Motor Lublin sprzedawał bluzy z wizerunkiem piłkarza. Dwa tygodnie później odszedł z klubu
Polskie kluby nieustannie dostarczają materiału do analiz dla marketingowców. Nie inaczej jest i dzisiaj. Drugoligowy Motor Lublin dwa tygodnie temu wprowadził do sprzedaży bluzy z wizerunkiem Brazylijczyka Vitinho. Dwa tygodnie później piłkarza nie ma w klubie...
Dokładnie 25 listopada Motor Lublin wrzucił na swoich social mediach informacje o nowych produktach w klubowym sklepie. Asortyment regularnie jest poszerzany. Abstrahując od wzorów wydawanych przez klub, w tym przypadku doszło do potężnego strzału w stopę. Jedne ubrania mogą się podobać, inne nie. Jednak wprowadzenie do sprzedaży rzeczy, które tracą na ważności dwa tygodnie później jest marketingowym i sprzedażowym „samobójstwem”.

Na bluzach dziecięcych widnieje wizerunek brazylijskiego piłkarza Vitinho. Wczoraj jednak – 9 grudnia – kontrakt z pomocnikiem został rozwiązany. Mimo tego faktu bluzy nadal są do kupienia w internetowym sklepie klubu. Motor Lublin jeszcze nie wycofał ich ze sprzedaży. Czy tak się stanie? To zapewne zależy od nakładu, w którym ubrania zostały wyprodukowane.
Dzień po dniu wpadka
W tym przypadku możemy mówić o pechu lub braku komunikacji na linii marketing – pion sportowy. Jednak ostatnia wpadka Jagiellonii związana z klubowym sklepem była nieporównywalnie większa. Wczoraj pisaliśmy o pobieraniu opłat przez białostocki klub za „usługę” podpisania koszulek lub szalików przez piłkarzy. Trudno o większą wtopę w okresie przedświątecznym, gdy kluby liczą na większe zyski ze sprzedaży pamiątek.
Redakcja Sport Marketing
Więcej Aktualności
Co wiemy po losowaniu grup mistrzostw świata? Mundial od strony marketingowej
Przyszłoroczny mundial będzie pierwszym w historii, w którym zagra aż 48 drużyn, a mecze odbędą się w 3 krajach-gospodarzach: USA, Kanadzie i Meksyku. 16 miast gospodarzy, 16 stadionów i 104 mecze, jest to ogromne wyzwanie logistyczne. Ale trwają też intensywne działania marketingowe. 5 grudnia miało miejsce losowanie grup MŚ i…