Nowy cykl ekspercki na SportMarketing.pl!
Od listopada na portalu SportMarketing.pl rusza nowy cykl eksperckich publikacji autorstwa dr. Łukasza Strzeleckiego – ekonomisty sportu, badacza i praktyka, który od lat łączy świat sportu, biznesu i administracji.
Nowa seria zatytułowana „Bilans Sportu” to cotygodniowy przegląd finansowych i organizacyjnych mechanizmów polskiego sportu: dane, case’y, dobre praktyki i refleksje, które pomogą lepiej zrozumieć, jak naprawdę działa sport „od zaplecza”.
Pierwszy tekst pojawi się już 5 listopada, a kolejne publikacje będą dostępne w każdą środę na łamach portalu oraz w mediach społecznościowych SportMarketing.pl.
– Ogromnie cieszę się z nawiązania współpracy ze SportMarketing.pl. To miejsce, które od lat łączy środowiska nauki, mediów i biznesu sportowego. W serii Bilans Sportu chcę przybliżać mechanizmy finansowe i organizacyjne, które kształtują polski sport – od samorządów, przez sponsorów, po infrastrukturę i strategie rozwoju. Zależy mi, by te teksty nie tylko podsumowywały dane, ale też inspirowały do myślenia o sporcie jako o ważnej części gospodarki – mówił Łukasz Strzelecki.
O autorze:
Łukasz Strzelecki – doktor nauk społecznych w dyscyplinie ekonomia i finanse (UG), badacz i praktyk łączący świat sportu, biznesu i administracji.
Autor dysertacji „Ekonomiczne aspekty funkcjonowania sportu w Polsce na podstawie programu Lokalny Animator Sportu”.
Jako prezes Fundacji Orły Sportu (2017–2020) współodpowiadał za ogólnopolską realizację programu LAS na blisko 2000 Orlikach, budując stabilne partnerstwa CSR z polskim biznesem.
Współzałożyciel Stowarzyszenia Sport Biznes Polska, organizator kongresów i konferencji, wykładowca Uniwersytetu Vizja.
W przeszłości współtworzył proces profesjonalizacji PGNiG Superligi piłki ręcznej, a jako redaktor naczelny serwisu wyscigigorskie.pl zbudował jedno z największych mediów motorsportowych w Polsce.
Autor publikacji naukowych dotyczących prawa sportowego, finansowania i sponsoringu sportu, a także tekstów o infrastrukturze sportowej oraz relacjach klub–samorząd–biznes. Laureat Business Sport Awards DEMES (2018, 2019).
Redakcja Sport Marketing
Więcej Bilans Sportu | Łukasz Strzelecki
Bilans Sportu | Łukasz Strzelecki #5. Jak naprawdę rozwijała się infrastruktura sportowa w Polsce w latach 2024–2025?
Ten tydzień zdecydowanie upływa pod znakiem infrastruktury. Dlatego w kolejnym wydaniu „Bilansu Sportu” postanowiłem wziąć pod lupę to, co w 2024 i 2025 roku naprawdę wydarzyło się w polskiej infrastrukturze sportowej – nie w sloganie promocyjnym, ale w liczbach, strukturach i realnych konsekwencjach.