Sławomir Szmal podsumował rok „prezesury”. Padły ważne słowa
Za nieco ponad miesiąc minie pierwszy rok "prezesury" Sławomira Szmala w ZPRP. Jak były znakomity bramkarz ocenia ten czas? – Jestem szczególnie zadowolony z rozpoczęcia szeroko zakrojonej reformy systemu szkolenia w piłce ręcznej, której celem jest stworzenie kompleksowego i spójnego modelu rozwoju młodych zawodniczek i zawodników – mówił w rozmowie ze "SportMarketing.pl".
Dokładnie 26 października 2024 roku Sławomir Szmal został nowym prezesem ZPRP. Na tym stanowisku zastąpił dotychczas urzędującego Henryka Szczepańskiego
– Pierwsze miesiące mojej kadencji były niezwykle intensywne i pełne wyzwań. Jestem szczególnie zadowolony z rozpoczęcia szeroko zakrojonej reformy systemu szkolenia w piłce ręcznej, której celem jest stworzenie kompleksowego i spójnego modelu rozwoju młodych zawodniczek i zawodników. Cieszę się, że udało nam się wzmocnić dotychczasowe relacje sponsorskie, czego dowodem jest przedłużenie umowy strategicznej z firmą ORLEN, a także rozwinięcie współpracy z takimi markami jak Mizuno czy LUX MED. Takie działania pozwalają nam na stabilne wsparcie dla naszych reprezentacji narodowych oraz wspomagają rozwój młodych talentów. W ostatnim czasie zainicjowaliśmy program certyfikacji Akademii Piłki Ręcznej, który ma na celu podniesienie jakości szkolenia na poziomie klubowym. Nie możemy zapomnieć również o udanej organizacji Mistrzostw Świata Mężczyzn do lat 21, które były pod względem logistycznym największą imprezą w historii ZPRP i zebrały liczne głosy uznania od naszych kolegów i współpracowników na szczeblu międzynarodowym – mówił Sławomir Szmal w rozmowie ze „SportMarketing.pl”.
Zapytaliśmy się Szmala, do jakich zmian doszło w strukturze związku i na czym skupił się w pierwszym okresie swojej pracy.
– Po objęciu stanowiska jednym z moich priorytetów było przeprowadzenie analizy funkcjonowania struktury organizacyjnej związku. Następnie podjęliśmy kilka decyzji mających na celu optymalizację pracy biura. Moja szczególna uwaga była poświęcona wzmocnieniu kilku aspektów funkcjonowania działu szkolenia, a także działu rozgrywek. Nowy Dyrektor Sportowy Marcin Smolarczyk jest bardzo zaangażowany w przeprowadzenie reform w zakresie szkolenia i stworzenie systemu, który będzie lepiej odpowiadał na potrzeby współczesnego sportu. Nowy dyrektor Departamentu Rozgrywek Krajowych Piotr Mystkowski pełniący również w ZPRP funkcję Komisarza Rozgrywek koncentruje się na usprawnieniu procesów organizacyjnych w poszczególnych rozgrywkach prowadzonych przez ZPRP, które pozwolą na bardziej efektywną obsługę rozgrywek, a także stawia sobie za cel wzmocnienie współpracy pomiędzy klubami tak, aby rozgrywki i ich reformy były jeszcze mocniej dostosowane do oczekiwań środowiska – dodał legendarny bramkarz.
Prezes związku opowiedział nam też, co jest celem związku na kolejne miesiące. Dopytaliśmy, w jaki związek ZPRP chce promować tę piękną dyscyplinę wśród dzieci i młodzieży.
– Naszym głównym celem na nadchodzący sezon jest kontynuacja i intensyfikacja działań na rzecz rozwoju piłki ręcznej wśród dzieci i młodzieży. Obecnie polska piłka ręczna znajduje się w fazie przebudowy, jednak widzimy już pierwsze pozytywne efekty wprowadzanych zmian. Krok po kroku startują nowe inicjatywy, staramy się także o rozszerzenie dotychczas funkcjonujących projektów. Związek w dalszym ciągu planuje konsekwentną realizację wprowadzenia kompleksowych zmian w zakresie systemu szkolenia, organizację turniejów dla najmłodszych oraz kontynuację programów edukacyjnych, takich jak „Gramy w Ręczną”, które promują aktywność fizyczną i zdrowy styl życia wśród dzieci. Powoli przygotowujemy się także do organizacji Mistrzostw Europy Kobiet 2026, które w grudniu przyszłego roku odbędą się m.in. w Polsce. Na przełomie roku nasze reprezentacje narodowe wezmą udział w dwóch dużych turniejach, czyli Mistrzostwach Świata Kobiet 2025 i Mistrzostwach Europy Mężczyzn 2026. Mam nadzieję, że dobre wyniki naszych zespołów będą dodatkowym pozytywnym impulsem – podsumował nasz rozmówca.
Jakub Kłyszejko
Więcej Marketing
LEGO ma gratkę dla kibiców przed mundialem
Trwa odliczanie do rozpoczęcia przyszłorocznych finałów mistrzostw świata w piłce nożnej. Firma LEGO uznała, że z tej okazji warto sprawić pozytywną niespodziankę fanom futbolu. Dlatego wkrótce uwzględni w swojej ofercie specjalny zestaw związany z tym turniejem.