Artykuły 26 sierpnia 2023

US Open 2023 – pula nagród, ceny biletów, sponsorzy

Już w poniedziałek, 28 sierpnia rozpocznie się ostatni tegoroczny turniej tenisowy Wielkiego Szlema. Najlepsze tenisistki i najlepsi tenisiści będą rywalizować na kortach Flushing Meadows w Nowym Jorku, gdzie po dwóch tygodniach dowiemy się, kto wygra US Open 2023! Oprócz trofeów i zapisaniu się na kartach historii, gra będzie toczyła się o olbrzymie pieniądze. W tym roku pula nagród w US Open jest rekordowo wysoka i wynosi 65 milionów dolarów!

US Open 2023 – pula nagród: miliony dla zwycięzców, minimalne podwyżki za pierwsze rundy

Tegoroczna pula nagród w US Open jest o blisko dziewięć procent wyższa niż w roku 2022. Wówczas wynosiła nieco ponad 60 milionów dolarów. Patrząc jednak na to jak zmieniły się wynagrodzenia za grę w poszczególnych rundach turniejów singlowych, trudno nie dostrzec tego, że organizatorzy kierowali się nieco innymi kategoriami przy rozdzielaniu premii niż na Wimbledonie czy Roland Garros. W tych dwóch wymienionych turniejach w tym roku dosyć mocno zwiększono wynagrodzenia za grę w eliminacjach i pierwszych rundach turnieju głównego. Symboliczne (procentowo) podwyżki dotyczyły natomiast półfinalistów, finalistów czy zwycięzców.

Na US Open największy wzrost wynagrodzenia w stosunku rok do roku dotyczy tych, którzy wygrają imprezę rozgrywaną na nowojorskich kortach. W tamtym roku Iga Świątek i Carlos Alcaraz (zwycięzcy singlowych rywalizacji) otrzymali po 2,7 miliona dolarów. W tym roku nagrody dla zwycięzców są o ponad 15% wyższe i wynoszą dokładnie 3 miliony dolarów! Również o ponad 15% więcej niż w 2022 roku przewidziano dla finalistów, a dla półfinalistów o niespełna 10%. Podwyżki płac za pozostałe etapy są już symboliczne, bo nie wyższe niż 4,3% (tyle więcej płacono za pierwszą rundę eliminacji).

Wynagrodzenia dla tenisistów i tenisistek za poszczególne fazy:

  • 1 runda eliminacji – 22 tysiące dolarów
  • 2 runda eliminacji – 34 tysiące dolarów
  • 3 runda eliminacji – 45 tysięcy dolarów
  • 1 runda turnieju głównego – 81,5 tysiąca dolarów
  • 2 runda turnieju głównego – 123 tysiące dolarów
  • 3 runda turnieju głównego – 191 tysięcy dolarów
  • 4 runda turnieju głównego – 284 tysiące dolarów
  • ćwierćfinał – 455 tysięcy dolarów
  • półfinał – 775 tysięcy dolarów
  • finał – 1,5 miliona dolarów
  • zwycięzcy – 3 miliony dolarów

US Open 2023 – ceny biletów wejście na obiekt

Bilety na US Open 2023 można kupować za pośrednictwem strony Ticketmaster, oficjalnego partnera turnieju w tym zakresie. W przeciwieństwie do Rolanda Garrosa czy Wimbledonu, zakup wejściówek na US Open jest nieco łatwiejszy. Wynika to z faktu, że dostęp do biletów nie wymaga od kibiców ani udziału w żadnej loterii (jak na Wimbledonie) ani oczekiwania w długich kolejkach (tych prawdziwych na miejscu – jak na Wimbledonie, czy tych wirtualnych – jak na Roland Garros). Oczywiście, nabycie wejściówki na mecze finałowe to trudne zadanie, nawet na US Open, ale na początkowe rundy nie ma większego problemu. W dodatku ceny wcale nie są zaporowe.

