizyjna WBD również będzie dostępna w streamingu. W Niemczech i Włoszech widzowie uzyskają dostęp do Eurosportu na żądanie. Niemieccy widzowie mogą oglądać Bundesligę, a włoscy – transmisje z kolarstwa, wielkoszlemowych turniejów tenisowych i UFC.
– Z przyjemnością wprowadzamy HBO Max i historie, które pozostają z Wami w pamięci, do nowych krajów w Europie już w styczniu – powiedział JB Perrette, dyrektor generalny i prezes ds. globalnego streamingu i gier w Warner Bros. Discovery.
I dodał:
– Dzięki naszej jak dotąd najbogatszej ofercie amerykańskich seriali HBO, hitom kinowym rodzimym i międzynarodowym oraz Zimowym Igrzyskom Olimpijskim uznaliśmy, że to idealny moment, aby udostępnić HBO Max bezpośrednio abonentom. Nigdy wcześniej oglądanie najpopularniejszych seriali, hitów filmowych, niezapomnianych transmisji sportowych na żywo i niezwykłych historii z życia wziętych nie było tak proste.
Jak Netflix wpłynie na Warner Bros. Sports?
Przypomnijmy, że na początku grudnia pojawiły się informacje, że Netflix ma przejąć studia filmowe, telewizyjne i streamingowe WBD za łączną wartość 82,7 mld dolarów. Wartość transakcji gotówkowej i akcji wynosi 27,75 dolara za akcję WBD, a jej sfinalizowanie planowane jest po zamknięciu działów Streaming & Studios i Global Networks WBD w trzecim kwartale 2026 roku.
Transakcja została jednogłośnie zatwierdzona przez Rady Dyrektorów Netflixa i WBD. Prawdopodobnie transakcja zostanie sfinalizowana w ciągu 12-18 miesięcy.
– To przejęcie ulepszy naszą ofertę i przyspieszy rozwój naszej działalności na kolejne dekady – powiedział Greg Peters, współprezes Netflix.
Rewolucja w sporcie?
Nowo wydzielona spółka publiczna Discovery Global, posiadająca dział Global Networks, obejmie telewizję sportową i informacyjną, w tym CNN, TNT Sports w USA i Discovery, kanały bezpłatne w Europie oraz produkty cyfrowe, takie jak Discovery+ i Bleacher Report. Chociaż kierownictwo Hollywood obawiało się przejęcia Netflixa ze względu na konsekwencje, jakie może to mieć dla dystrybucji kinowej, ta inwestycja może również wpłynąć na sposób, w jaki amerykańscy klienci oglądają sport w USA, w tym jeśli Netflix wprowadzi HBO Max i Eurosport na swoją platformę streamingową jako dodatkowe opcje dla odbiorców.
Netflix odcisnął już swoje piętno w branży transmisji sportowych na żywo, transmitując mecze NFL na żywo w Boże Narodzenie, a także pokazowe walki bokserskie, takie jak Jake Paul kontra Mike Tyson, regularnie emituje program WWE RAW w każdy poniedziałkowy wieczór w ramach 10-letniej umowy.
Redakcja Sport Marketing
Więcej Media
Tak Polski Związek Narciarski buduje wizerunek skoczków i innych sportów zimowych
Polski Związek Narciarski stawia na prostotę i skuteczność. Zamiast gonić za trendami, koncentruje się na wynikach sportowych, transmisjach telewizyjnych i stabilnej komunikacji. W rozmowie z Janem Winkielem, byłym sekretarzem generalnym PZN, pokazujemy, jak wygląda strategia promocji skoków i innych dyscyplin zimowych.