Własny kanał na WhatsApp w wykonaniu klubu z Hiszpanii to bardzo ciekawa propozycja dla fanów lub osób związanych z klubem. Jest to przede wszystkim prosty, wygodny i bezpieczny sposób na przekazywanie najważniejszych wiadomości wychodzących prosto z klubu. Usługa działa na ten moment w Singapurze i Kolumbii, ale w planach jest rozszerzenie kanału na cały świat.
Kanały w aplikacji służą do jednokierunkowego wysyłania zdjęć, tekstów czy też ankiet i filmów. Pojawią się w nowej zakładce o nazwie “Aktualizacje”, gdzie użytkownicy będą mogli sprawdzić, czy dzieje się coś szczególnego związanego bezpośrednio z klubem.
FC Barcelona była jedną z nielicznych instytucji finansowych, która wzięła pod uwagę współpracę z WhatsApp. Dodatkowo była jedynym klubem piłkarskim, który pojawił się w wideoblogu z prezentacją marki.
Barcelona poprzez współpracę z firmą WhatsApp pokazuje, że przewodzi nad innymi klubami piłkarskimi swoją obecnością w mediach społecznościowych. Ich działalność nie ogranicza się do jednego, czy dwóch portali społecznościowych, ale są oni dostępni we wszelkich social mediach.