Ceny biletów na US Open 2023 są oczywiście uzależnione od kilku czynników, takich jak: rodzaj sesji (dzienna lub wieczorna), dzień turnieju, preferowany obiekt lub tzw. groundsy, miejsce na wybranym stadionie. Ceny wejściówek na tegoroczną imprezę na Flushing Meadows zaczynały się od 40 dolarów a kończyły na kilku tysiącach. Najdroższe bilety są oczywiście na finałowe spotkania singlowe. Warto jednak zauważyć, że wejściówki na finał kobiet (sobota, 9 września) były zdecydowanie tańsze aniżeli bilety na finał męski (niedziela, 10 września). Ceny tych pierwszych zaczynały się od 178 dolarów, podczas gdy tych drugich startowały od 674 dolarów. Istotną dla kibiców – zwłaszcza tych, którzy są w Nowym Jorku i przy okazji mogą wybrać się na obiekt Flushing Meadows – jest to, że w pierwszym tygodniu trwania imprezy nie powinni oni mieć problemów z zakupem wejściówek w kasach stacjonarnych. Co więcej, tam bilety mogą być nawet tańsze.

Wszyscy sponsorzy US Open 2023

Lista sponsorów US Open jest bardzo długa. Na liście firm i marek wspierających wielkoszlemowy turniej w Nowym Jorku aż roi się od znanych na całym świecie gigantów z różnych branż. Sponsorami US Open 2023 są:

