Najgłośniejsze kontrakty sponsorskie w Polsce w 2025 roku
Redakcja SportMarketing.pl przyjrzała się najgłośniejszym kontraktom sponsorskim, które zostały podpisane w polskim sporcie w 2025 roku. Wybraliśmy kilka największych ruchów. Oto nasze zestawienie.
4F ubiera siatkarki i siatkarzy
Tuż po rozpoczęciu nowego roku Polski Związek Piłki Siatkowej ogłosił podpisanie kontraktu z polską marką odzieżową 4F. Prestiżowa dla obu stron umowa weszła w życie na cztery lata, a więc do końca 2028 roku.
– Kiedy 30 lat temu zakładałem firmę, nie marzyłem, że wraz z moimi współpracownikami będziemy projektować i szyć stroje dla największych gwiazd polskiego sportu, reprezentujących szeroki wachlarz dyscyplin, a tylko na ostatnich igrzyskach olimpijskich w Paryżu także dla pięciu związków sportowych i sześciu narodowych komitetów olimpijskich. Szczególne miejsce w naszych działaniach zajmują kolekcje, które tworzymy dla polskich sportowców, do grona których dołączają dziś siatkarki i siatkarze – mówił szczęśliwy Igor Klaja, prezes OTCF S.A. będącego właścicielem marki 4F.
Wcześniej, od 2008 do 2024 roku – aż przez szesnaście lat – polskie siatkarskie drużyny narodowe ubierał Adidas.
Superauto.pl sponsorem tytularnym Stadionu Śląskiego
W kwietniu ogłoszono, że trzyletnim kontraktem sponsorskim z możliwością przedłużenia o kolejny okres Stadion Śląski związał się z Superauto.pl. Od tego momentu pełna nazwa drugiego największego polskiego obiektu zaczęła brzmieć Superauto.pl Stadion Śląski.
Firma z siedzibą właśnie w Chorzowie, gdzie mieści się również stadion, to największy internetowy sprzedawca nowych samochodów w kraju. – Dzięki zawartej umowie sponsorskiej, Superauto.pl stanie się firmą rozpoznawaną w całej Polsce. Umocnimy w ten sposób naszą pozycję lidera rynku nowoczesnej sprzedaży samochodów – powiedział Kamil Makula, prezes Superauto.pl, po podpisaniu umowy ze Stadionem Śląskim.
Jeremy Sochan z Superbet
Dokładnie 12 sierpnia Superbet ogłosił nawiązanie współpracy z Jeremym Sochanem. Jedyny polski koszykarz występujący w NBA nawiązał współpracę z marką, stając się przy tym twarzą jej kampanii.
W projekcie „Gra to nie wszystko” obecność Sochana miała zwrócić uwagę na to, jak ważna jest odpowiedzialna gra u bukmachera. Przedstawiciele Superbetu podkreślili, że w tym konkretnym przypadku „wyjątkowo nie chcieli mówić o produkcie”.
Jednocześnie bukmacher próbował wykorzystać polskiego rodzynka z najlepszej koszykarskiej ligi świata przy promocji EuroBasketu w naszym kraju na przełomie sierpnia i września, ale zawodnik doznał kontuzji i na turnieju ostatecznie się nie pojawił.
W połowie sierpnia Polski Związek Piłki Nożnej ogłosił, że nowym sponsorem tytularnym rozgrywek o Puchar Polski został STS. Zastąpił tym samym innego bukmachera, który sponsorował turniej w poprzednich latach – Fortunę. Rozgrywki 2024/2025 natomiast przebiegły bez żadnego głównego sponsora.
– Sponsoring tytularny Pucharu i Superpucharu Polski to dla nas kolejny, a zarazem największy krok w ostatnich miesiącach w obszarze sponsoringu sportowego, którym podkreślamy nasze ambicje oraz rynkową pozycję. Cieszę się, że oprócz reprezentacji Polski, z którą jesteśmy nieprzerwanie od 11 lat, dziś zacieśniamy współpracę z PZPN, stając się kluczowym partnerem Związku w ramach tak ważnych i prestiżowych rozgrywek – powiedział Radim Haluza, CEO STS, po ogłoszeniu nowego partnerstwa.
DRUTEX ramię w ramię z Bayernem Monachium
„To jeden z największych projektów marketingowych, jakie kiedykolwiek zrealizowała prywatna firma z Polski” – mogliśmy przeczytać pod koniec wakacji, kiedy oficjalnie poinformowano o nawiązaniu współpracy pomiędzy DRUTEXEM a Bayernem Monachium.
