TikTok patronem medialnym żeńskiej drużyny AP ORLEN Gdańsk!
Platforma rozrywkowa TikTok będzie wspierać w zakresie promocji i widoczności zespół piłkarek nożnych AP ORLEN Gdańsk. Współpraca już się rozpoczęła, a filmy z udziałem zawodniczek zdobyły miliony wyświetleń!
Według danych UEFA w Europie jest ok. 144 milionów kibiców kobiecej piłki nożnej, a do 2033 liczba ta ma się podwoić. W kontekście ogromnego potencjału rozwoju kobiecego futbolu, także w Polsce, współpraca z TikTokiem to strzał w 10, ponieważ platforma już dziś jest doskonałym adresem dla fanów kobiecego sportu z całego świata. Z bliska mogą na niej obserwować swoje ulubione zawodniczki, czerpać inspiracje, odkrywać nowe drużyny i wschodzące gwiazdy tej dyscypliny. Hasztag #womeninsports zebrał już 76,4 milionów wyświetleń w aplikacji, a współpraca z AP ORLEN Gdańsk to kolejny krok w stronę wspierania i zwiększania widoczności zawodniczek z polskiej ligi, wśród fanów futbolu w Polsce. Również w Polsce popularność kobiecej piłki wciąż rośnie, tym bardziej cieszy fakt, że globalna platforma społecznościowa zdecydowała się zostać patronem medialnym drużyny.
TikTok od lat wspiera marketing drużyn sportowych, angażuje się w projekty promujące piłkę nożną kobiet i łączy fanów futbolu z ich ulubionymi drużynami z całego świata. Dzięki współpracy z platformą, kibice AP ORLEN GDAŃSK mogą towarzyszyć swojej drużynie już na etapie przygotowań do meczów, poznać bliżej zawodniczki i odkryć kulisy treningów. Obecność na TikToku to szansa na promocję drużyny i dotarcie do fanów piłki nożnej. Tym bardziej że w Polsce z aplikacji TikTok korzysta blisko 11 milionów użytkowników.
– Jako klub piłkarski dostrzegamy, jak ważną rolę w dzisiejszych czasach odgrywają nowe media. Jednym z naszych najważniejszych celów jest dotarcie do możliwie jak największej liczby odbiorców, których zainteresuje piłka nożna w wydaniu kobiecym i którzy, taką mam nadzieję, coraz liczniej zaczną przychodzić na nasze mecze. Chcemy także zainspirować rodziców, by przyprowadzali córki na treningi piłkarskie w naszej akademii. TikTok to aplikacja generująca olbrzymie zasięgi, o czym przekonaliśmy się niedawno, kiedy jedno z naszych video, w których występowały zawodniczki zespołu seniorek AP ORLEN, obejrzano 4,5 miliona razy. Dlatego, kiedy tylko pojawiła się możliwość nawiązania współpracy z TikTokiem, bez wahania podjęliśmy rozmowy i z chęcią nawiązaliśmy współpracę, która zaowocowała pozyskaniem dużego partnera medialnego dla naszego klubu – mówił Tomasz Bocheński, prezes AP ORLEN Gdańsk.
HOT NEWS💥💥💥
TikTok patronem medialnym żeńskiej drużyny AP ORLEN Gdańsk❗️⚽️
Zapraszamy do przeczytania artykułu➡️ https://t.co/ltdR9vkWdO
A na naszym klubowym TikToku czeka mała niespodzianka 🎥💪🏼 https://t.co/LwTihqpbCb pic.twitter.com/o6VAkPXpjq— AP ORLEN Gdańsk (@aplg2010) February 1, 2024
Obecnie treści zamieszczone na profilu AP ORLEN Gdańsk zebrały ponad 389 tysięcy polubień, a konto obserwuje blisko 10 tys. użytkowników.
TikTok aktywnie włączył się w kreowanie strategii komunikacji dla drużyny i jej zawodniczek, przeprowadził warsztaty w zakresie tworzenia treści, rozwoju i promocji oraz współpracy z twórcami na platformie.
AP ORLEN Gdańsk jest największą żeńską akademią piłkarską na Pomorzu. Zawodniczki trenują w siedmiu drużynach: seniorki, U-18, U-16, U-13, U-11, U-9 i U-7.
Pierwszy zespół występuje w ORLEN Ekstralidze Kobiet. Seniorki zakończyły w ubiegłym roku rundę jesienną na bardzo wysokim trzecim miejscu w tabeli. Piłkarki z Gdańska wywalczyły również historyczne drugie miejsce w ORLEN Pucharze Polski Kobiet. Od ubiegłego roku drużyna rozgrywa mecze zarówno na historycznym obiekcie przy ul. Traugutta w Gdańsku oraz na prestiżowym stadionie Polsat Plus Arena. Dzięki podpisanej z miastem Gdańsk umowie drużyna otrzymała na stałe własną szatnię na stadionie oraz możliwość korzystania z tamtejszej siłowni.
Oprócz TikToka zespół AP ORLEN Gdańsk można obserwować na Facebooku, Instagramie, Twitterze oraz YouTubie.
Akademia Piłkarska LG jest operatorem programu Piłkarska Przyszłość z ORLENEM, którym objęte są piłkarki AP ORLEN Gdańsk. Partnerem programu jest Grupa ORLEN.
Redakcja Sport Marketing
Więcej Marketing
LEGO ma gratkę dla kibiców przed mundialem
Trwa odliczanie do rozpoczęcia przyszłorocznych finałów mistrzostw świata w piłce nożnej. Firma LEGO uznała, że z tej okazji warto sprawić pozytywną niespodziankę fanom futbolu. Dlatego wkrótce uwzględni w swojej ofercie specjalny zestaw związany z tym turniejem.