American Express – amerykańska międzynarodowa korporacja, która świadczy usługi finansowe, partnerem US Open jest już od 1994 roku. To firma z siedzibą w Nowym Jorku. Nie mogło jej zabraknąć również w tym roku;
Chase – to amerykański bank narodowy z siedzibą na Manhattanie w Nowym Jorku. W ramach partnerstwa fani będący klientami banku otrzymują szereg ciekawych aplikacji turniejowych. Poza tym Chase jest także partnerem amerykańskiego związku tenisowego USTA, skupiając się na wspieraniu dzieci i młodzieży w nauce i zwiększaniu ich możliwości treningowych;
Emirates – to oficjalna linia lotnicza turnieju od lutego 2012 roku. W ramach zawartej umowy linie lotnicze przygotowują specjalne pakiety podróżnicze oraz prowadzą inne działania pod wspólną marką;
J.P. Morgan – logo tej marki powinno znać wielu kibiców tenisowych śledzących co roku US Open. J.P. Morgan w poprzednich latach było wyeksponowane na stadionach bardzo mocno. Amerykański, międzynarodowy bank inwestycyjny jest sponsorem US Open od 1982 roku. Podobnie, jak Chase, jest także partnerem USTA i pomaga potrzebującym dzieciom w dostępie do nauki i rozwoju tenisowym;
Cadillac – to jedna z „najświeższych” współprac w US Open. Strony nawiązały relacje w 2022 roku, podpisały umowę i obecnie producent samochodów z Detroit jest oficjalnym pojazdem turnieju. Wiadomo zatem jakimi autami będą jeździć tenisiści i tenisistki, biorący udział w imprezie. W ramach umowych Cadillac otrzymał sporo powierzchni na reklamowanie swojego nowego produktu, pierwszego tej marki pełni elektrycznego auta Cadillac LYRIQ;
Chubb – firma z Zurychu w Szwajcarii, zajmuje się szeroko rozumianymi ubezpieczeniami. To oficjalny ubezpieczyciel US Open od 2020 roku, kiedy podpisano wieloletnią umowę;
Deloitte – to międzynarodowa sieć spółek świadczących usługi doradcze i audytorskie. Dostarczają m.in. szereg informacji statystycznych i raportów ze świata sportu. Z US Open związani są od 2020 roku;
Maestro Dobel Tequila – to zupełnie nowy sponsor turnieju, bo zadebiutuje właśnie w tym roku. To pierwszy w historii US Open sponsor będący producentem tequili. Już teraz wiadomo, że marka otworzy swój bar na Arthur Ashe Stadium, gdzie będą serwowane specjalnie przygotowane na turniej trunki. Poza współpracą z US Open marka sponsoruje także Taylora Fritza i Arynę Sabalenkę;
Evian – marka wody mineralnej, która już od ponad 30 lat jest jednym ze sponsorów nowojorskiej imprezy. Obecna umowa zakłada ekspozycję logo marki a ponadto prezentowanie produktów Evian podczas trwania turnieju oraz tworzenie wspólnych treści cyfrowych;
FAGE – tuż przed startem tegorocznej edycji FAGE zostało sponsorem turnieju. To grecka firma rodzinna, która produkuje jogurty
IBM – międzynarodowa firma technologiczna mająca swoją siedzibę w Nowym Jorku. Znana fanom tenisa ze wspierania innych dużych turniejów. IBM współpracuje z US Open od ponad 30 lat. Odpowiada przede wszystkim za wirtualną chmurę oraz wykorzystywanie sztucznej inteligencji. W 2022 roku podpisano nowy, pięcioletni kontrakt;
IHG Hotels & Resorts – to brytyjska firma hotelarska, która od 2019 roku jest oficjalnym hotelem turnieju i jego partnerem lojalnościowym. Trwająca obecnie 5-letnia umowa podobno opiewa na kwotę 3 milionów dolarów;
La Roche-Posay – to francuski oddział L’Oreal. Z US Open związany od poprzedniego roku. Wtedy La Roche-Posay został pierwszym w historii imprezy partnerem z zakresu ochrony przeciwsłonecznej. Produkty tej marki będą dostarczane tenisistom i tenisistkom. Na terenie Flushing Meadows podczas trwania turnieju dostępne będą punkty informacyjne, które mają zwiększać świadomość ludzi w zakresie ochrony ciała przed słońcem. Poza tym kremy La Roche-Posay będą sprzedawane m.in. w oficjalnym sklepie;
Moderna – głośno o niej zrobiło się podczas pandemii koronawirusa, ponieważ to właśnie Moderna jako jedna z pierwszych firm farmaceutyczno-biotechnologicznych stworzyła szczepionkę na COVID-19. Moderna jest oficjalnym partnerem turnieju od sezonu 2022;
Polo Ralph Lauren – nowojorska firma modowa dostarcza stroje dla wszystkich pracowników turnieju już od 2005 roku. Podobnie będzie podczas edycji 2023;
Rolex – marka, której nie może zabraknąć na żadnym wielkim turnieju tenisowym. Szwajcarski producent zegarków od lat jest zaangażowana w sponsoring największych imprez tenisowych oraz najlepszych tenisistów i tenisistek (obecnie kontrakt z marką ma m.in. Iga Świątek);
Grey Goose – producent alkoholu, dla którego będzie to już siedemnasta edycja imprezy jako sponsor. W ramach obowiązującego kontraktu Grey Goose będzie m.in. prowadził bary koktajlowe na terenie obiektu, podczas trwania zawodów;
Aperol 1919 – to spółka zależna od Campari Group. Produkuje kultowe, włoskie aperitivo. To nowy sponsor, który zadebiutuje podczas edycji 2023;
Heineken – to wieloletni partner turnieju. W ostatnim czasie Heineken skupia się przede wszystkim na promowaniu oferty bezalkoholowej, w tym piwa 0.0%;
Lavazza – znana na całym świecie marka kawy współpracuje z US Open. Od 2015 roku Lavazza jest oficjalną kawą turnieju. W poprzednim roku strony podpisały umowę obowiązującą do 2025 roku. W jej ramach podczas trwania US Open produkty Lavazzy będą udostępniane na miejscu przez cały okres trwania turnieju;
Mount Sinai Health System – to sieć szpitali z siedzibą w Nowym Jorku. W turnieju odpowiada za opiekę medyczną zarówno podczas meczów, jak i za pomoc szpitalną, jeśli zachodzi taka potrzeba. W tamtym roku Mount Sinai Health System i US Open przedłużyły współpracę do 2026 roku. Poza tym firma współpracuje z USTA w zakresie działań mogących zapobiegać kontuzjom;
Ticketmaster – to właśnie ta firma zajmuje się dystrybucją i sprzedażą biletów na US Open 2023;
Tiffany & Co. – firma zajmująca się sprzedażą luksusowej biżuterii. Odpowiada za bardzo ważną rzecz, jaką jest produkcja trofeów dla zwycięzców poszczególnych rywalizacji;
Wilson – znana na całym świecie firma produkująca sprzęt sportowy. Nie bez powodu kojarzona ze Stanami Zjednoczonymi. Wilson swoją siedzibę ma w Chicago. Produkuje profesjonalny sprzęt m.in. do tenisa. Od 40 lat jest oficjalnym dostawcą piłek na US Open;
ESPN – to amerykańska telewizja sportowa, która przynajmniej do 2026 roku będzie pokazywać na swoich kanałach mecze US Open. Obecna umowa trwa od 2015 roku. Wcześniej prawa do transmisji miała telewizja CBS.

fot. Press Focus