Polski producent okien postanowił wesprzeć najbardziej utytułowany niemiecki klub. – Polska jest dla nas kluczowa, ale naturalnie patrzymy na Europę i świat. Niemcy są strategicznym rynkiem – podkreślał Tomasz Szymański z polskiej firmy.
To nie pierwszy raz, kiedy DRUTEX próbuje mocno zaznaczyć swoją markę właśnie poprzez sport. W przeszłości współpracował z takimi nazwiskami jak Andrea Pirlo, czy – już stricte na rynku niemieckim – z Philippem Lahmem i Jakubem Błaszczykowskim, który wówczas występował w Borussii Dortmund.
„Kanapa Kibica” w Ekstraklasie
Na niezwykłe rozwiązanie dla kibiców klubów Ekstraklasy zdecydował się jeden z ligowych sponsorów – marka Duda. Producent wędlin postawił na aktywację w postaci „Kanapy Kibica”. Fani mogą zasiąść w wyjątkowych miejscu w pobliżu linii bocznej i z bliska oglądać mecze ligowe.
– To nie tylko świetna zabawa i niezapomniane wspomnienia dla uczestników, ale także doskonałe narzędzie wspierające działania promocyjne naszego partnera i pokazujące, że futbol to emocje dostępne z naprawdę bliska – powiedział nam Marcin Mikucki, Dyrektor Departamentu Komunikacji, Marketingu i Sprzedaży Ekstraklasy.
PROFBUD i Natalia Maliszewska w jednej drużynie
Obecny sezon polskiej łyżwiarki szybkiej specjalizującej się w short tracku, Natalii Maliszewskiej, zostanie zwieńczony startem w igrzyskach olimpijskich. W tak ważnym momencie kariery olimpijkę postanowił wesprzeć PROFBUD. Firma deweloperska postanowiła towarzyszyć 30-latce w drodze po marzenia.
Maliszewska zaczęła pełnić funkcję ambasadorki marki PROFBUD i będzie miała szansę powalczyć o mieszkanie – tak intratną nagrodę firma gwarantuje złotym medalistom olimpijskim już od ubiegłorocznych igrzysk w Paryżu. Dodatkowo łyżwiarka szybka zaangażowana została w promocję Miasta Polskich Mistrzów Olimpijskich. Projekt ten łączy najlepszych polskich sportowców, z Robertem Lewandowskim czy Bartoszem Zmarzlikiem na czele.
Iga Świątek rozpoczęła współpracę z Oral-B
W pierwszych dniach października poinformowano, że Iga Świątek połączyła siły z Oral-B. Polka wystąpiła w spocie amerykańskiego producenta produktów do higieny i pielęgnacji jamy ustnej. Pojawiła się w nim w towarzystwie swojej siostry Agaty, która jest stomatologiem.
– W sporcie konsekwencja i właściwe rutyny mają duże znaczenie. To samo dotyczy dbania o zdrowe i piękne zęby oraz uśmiech. Podobnie jak w tenisie – aby wygrać, potrzebne są najlepsze rozwiązania – mogliśmy przeczytać w wypowiedzi najlepszej polskiej tenisistki.
Kampania jest widoczna na ulicach polskich miast. Oprócz Oral-B, Świątek współpracuje także z takimi markami jak Lancome, OSHEE, Rolex czy LEGO.
Giełda kryptowalut wsparła PKOl
Pod koniec października w Monako ogłoszono, że licencjonowana giełda kryptowalut, zondacrypto, została sponsorem generalnym Polskiego Komitetu Olimpijskiego oraz olimpijskich reprezentacji Polski. Współpracę ogłoszono w obecności przedstawicieli różnych polskich mediów.
To pierwsza w historii współpraca pomiędzy podmiotem z branży kryptowalut a olimpijską reprezentacją kraju. Umowa podpisana na lata 2026-2028 ma stanowić przełom, a także przynieść konkretne profity finansowe. Już podczas zimowych igrzysk olimpijskich Mediolan-Cortina, zondacrypto będzie gotowa wypłacić sowite nagrody finansowe zawodniczkom i zawodnikom, którzy odniosą sukces.
Lewandowski globalnym ambasadorem VISA
Jeszcze nie wiadomo, czy reprezentacja Polski zagra na przyszłorocznych mistrzostwach świata w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie oraz Meksyku. Jasne jest jednak, że w promocję turnieju zaangażował się już kapitan drużyny narodowej, Robert Lewandowski.
W listopadzie poinformowano, że „Lewy” został globalnym ambasadorem marki VISA. General manager VISA w Polsce, Mateusz Oleksy, zaznaczył, że współpraca została nawiązana już z myślą o nadchodzącą mundialu. By się na niego dostać, Polska w marcu będzie musiała uporać się z Albanią oraz Ukrainą lub Szwecją.