24.02.2025 12:30

Radwańska, Jędrzejczyk, Dowbor, Włoszczowska. Turniej CUPRA PADLOWE w gwiazdorskiej obsadzie!

Ponad sto sześćdziesiąt osobistości ze świata sportu, mediów i showbiznesu rywalizowało w minioną sobotę w CUPRA PADLOWE, turnieju gwiazd w padla.

Radwańska, Jędrzejczyk, Dowbor, Włoszczowska. Turniej CUPRA PADLOWE w gwiazdorskiej obsadzie!

Na kortach Warsaw Padel Club stanęli m.in. Agnieszka Radwańska, Joanna Jędrzejczyk, Maja Włoszczowska, izak, Tribbs, Maciej Dowbor, Jacek Jeschke i Rafał Maserak. Uczestnicy wsparli program stypendialny dla młodych, polskich padlistów.

Padel to gra rakietowa łącząca elementy tenisa i squasha, która w ostatnich kilku latach bije rekordy popularności. Gra toczy się zawsze w układzie deblowym (dwie pary), na oszklonym korcie o wielkości 1/3 kortu tenisowego. Proste zasady, brak skomplikowanych elementów technicznych i towarzyski charakter gry, sprawiają że padel rozwija się w szalonym tempie.
W Hiszpanii jest już drugą co do popularności dyscypliną sportu, zaraz po piłce nożnej. Europejski trend nie omija też Polski.

Turniej CUPRA PADLOWE powstał, by popularyzować padla w Polsce i jednoczyć środowisko ludzi zaangażowanych w rozwój sportu w naszym kraju. Padel to piękna, nowoczesna dyscyplina sportu. Towarzyska, demokratyczna, gdzie liczy się nie tylko rywalizacja na korcie, ale równie ważne są relacje między graczami. Taką aktywność fizyczną chcemy promować! – mówi dziennikarz Tomasz Smokowski, pomysłodawca i organizator CUPRA PADLOWE.

Gwiazdy pokochały padla!

Do rywalizacji w turnieju gwiazd, CUPRA PADLOWE, stanęło aż 80 par. Na kortach pojawili się m.in. tenisiści Agnieszka Radwańska, Jerzy Janowicz, wybitni polscy olimpijczycy: Maja Włoszczowska, Paweł Korzeniowski, Agnieszka Kobus-Zawojska, silna reprezentacja zawodników sztuk walki – Joanna Jędrzejczyk. Arek Wrzosek, Radek Paczuski i Roger Salla, a także piłkarzy, m.in. Kuba Wawrzyniak, bracia Żewłakowowie, Tomasz Kłos.

W turnieju zagrali też dziennikarze i osobistości medialne, m.in. Maciej Dowbor, Grzegorz Kajdanowicz, Robert Stockinger, Maja Strzelczyk, Rafał Maserak, Jacek Jeschke i Hania Żudziewicz. Najlepsza w tegorocznej edycji turnieju okazała się tenisowo-badmintonowa para Patrycja Koźluk – Mateusz Dubowski, która z wynikiem 6:2, 6:2 zwyciężyła z faworytami turnieju – tenisistą, Jerzym Janowiczem i Piotrem „izakiem” Skowyrskim, jednym z najpopularniejszych, polskich youtuberów i komentatorów e-sportowych.

Padel rośnie w siłę

Szacuje się, że w Polsce gra w padla ok. 30 000 osób. Powstaje coraz więcej hal. Padel rośnie w siłę! – mówi Magda Sołtys, dyrektorska ds. komunikacji i promocji CUPRA PADLOWE.

Pracując nad rozwojem padla w Polsce, organizujemy nie tylko turniej, ale także program
stypendialny PADLOWE dla młodych zawodników i trenerów. Naszą misją jest wychowanie
pierwszego pokolenia profesjonalnych polskich padlistów. I mamy w tej drodze mocnych
sprzymierzeńców
! – podkreśla Magda Sołtys, bo do grona sponsorów imprezy dołączyła w tym roku marka adidas.

Wizją adidas jest popularyzacja padla na całym świecie, na wzór sukcesu, jaki odniósł w Hiszpanii. W Polsce dostrzegamy ogromny potencjał tego sportu i chcemy aktywnie inwestować w jego rozwój. Turniej CUPRA Padlowe to najlepsza platforma do promocji padla w Polsce, dlatego z dumą go wspieramy – mówi Patryk Cebartowski, dyrektor Sports Marketingu marki adidas.

Turniej z misją

Turniej CUPRA PADLOWE po raz kolejny pokazał, jak ogromny potencjał drzemie w padlu i jak wiele emocji dostarcza ta dyscyplina. Cieszymy się, że jako CUPRA mogliśmy być częścią tego wydarzenia i wspierać popularyzację padla w Polsce.

Widzimy, jak rośnie zainteresowanie tym sportem, a takie inicjatywy tylko przyspieszają jego dynamiczny rozwój. Padla, podobnie jak CUPRY, nie da się zamknąć w schematach – to sport pełen energii, pasji i odwagi, dlatego idealnie wpisuje się w DNA naszej marki. Nie możemy się doczekać kolejnych okazji, by wspólnie budować jego przyszłość w Polsce – mówi Katarzyna Dziomdziora, PR managerka marki CUPRA w Polsce.

W tym roku barcelońska marka CURPA została nie tylko sponsorem tytularnym imprezy, ale także partnerem Programu Stypendialnego PADLOWE. Program, prowadzony przez Fundację „Wybiegaj w Przyszłość”, wspiera młodych, polskich padlistów i trenerów padla w rozwoju karier sportowych.

Podczas wieczornego afterparty w NINE’s Restaurant & Sports Bar, odbyła się aukcja charytatywna. Pieniądze z licytacji przedmiotów przekazanych przez uczestników turnieju, wesprą podopiecznych Programu. W tym roku Fundacja planuje organizację szkoleń dla we współpracy z Akademią Manu Martina, światowej legendy padla.

Udostępnij
Bartłomiej Najtkowski

Bartłomiej Najtkowski