Aktualności 31 stycznia 2024

To były rekordowe mistrzostwa. Ogromna publiczność w halach i przed telewizorami

Ponad pięciomilionowa publiczność oglądała finał mistrzostw Europy w piłce ręcznej mężczyzn w 2024 r. na antenie TF1, francuskiego nadawcy publicznego, podczas gdy kraj ten zdobył swój pierwszy tytuł od dekady.

Zwycięstwo Francji 33:31 po dogrywce z Danią w finale przyciągnęło przed telewizory 5,27 miliona widzów, co dało udział w widowni na poziomie 30 procent. “Peak” w kraju osiągnął najwyższy poziom ośmiu milionów.

BeIN Sports, nadawca z Kataru posiadający prawa do płatnej telewizji, gromadził średnio 476 000 widzów, a szczyt wyniósł 623 000. W sumie finał we Francji oglądało średnio 5,7 miliona widzów.

W Danii finał turnieju obejrzało prawie 1,7 miliona widzów komercyjnego nadawcy TV2, a jego udział w widowni wyniósł 80 proc.

Reprezentacja Niemiec niezmiennie przyciągała ogromną publiczność – prawie 9,7 miliona widzów oglądało półfinałową porażkę z Danią w piątek (26 stycznia). Wszystkie mecze gospodarza były transmitowane w ZDF lub ARD, a mecz rundy głównej z Węgrami również mógł pochwalić się na żywo 8,4 mln widzów.

Mecze rundy wstępnej gospodarza oglądało ponad siedem milionów fanów, a cały turniej w Niemczech średnio 7,6 miliona widzów, których szczyt w rundzie finałowej wyniósł 7,9 mln.

W innych miejscach starcie Danii z Norwegią osiągnęło w TV2 1,47 mln widzów, co stanowi prawie 75 proc. dostępnego udziału w rynku.

Ponad milion kibiców zasiadło w niemieckich halach na meczach mistrzostw Europy.

Łączny zasięg cyfrowy wszystkich monitorowanych kanałów związanych z EHF Euro 2024, w tym drużyn, zawodników, sponsorów i partnerów nadawczych, wzrósł do 400 milionów. Ponadto łączna liczba interakcji sięgnęła 18 milionów, a kanały EHF odnotowały wzrost o 115 000 obserwujących.

Michael Wiederer, prezes EHF, skomentował: – Zawody EHF Euro 2024 mężczyzn w Niemczech są najlepszymi w historii mistrzostw. Potężne połączenie tętniącej życiem atmosfery w halach z rekordową liczbą widzów i milionami widzów śledzących mecze, przełomowe zaangażowanie cyfrowe i silny sponsoring wyniósł produkt na wyższy poziom.