Redakcja 13 lutego 2018

Old Trafford na ile wycenione?

Według doradców finansowych firmy Duff & Phelps Manchester United FC mógłby zarobić fortunę na sprzedaży praw do nazwy stadionu.


Badanie wykazało, że klub za prawa do nazwy Old Trafford mógłby liczyć na przychód na poziomie 26 milionów funtów. To o siedem więcej niż zyskuje rocznie Manchester City od Etihad.

Warto jednak pamiętać o jednym, co idealnie ujął Trevor Birch, szef sportu Duff & Phelps oraz były dyrektor generalny Chelsea FC i Everton FC. Wyceny nie są „nauką ścisłą”, a „teoretyczne wyceny mogą być nie osiągalne na rynku”.

– To emocjonujący temat, szczególnie w tym kraju, ale jest to obszar, który zdecydowanie nie jest wykorzystywany jako źródło przychodów – dodał.

Media wielokrotnie sugerowały, że Manchester United nie zamierza sprzedawać praw do nazwy stadionu mogącego pomieścić 75 tysięcy fanów.

Trzecią potencjalnie najcenniejszą transakcję mogłaby dokonać Chelsea FC. Za Stamford Bridge wzięłaby 18 milionów w brytyjskie walucie za rok umowy.

Nowo powstające White Hart Lane, obiekt Tottenhamu Hotspur, wyceniono na 15,5 miliona, a niewiele mnie generuje umowa Arsenalu FC z Emirates.

A Liverpool FC? Anfield Road firma wycenia na około 11,1 miliona. Dlaczego tylko tyle? Badanie wyjaśnia, iż stare, słynne areny nie są zbyt atrakcyjne dla sponsorów, gdyż ich nazwy są mocno powiązane z obiektami.

Obecnie w Premier League, prócz wspomnianych Manchesteru City i Arsenalu, nazwy stadionów sprzedały AFC Bournemouth, Brighton & Hove Albion FC, Stoke City FC, Huddersfield Town FC, Leicester City FC i Swansea City AFC.