Jubileuszowa edycja eventu Impact. Dlaczego Totalizator Sportowy jest partnerem tego wydarzenia?
Ten pomysł narodził się dziesięć lat temu, a w 2025 roku byliśmy świadkami jubileuszowej edycji imprezy Impact. W Poznaniu wystąpił były prezydent USA Barack Obama, było też wiele postaci ze świata sportu. A partnerem imprezy był Totalizator Sportowy, który angażuje się w takie ambitne przedsięwzięcia.
– Trzeba mieć wizję tego dokąd powinien zmierzać świat i trzeba rozumieć gdzie ten świat znajduje się aktualnie. W przestrzeni pomiędzy tymi dwoma punktami pojawia się polityka afektywna, ruchy społeczne i mobilizacja. Jeśli utknąłeś w świecie takim jaki jest, wykazujesz ubóstwo wyobraźni i nie osiągniesz wielkich rzeczy. Nie zaprowadzisz nowego porządku. A jeśli twoja głowa jest tylko w utopii, którą sobie wyobrażasz, to nigdy nie rozwiniesz praktycznych umiejętności, ani nie podejmiesz wysiłków organizacyjnych niezbędnych do spełnienia obietnicy – powiedział prezydent Barack Obama, podczas rozmowy wieńczącej jubileuszowy, dziesiąty Impact.
Takiego wydarzenia nie było! Ponad 650 mówców i mówczyń na żywo na 10 multimedialnych scenach. Krótkie, dynamiczne formy, nobliści, autorzy bestsellerów, laureaci wielu nagród od Pulitzera po Medal Fieldsa. Globalni liderzy biznesu, przedstawiciele rządu, czołowi polscy przedsiębiorcy – wszyscy w jednym miejscu. Cóż, udało się!
– Dziesięć lat temu postawiliśmy sobie ambitny cel: stworzyć wydarzenie, które stanie się ikoną nowoczesnych eventów. Takie, które będzie łączyć ludzi i dostarczać wartościowe treści w dynamicznych formatach, wciągających jak dobry serial na Netfliksie. Będzie miejscem rozmów ale także giełdą biznesowych relacji i wizytówką zmian – mówi Krystian Wolak, pomysłodawca Impactu.
Czym jest Impact Run?
– Podczas tegorocznej edycji Impact miałem przyjemność uczestniczyć w panelu dyskusyjnym z osobami związanymi z polskim sportem: Otylią Jędrzejczak, prezes Polskiego Związku Pływackiego, sekretarzem stanu w Ministerstwie Sportu Piotrem Borysem i prezesem Polskiej Organizacji Turystycznej Rafałem Szmytke. Debata była nad wyraz istotna, ponieważ głównym tematem naszych rozważań była promocja Polski na świecie poprzez sport. Całe wydarzenie skłoniło mnie do refleksji. Spotkałem mnóstwo ludzi z pasją i celem. Ta impreza pozwala na nawiązanie współpracy z wieloma ciekawymi osobami. Muszę dodać, że uczestniczyłem także w innym evencie, którego głównym partnerem był Totalizator Sportowy. Mowa o Impact Run, gdzie pewnego razu w czwartek rano spędziłem miło czas z naszą medalistką olimpijską: Katarzyna Zillmann. To była aktywność fizyczna, dobry początek dnia i mnóstwo pozytywnej energii – mówi w rozmowie ze SportMarketing.pl Tomasz Sobania, biegacz ekstremalny.
Sporo partnerów
Rangę wydarzenia oddają także partnerzy. Impact’25 wspierało ok. 150 nowoczesnych firm, banków oraz instytucji, wśród nich m.in. Miasto Poznań, Województwo Wielkopolskie, Szwajcaria, Mastercard, Santander, Blik, Cisco, Żabka Group, Lipton Teas and Infusions, ENEA, BGK, Totalizator Sportowy, Allegro, PGE, Orlen, Palo Alto Networks, Dell, Amazon, Ikea, Uber, Raben, LOT, Haleon, Bank PEKAO, Uniwersytety WSB Merito i wiele innych.
Upragnione spotkanie z papieżem
Podczas Impact 25 można było usłyszeć wiele inspirujących historii.
– Cieszę się, że podczas Impact 25 mogłem przedstawić swój niestandardowy sposób na samorealizację w sporcie, którą łączę z pomaganiem osobom potrzebującym. Mam na myśli wyprawy biegowe, podczas których pokonuję na własnych nogach tysiące kilometrów. Ostatnio podjąłem wyzwanie w Stanach Zjednoczonych – przebiegłem przez cały ten kraj, z Nowego Jorku do Kalifornii. W ramach zbiórki charytatywnej pomogliśmy polskiej rodzinie, która straciła dom w Los Angeles w wyniku żywiołu. W przyszłym roku również w USA mam zamiar przebiec 50 maratonów w 50 dni w 50 stanach USA, w związku z 250. rocznicą powstania tego państwa. Staram się wykorzystywać mój młodzieńczy zapał i predyspozycje do długich biegów, żeby realizować moje cele i robić coś pożytecznego dla społeczeństwa. Teraz działam głównie w USA, a wcześniej biegałem po Europie. Swego czasu pobiegłem do z Polski do Rzymu, a następnie – w Watykanie – wręczyłem papieżowi list od dziewczynki, której zależało na kontakcie z ojcem świętym. Założyliśmy dla niej zbiórkę charytatywną, a gdy wyzdrowiała, poleciała do Rzymu i spełniła marzenie o spotkaniu z papieżem Franciszkiem. Dzięki takim historiom wiem, że warto się starać – zaznacza w rozmowie ze SportMarketing.pl Tomasz Sobania.
Dlaczego RL9 jest ważny dla Totalizatora Sportowego?
Totalizator Sportowy jest głównym mecenasem polskiego sportu. Przeznacza 20 proc. wartości zakładów z gier liczbowych na rozwój polskiego sportu i kultury.
– Totalizator jest największym mecenasem sportu w Polsce. Nikt inny nie ma takiego doświadczenia i takiej misji do wypełnienia. Musimy dbać o firmę, o spółkę i o klientów – tak jak każda inna organizacja działająca w gospodarce. Kto na świecie nie wie, kim jest Robert Lewandowski? Dlatego to właśnie on jest naszym ambasadorem i realnie wspiera nas w promocji produktów. Zachęca klientów do sięgania po nasze bezpieczne rozwiązania – podkreśliła prezes Beata Stelmach w rozmowie z Michałem Banasiakiem z portalu XYZ podczas Impact’25.
Obecność gwiazd
Podczas tegorocznego Impact uczestnicy eventu mogli zapoznać się z opiniami chociażby Magdy Linette czy Anny Lewandowskiej, które tłumaczyły zebranym, jakie działania podejmują jeśli chodzi o kwestie sponsoringowe, wizerunkowe, budowę własnej marki. Tym razem Impact przyniósł wiele dobrego w aspekcie wniosków dotyczących szeroko pojętego biznesu sportowego. Trzeba przyznać, że było sporo paneli, które mogły zaciekawić tych, którzy interesują się sportem dogłębnie i nie skupiają się wyłącznie na samej rywalizacji na sportowych arenach.