TikTok został oficjalnym partnerem Domu Polskiego
TikTok został oficjalnym partnerem Domu Polskiego podczas igrzysk olimpijskich w Paryżu i nowym kanałem TeamPL. Popularna platforma rozrywkowa i Polski Komitet Olimpijski realizują wspólne działania w związku ze zbliżającymi się IO w Paryżu.
TikTok oficjalnym partnerem medialnym Domu Polskiego
TikTok wspiera start i rozwój nowego profilu PKOl @teampl, na którym zarówno instytucja, jak i sami sportowcy pokazują mniej formalne oblicze polskiego sportu olimpijskiego, wspólnie także celebrują i upamiętniają setną rocznicę powstania związku. Hasztag #TeamPL, pod którym, między innymi, będą zagregowane treści ponad 50 kont sportowców na TikToku, będzie też objęty szerokimi działaniami promocyjnymi w serwisie.
Blisko kortów im. Rolanda Garrosa
TikTok został także oficjalnym partnerem medialnym Domu Polskiego (fr. Maison Polonaise), będącego przestrzenią przede wszystkim spotkań polskich olimpijczyków i przedstawicieli mediów, ale także kibiców podczas IO w Paryżu. Zlokalizowany w Lasku Bulońskim blisko legendarnych kortów im. Rolanda Garrosa, gdzie o medale olimpijskie będą walczyć m.in. Iga Świątek czy Magda Linette.
Ośrodek sportu, kultury, sztuki i polskiej gościnności
Dom Polski odegra kluczową rolę, będąc ośrodkiem reprezentacji sportu, kultury, sztuki i polskiej gościnności. Dzięki współpracy z TikTokiem, użytkownicy aplikacji uzyskają możliwość obserwowania jego działania od kulis oraz będą wspólnie z zaproszonymi twórcami świętować osiągnięcia polskich olimpijczyków. Zadba o to 15 zasięgowych twórców TikToka z Polski i Rumunii (m.in., Natalia Sisik, Quesek, Maciej Kruk, Piotr „Grabo” Grabowski, Robert Tatoi czy Emil Rengle).
– Pierwszy raz, od 100 lat startów polskich sportowców w igrzyskach olimpijskich, będziemy mieć Dom Polski. Zawsze brakowało takiego miejsca dla zawodników, w którym mogliby poczuć się wyjątkowo. Dom Polski to ogromne przedsięwzięcie dla Polskiego Komitetu Olimpijskiego pod względem finansowym, ale i organizacyjnym. Chcemy aby nasi zawodnicy, ale także och rodziny mogły poczuć się tam wyjątkowo. Chcemy, żeby tam także znalazło się miejsce dla wszystkich naszych telewizji i innych przedstawicieli mediów. Ma być on ważny i wyjątkowy dla wszystkich Polaków. Cieszymy się dlatego na tegoroczną współpracę z TikTokiem, ponieważ odgrywa na świecie ważną rolę w promowaniu sportu i docieraniu nowych pokoleń fanów – powiedział Radosław Piesiewicz, prezes Polskiego Komitetu Olimpijskiego (PKOl).
Zalety TikToka w świecie sportu
TikTok to dla treści związanych ze sportem idealna platforma: wyzwala kreatywność, promuje różnorodność, łączy społeczności o różnych perspektywach z jednym wspólnym mianownikiem – miłości do sportu, sportowców i ukochanych drużyn. Dzięki naturalności i organiczności, treści sportowe na TikToku jeszcze lepiej uchwycą pasję, autentyczność i prawdziwość przedstawicieli świata sportu, dając fanom perspektywę zza kulis, którą mogą znaleźć tylko tu.
- Prawie 9 na 10 użytkowników TikTok na całym świecie (85%) twierdzi, że zamierza obejrzeć przynajmniej część Igrzysk Olimpijskich w 2024 r. [Źródło: TikTok Marketing Science Global, ankieta na temat niestandardowych igrzysk olimpijskich za pośrednictwem Suzy, styczeń 2023 r.].
- 7 na 10 użytkowników TikToka na całym świecie zgadza się, że TikTok umożliwia rywalizującym sportowcom i zespołom budowanie silniejszych więzi z fanami [Źródło: TikTok Marketing Science Global Olympics & Sports Survey za pośrednictwem Suzy, styczeń 2023 r.]
– TikTok wyzwala kreatywność i przynosi radość milionom ludzi na całym świecie. To idealna platforma do tworzenia, odkrywania i przeżywania emocjonujących treści sportowych ze spontanicznymi komentarzami fanów. TikTok jest też narzędziem, które pomaga sportowcom budować swój wizerunek i nawiązywać autentyczną relację z kibicami oraz ubiegać się o uwagę sponsorów. Właśnie o tej trójstronnej relacji sport, biznes i nowe media porozmawiamy na panelu 29 lipca w Domu Polskim. Jestem pewien, że zarówno uczestnicy, jak i widzowie, którzy będą oglądać to spotkanie przez TikToka, wyciągną z tej rozmowy wartościowe i inspirujące przemyślenia – mówi Łukasz Dulniak, Head of Operations na środkową i wschodnią Europę w TikToku.
TikTok współpracuje z NFL i niemieckimi piłkarzami
Dzięki strategicznym partnerstwom TikTok pomaga zapewnić fanom unikalny dostęp do ich ulubionych drużyn sportowych, marek, twórców i nie tylko. Tylko w ostatnim czasie platforma ogłosiła współprace i specjalne projekty z NFL, męską reprezentacją Niemiec w piłce nożnej czy innymi reprezentacjami.
W przestrzeni Domu Polskiego już 29 lipca w godzinach od 14:00 do 15:45, w Domu Polskim zostanie zorganizowana debata ekspercka. Zaproszeni partnerzy, m.in. przedstawiciele PKOl, adidas, Polsatu oraz TikTokerzy i polscy sportowcy, będą rozmawiać o przenikaniu się świata sportu, nowych mediów i biznesu. Rozmowę będzie można obejrzeć na żywo na profilu TeamPL na TikToku.
fot. PKOI
Bartłomiej Najtkowski
Więcej Marketing
LEGO ma gratkę dla kibiców przed mundialem
Trwa odliczanie do rozpoczęcia przyszłorocznych finałów mistrzostw świata w piłce nożnej. Firma LEGO uznała, że z tej okazji warto sprawić pozytywną niespodziankę fanom futbolu. Dlatego wkrótce uwzględni w swojej ofercie specjalny zestaw związany z tym turniejem.