Aktualności 21 marca 2024

Ligue 1 ma nowego sponsora tytularnego

autor: Jakub J
Francuska Ligue 1 oficjalnie ogłosiła, że nawiązała współpracę z McDonald's, który to został nowym sponsorem tytularnym rozgrywek.

Od 1 lipca 2024 roku Ligue 1 Uber Eats, jak aktualnie brzmi pełna nazwa Ligue 1 zmieni się w Ligue 1 McDonald’s. To ze względu na podpisany kontrakt pomiędzy francuską elitą a fastfoodowym gigantem. Umowa pomiędzy obiema stronami została zawarta na okres trzech lat i ma być dwa razy korzystniejsza finansowo od tej, którą francuska ekstraklasa miała z Uber Eats.

W czasach, gdy entuzjazm dla Ligue 1 nigdy nie był tak silny, zwłaszcza przy rekordowej liczbie kibiców na stadionach, powitanie międzynarodowej marki, takiej jak McDonald’s, w ojczyźnie francuskiej zawodowej piłki nożnej stanowi bardzo mocny sygnał atrakcyjności Ligue 1. To wielkie porozumienie oznacza połączenie dwóch popularnych i dostępnych światów. W przypadku McDonald’s naszą ambicją jest oferowanie licznych aktywacji skierowanych do fanów i wszystkich Francuzów, którzy są przyzwyczajeni do bywania w tej restauracji. Ta nowa umowa oznacza także koniec wspaniałej współpracy z Uber Eats jako sponsorem tytularnym Ligue 1. Chciałbym szczególnie podziękować kierownictwu Uber Eats France za zaufanie i wsparcie – powiedział Vincent Labrune, prezes Ligue 1.

McDonald’s i Ligue 1 to partnerstwo, które ma sens. Wśród rodzin lub przyjaciół zawsze jest wielu kibiców, którzy kojarzą chwilę w McDonald’s z dniem z Ligue 1. Opierając się na tej bliskiej więzi, zamierzamy pomóc jeszcze większej liczbie fanów piłki nożnej móc w pełni żyć swoją pasją. Mamy wiele projektów i pomysłów, aby ożywić to partnerstwo w ciągu najbliższych trzech lat i to na całym terytorium. Od ponad 40 lat nasi franczyzobiorcy są lojalnymi i zaangażowanymi partnerami, dzięki którym umożliwiają amatorskim klubom sportowym rozwój i realizację ich projektów. Szczególną uwagę zwrócimy na to, aby w ramach tego nowego partnerstwa zapewnić młodym sportowcom amatorom niezapomniane przeżycia. Tak naprawdę mamy ambicję stać się na naszym poziomie prawdziwym ogniwem łączącym profesjonalną piłkę nożną i sport amatorski – powiedział z kolei Jaces Mignault, prezes McDonald’s we Francji.