Redakcja 8 kwietnia 2017

Innowacje na INEA Stadionie

Kontakt z klubem i bonusy za sprawą aplikacji Lecha, czyli innowacyjny system na INEA Stadionie. O co chodzi?


INEA Stadion to pierwszy obiekt sportowy w Polsce, na którym zainstalowano infrastrukturę IoT, niezwykle popularną w Stanach Zjednoczonych i odnotowującą bardzo dynamiczny wzrost zainteresowania w Europie. Mowa o nadajnikach, które za pomocą sygnału Bluetooth wysyłają do urządzeń mobilnych najróżniejsze komunikaty.

– W USA beacony ma już 93% stadionów baseballowych, 75% futbolowych, 53% do gry w koszykówkę i 46% hokejowych. Obecnie ponad 80% posiadaczy karnetów Orlando Magic korzysta z klubowej aplikacji, która współpracuje z infrastrukturą IoT. Popularność takiego oprogramowania w połączeniu z sygnałem Bluetooth podnosi efektywność komunikacji i, co ważne dla samych klubów, ogranicza inne, zbędne już wydatki reklamowe – tłumaczy Krzysztof Łuczak, ekspert z poznańskiej firmy technologicznej Proxi.cloud, która odpowiada za wdrożenie oprogramowania i dostarczenie sprzętu na Bułgarską.

– W ten właśnie sposób chcemy rozwijać kolejny kanał komunikacji z kibicami – przyznaje Sebastian Starczewski, dyrektor marketingu Lecha Poznań. Zainstalowane na terenie całego stadionu tzw. beacony w połączeniu z aplikacją na urządzenia mobilne (telefony, tablety itd.) mają być nośnikiem informacji o najróżniejszym charakterze, zarówno newsowym, handlowym, jak i badawczym.

– W sumie na INEA Stadionie znalazły się 54 nadajniki, których zasięg obejmie nie tylko trybuny, ale również kasy, czy bramy wejściowe. Kibice korzystający z aplikacji mobilnej już kilkakrotnie mieli okazję odebrać informację powitalną na Bułgarskiej. Wkrótce komunikaty wysyłane za pośrednictwem beaconów będą rozwijane, dzięki czemu kibice zyskają zupełnie nowy kanał komunikacyjny z klubem – wyjaśnia Starczewski.

Oznacza to, że osoby posiadające „apkę” Kolejorza wchodząc na INEA Stadion będą mogły otrzymać w formie krótkiej informacji składy meczowe drużyn, ciekawe cytaty piłkarzy i trenerów, oferty handlowe, rabaty, a także badania opinii, czy ankiety. To usługa, która będzie dostępna tylko dla kibiców przebywających w bezpośrednim sąsiedztwie beaconów, taka możliwość nie będzie przysługiwać telewidzom czy internautom.

– Jesteśmy narodem otwartym na innowacje, zwłaszcza te, które podnoszą komfort życiowy. Świadczy o tym fakt, że jako jeden z dwóch krajów na świecie, obok Turcji, chętnie korzystamy z płatności zbliżeniowych. Polacy uwielbiają promocje i akcje rabatowe. Perspektywa dodatkowych korzyści dla użytkowników aplikacji ulubionej drużyny powinna być zatem również atrakcyjna. Dlatego, warto aby za poznańskim przykładem poszły kolejne obiekty sportowe w naszym kraju – kończy ekspert z Proxi.cloud.