Redakcja 11 grudnia 2017

Legia rozwija sieć WiFi

Legia Warszawa robi wszystko, aby kibice obecni na stadionie mogli jak najbardziej doświadczać gry. Stąd nowy projekt.


Przypomnijmy, iż w 2015 roku Stadion Miejski Legii Warszawa im. Marszałka Józefa Piłsudskiego stał się pierwszym europejskim obiektem, gdzie Ericsson wdrożył rozwiązanie Connected Venue oparte o indywidualną sieć WiFi.

Teraz Ericsson umożliwił firmie Social WiFi dostosowanie rozwiązań do aktualnych potrzeb fanów. Co ciekawe, projekt powstał dzięki kooperacji z programem akceleracyjnym Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej – Startup Spark.

Na pierwsze testy przyszedł czas przy okazji ligowego meczu z Górnikiem Zabrze. Sympatycy mogli zalogować się za pośrednictwem Facebooka lub adresu e-mail, dzięki czemu zyskiwali stały dostęp do sieci. Przygotowano dla nich zestaw ciekawostek, a także specjalny kod rabatowy.

– Stadion Legii Warszawa jest dla firmy Ericsson modelowym przykładem partnerstwa technologiczno-biznesowego. Kontynuujemy współpracę z klubem poprzez oferowanie kibicom coraz to nowych, innowacyjnych usług – w przyszłości wykorzystujących również możliwości jakie dają sieci 5G – powiedział Marcin Sugak, dyrektor rozwoju biznesu w firmie Ericsson.

– Darmowe i szybkie połączenie do internetu, zapewnione przez firmę Ericsson, pozwala nam testować i wprowadzać usługi angażujące kibiców i ułatwiające wizytę na stadionie. Dodatkową wartością jest bliska współpraca Legii, firmy Ericsson i SocialWiFi. Pozwala to dzielić się pomysłami i budować usługę z pełnym zrozumieniem potrzeb kibica – dodaje Adam Piotrowicz, dyrektor ds. digital w Legia Warszawa.

Docelowo dzięki tym rozwiązaniom fani będą mogli na bieżąco śledzić statystyki, wystawiać oceny gry poszczególnych zawodników, czy oceniać usługi dostępne na stadionie oraz obstawiać wynik meczu. Na to ostatnie zaciera pewnie ręce już Fortuna, sponsor klubu.