19.12.2024 12:39

InPost został nominowany do prestiżowej nagrody

InPost, jako jedyna polska firma, został w tym roku nominowany do ESA Awards, prestiżowych nagród branżowych przyznawanych przez European Sponsorship Association. Nominację otrzymał w kategorii Sponsoring Sportu za realizację strategicznego sponsoringu reprezentacji Polski w piłce nożnej.

InPost, sponsor strategiczny reprezentacji Polski, przygotował niespodziankę dla kibiców żyjących już zaplanowanym na sobotę 26.10 El Clasico.
Autor zdjęcia: InPost

ESA Awards przyznawane są w 28 kategoriach, z których trzy dotyczą działań w ramach sponsoringu sportowego, a różnią się w zależności od poziomu budżetu danej inwestycji. InPost w walce o statuetkę w tej kategorii, w budżecie od 1 miliona do 5 milionów Euro, konkuruje z:

  • producentem łóżek i materacy Dreams za kampanię realizowaną z brytyjską reprezentacją olimpijską na igrzyska w Paryżu,
  • producentem piwa Guinness za kampanię „Don’t Jinx It” realizowaną w ramach współpracy z irlandzką reprezentacją w rugby,
  • producentem samochodów Lexus i projektem współpracy z brytyjską federacją tenisa,
  • marką Philips i jej partnerstwem z klubem piłkarskim PSV Eindhoven.

Współpraca na kilku polach

Nominacja do kategorii Sponsoring Sportu dla InPost wiąże się ze strategiczną współpracą z Polskim Związkiem Piłki Nożnej. Co istotne, doceniono wszystkie zrealizowane aktywacje InPost w ramach tego partnerstwa, zarówno w obrębie piłki męskiej, piłki młodzieżowej, a także coraz popularniejszym futbolem kobiecym.

W uzasadnieniu nominacji podkreślono zarówno wyniki finansowe jak i wizerunkowe współpracy. Działania InPost i PZPN w 2024 roku z jednej strony wygenerowały ogromny zasięg i wartość medialną, szacowaną na poziomie ponad 1200% zwrotu z inwestycji względem szacowanego wkładu sponsorskiego, a z drugiej zaowocowały ugruntowaniem statusu marki jako „love brand” i wzmocnieniem pozycji lidera rynkowego.

Sam InPost podkreśla dodatkowo, że dla firmy istotnymi efektami współpracy z Polskim Związkiem Piłki Nożnej jest uczynienie sponsoringu jednym z kluczowych filarów komunikacji InPost w Polsce, znaczące zwiększenie zasięgów profili firmy na kanałach social media, a także skuteczna aktywacja mająca na celu promocję aplikacji mobilnej InPost Fresh, dzięki której pobrało ją blisko 50 tysięcy użytkowników.

Wielka sprawa, że zaledwie po pół roku działalności zespół sponsoringu sportowego zostaje dostrzeżony nie tylko w Polsce, ale i na świecie. 100 niezależnych zagranicznych ekspertów ds. marketingu wskazało InPost obok tuzów sponsoringu sportowego z ugruntowaną międzynarodową pozycją. Fakt, że jesteśmy jedyną polską firmą wśród wyróżnionych to
powód do ogromnej dumy
– komentuje Marek Szkolnikowski, dyrektor ds. sponsoringu sportowego InPost.

Marka InPost jest sponsorem strategicznym PZPN i piłkarskich reprezentacji Polski od 2022 roku. Od tamtego czasu firma poszerzyła swoje portfolio sportowych współprac sponsoringowych o umowy między innymi z klubami piłkarskimi Newcastle United i Atletico Madryt czy wyścigiem kolarskim Tour de France. InPost wykorzystuje maszyny Paczkomat do niestandardowych aktywacji marketingowych RTM związanych ze swoimi projektami
sponsorskimi.

Są to między innymi specjalne brandingi dla piłkarskiej reprezentacji Polski za obroniony rzut karny podczas MŚ w Katarze („Paczkomat dla Wojtka” Szczęsnego), realizowana przy okazji tegorocznego meczu El Classico kampania „Paczkomat dla Naszych w Barcelonie” przy ul. Barcelońskiej i w Barcelonie przy stadionie Camp Nou, czy też specjalnie oklejony Paczkomat na cześć szybkości Natalii Bukowieckiej (Kaczmarek), który znalazł się przy siedzibie Polskiego Komitetu Olimpijskiego po zdobyciu przez lekkoatletkę medalu igrzysk olimpijskich w Paryżu.

European Sponsorship Association (ESA) to międzynarodowe stowarzyszenie z siedzibą w Wielkiej Brytanii, które od 35 lat zrzesza firmy i ekspertów w dziedzinie sponsoringu. Nominowanych do corocznych nagród branżowych wybiera grupa przeszło 100 niezależnych ekspertów ds. marketingu z całego świata.

Tegoroczna gala rozdania nagród ESA Awards odbędzie się w marcu.


Udostępnij
Bartłomiej Najtkowski

Bartłomiej Najtkowski